5 κανόνες καλύτερης επικοινωνίας με τους συνομιλητές μας 5 κανόνες καλύτερης επικοινωνίας με τους συνομιλητές μας
της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΦΕΡΚΟΥΛογοθεραπεύτρια MSc, MEd, BSc Η κοινωνική ζωή είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας όπου συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στο κατά πόσο είμαστε ή... 5 κανόνες καλύτερης επικοινωνίας με τους συνομιλητές μας

της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΦΕΡΚΟΥ
Λογοθεραπεύτρια MSc, MEd, BSc

Η κοινωνική ζωή είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας όπου συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στο κατά πόσο είμαστε ή όχι ευτυχισμένοι. Κάποιος που δεν έχει ανεπτυγμένες κοινωνικές/επικοινωνιακές δεξιότητες, πιθανότητα θα περιορίζει την επάρκεια της κοινωνικής ζωής του. Εάν βελτιώσουμε τις επικοινωνιακές δεξιότητες μας, θα βελτιώσουμε και τις διαπροσωπικές σχέσεις και έπειτα θα καταφέρουμε να έχουμε καλύτερη ποιότητα κοινωνικής ζωής.

  • Μάθετε να αναγνωρίζετε τα βασικά χαρακτηριστικά της μη λεκτικής επικοινωνίας.
    Οι έρευνες αποδεικνύουν ότι η μη λεκτική επικοινωνία αντιπροσώπευε το 55% του τρόπου με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον συνομιλητή. Αυτό σημαίνει ότι η πλειοψηφία αυτών που λέτε κοινοποιείται όχι μέσω λέξεων, αλλά μέσω φυσικών χειρονομιών, εκφράσεων της γλώσσας του σώματος και του τόνου της φωνής σας. Για να επικοινωνήσετε με σαφήνεια και αυτοπεποίθηση, υιοθετήστε κατάλληλη στάση, γεμίστε το χώρο που σας δίνεται, διατηρήστε την επαφή με τα μάτια και (εάν χρειάζεται) μετακινηθείτε γύρω από το χώρο. Αποφύγετε τη χρήση οπτικών βοηθημάτων καθώς κυρίως παρεμποδίζουν ή καθυστερούν την κατανόηση του μηνύματος, εκτός εάν βέβαια είναι απολύτως απαραίτητο.
  • Ακούστε ενεργά τον συνομιλητή σας.
    Η ενεργητική ακρόαση είναι μια κατά κύριο λόγο μη λεκτική επικοινωνιακή διάσταση. Να δίνεται χρόνο ώστε να είστε καλός ακροατής έως ολοκληρωθεί το μήνυμα του συνομιλητή σας. Η έκφραση του προσώπου σας και οι επιβεβαιωτικές σας χειρονομίες θα υποδηλώνουν τη γνώμη σας χωρίς την ομιλία σας. Αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αποθηκεύσετε λέξεις και να εκφραστείτε ενώ ακούτε. Οι περισσότεροι απολαμβάνουν να μιλάνε για τον εαυτό τους. Αυτό τους κάνει να αισθάνονται όμορφα, γιατί λαμβάνουν την προσοχή και βρίσκουν την επιβεβαίωση που αναζητούν. Επιπλέον, θα ενθαρρύνετε την επικοινωνιακή κινητοποίηση και το ενδιαφέρον για εσάς ως άτομο με το οποίο θα μοιραστείτε τις απόψεις.
  • Να έχετε αυτοπεποίθηση για τον εαυτό σας.
    Αυτοπεποίθηση είναι η διεκδίκηση του εαυτού μας και ο σεβασμός, να λέμε αυτό που σκεφτόμαστε και πιστεύουμε χωρίς το φόβο των αντιποίνων, πάντα με ευγένεια και με κομψότητα. Η βεβαιότητα συνεπάγεται καλούς τρόπους και σεβασμό προς τους άλλους. Στείλτε το μήνυμά σας καθαρά, συνοπτικά, γρήγορα και δυνατά. Η ισχυρή επικοινωνία δεν σημαίνει δισταγμό. Όταν πρόκειται για αποτελεσματική επικοινωνία, λιγότερα είναι πάντα περισσότερα. Να είστε προετοιμασμένοι να χρησιμοποιήσετε λέξεις, συναρπαστικά αφηγήματα, αστεία και μη λεκτικά στοιχεία για να επικοινωνήσετε πιο αποτελεσματικά με τον συνομιλητή σας.
  • Διατηρήστε θετική στάση
    Σε μια επικοινωνιακή πράξη, οι στάσεις μας είναι εξίσου σημαντικές με τη συμπεριφορά μας. Σε κάθε επικοινωνιακή ανταλλαγή, οι στάσεις μας θα είναι πάντα παρούσες, παρέχοντας πληροφορίες στον συνομιλητή μας. Όταν διατηρείτε θετική στάση απέναντι στον εαυτό σας και τον συνομιλητή σας, θα δείτε γρήγορα ότι οι άλλοι θα έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον να ακούσουν τη γνώμη σας και να αποδεχθούν τα επιχειρήματά σας. Η θετικότητα κερδίζει!
  • Αισθανθείτε ενσυναίσθηση προς τον συνομιλητή
    Σε στενή σχέση με την ενσυναίσθηση είναι η έννοια της ηθικής επικοινωνίας. Αυτό σημαίνει ότι λαμβάνετε υπόψη την ευημερία του ατόμου με τον οποίο αλληλεπιδράτε, επιδεικνύοντας την ευαισθησία σας για τα συναισθήματα και τις πεποιθήσεις σας. Αν κάποιος αισθάνεται κατανοητός, θα είναι πιο ανοιχτός για να σας ακούσει και να σας εκφράσει αυτό που αισθάνεται πραγματικά. Δώστε προσοχή στην εμφάνιση του συνομιλητή σας. Ρωτήστε τον αν οι εντυπώσεις σας είναι σωστές. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, προσπαθήστε να μαντέψετε τι μπορεί να σκέφτεται ή να αισθάνεται το άλλο άτομο. Πρέπει να δημιουργήσετε μια συναισθηματική αμοιβαιότητα. Αν αυτό που θέλετε είναι για το πρόσωπο με το οποίο μιλάτε να εκφράσετε τα συναισθήματά σας, ξεκινάτε κάνοντας το ίδιο. Είναι πολύ πιθανό ότι το άλλο άτομο θα προσαρμοστεί στο επίπεδο έκφρασής σας.
    Οι επικοινωνιακές δεξιότητες εξασκούνται μέσα από την εμπειρία και τις κοινωνικές συνθήκες όπου δημιουργούνται. Για μια αποτελεσματική επικοινωνιακή συνδιαλλαγή με τον συνομιλητή μας, σημασία έχει ο σκοπός της κάθε αυτής επικοινωνίας αλλά σημαντικότερη είναι η θετική μας προσέγγιση!
error: Content is protected !!