Προχωρά ο διαγωνισμός για τη σύνδεση της Αθήνας με τη Σαλαμίνα
ΕΙΔΗΣΕΙΣΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ 17 Αυγούστου 2021 fonisalaminas
Στην τελική ευθεία μπαίνει ο διαγωνισμός για τη υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος καθώς μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να ολοκληρωθεί η δημόσια διαβούλευση για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση & εκμετάλλευση του έργου.
Η δημόσια διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι τις 6 Σεπτεμβρίου, ενώ μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, θα προχωρήσουν τα προεπιλεγέντα σχήματα στην κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τη συνέχεια του διαγωνισμού μέχρι τη συμβασιοποίηση του έργου. Το έργο θα έχει κατασκευαστική διάρκεια 5 έτη και προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ.
Το έργο της υποθαλλάσιας ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος, που “σέρνεται” από το 1992, αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους περίπου 1,1 χλµ µε τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό µήκος έργου περί τα 3χλµ) από τον ανισόπεδο κόμβο Περάµατος µέχρι τoν ανισόπεδο κόμβο Παλουκίων. Περιλαμβάνει και τα οδικά τµήµατα παράκαµψης των πόλεων Περάµατος και Σαλαµίνας µήκους περίπου 14,5 χλµ.
Σήμερα με τα φέρι μποτ η σύνδεση Περάματος-Σαλαμίνας διαρκεί 15 με 20 λεπτά.
Όταν θα ολοκληρωθεί η κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας η σύνδεση Περάματος-Σαλαμίνας θα πραγματοποιείται σε λιγότερο από 5 λεπτά.
Η πορθμειακή γραμμή θα παραμείνει ως εναλλακτική πιο οικονομική επιλογή.
Βάσει ερευνών, η πορθμειακή σύνδεση Σαλαμίνας-Περάματος (δρομολόγια ferry-boat ανά 15 λεπτά, 24 ώρες/μέρα, 12 μήνες/έτος) είναι η δεύτερη πιο πολυσύχναστη μετά το Dover-Calais που ενώνει τη Βρετανία με τη Γαλλία.
Όπως δήλωσε πρόσφατα ο γενικός γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης, “πρόκειται για ένα έργο δύσκολο, για το οποίο δούλεψαν συστηματικά οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, ένα έργο εξαιρετικά περίπλοκο, που έχει πραγματικά περάσει από ‘‘40 κύματα’’, [και που] μετά από πολλά χρόνια μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης.
Σύμφωνα με τον ίδιο “το έργο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, γιατί θα αναβαθμίσει όλη τη Δυτική Αττική και κυρίως, την ευρύτερη περιοχή του Περάματος, αλλά και της Σαλαμίνας.
Από τη μία πλευρά θα αποσυμφορήσει σε μεγάλο βαθμό το Πέραμα και από την άλλη θα αναβαθμίσει την ίδια τη νήσο της Σαλαμίνας, καλύπτοντας με ταχύτητα και ασφάλεια τις χιλιάδες καθημερινές μετακινήσεις από και προς αυτήν”.