Η παράδοση της χειροτεχνίας γίνεται όχημα για ανάπτυξη Η παράδοση της χειροτεχνίας γίνεται όχημα για ανάπτυξη
Η χειροτεχνία βγαίνει από τα μουσεία και τα μπαούλα και ακολουθώντας το μοντέλο των startup επιχειρήσεων, γίνεται όχημα ανάπτυξης για τις τοπικές κοινωνίες. Αυτό... Η παράδοση της χειροτεχνίας γίνεται όχημα για ανάπτυξη

Η χειροτεχνία βγαίνει από τα μουσεία και τα μπαούλα και ακολουθώντας το μοντέλο των startup επιχειρήσεων, γίνεται όχημα ανάπτυξης για τις τοπικές κοινωνίες. Αυτό ήταν το μήνυμα που θέλησε να στείλει η ημερίδα που πραγματοποιήθηκε, σήμερα το μεσημέρι, στο αμφιθέατρο του MOMus μέσα στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο, με τίτλο «Future is handmade in Greece» στο πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ.

   Η διυπουργική πρωτοβουλία για την ελληνική χειροτεχνία συντονίζεται από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης και υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».

   «Απόλυτος συμπαραστάτης» σε αυτή την προοπτική, δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, υπογραμμίζοντας κατά τον χαιρετισμό του, τις μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης της χειροτεχνίας. Ο κ. Γεωργιάδης πρότεινε να ακολουθηθεί το μοντέλο που εφάρμοσε για τις startups το υπουργείο Ανάπτυξης και το οποίο σε γενικές γραμμές αφορά την καταγραφή τους μέσα από μία πλατφόρμα και στη συνέχεια τη στήριξή τους μέσα από σειρά μέτρων, όπως φορολογικά κίνητρα. «Ορόσημο θα είναι του χρόνου στη ΔΕΘ να έχει γίνει η πλατφόρμα και να έχουν θεσπιστεί τα κίνητρα», τόνισε ο υπουργός.

   Για το μέλλον της ελληνικής χειροτεχνίας και τις αναπτυξιακές και δημιουργικές προοπτικές που ανοίγονται από το Ταμείο Ανάκαμψης, μίλησε, χαιρετίζοντας τις εργασίες της ημερίδας, ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης, υφυπουργός Αθλητισμού και Πολιτισμού, ο οποίος σημείωσε ότι το ΥΠΠΟ έχει εξασφαλίσει 18 εκατομμύρια ευρώ και την εμπιστοσύνη άλλων υπουργείων, καθώς όπως εξήγησε, απαιτείται η συνεργασία εκτός από τα δύο εμπλεκόμενα υπουργεία και των υπουργείων Παιδείας, Αγροτικής Ανάπτυξης, Εργασίας και Οικονομικών. 

   Ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, αρμόδιος για τον σύγχρονο πολιτισμό, αναφέρθηκε στα στάδια που ακολουθεί το ΥΠΠΟ από τον εντοπισμό των πρώτων υλών και τις τεχνικές και εστίες χειροτεχνίας σε όλη την Ελλάδα, με στόχο τη δημιουργία μητρώο χειροτεχνών και από την κατάρτιση πιστοποιημένων προγραμμάτων σπουδών μέχρι την ισχυροποίηση του ελληνικού brand δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα προβολής της ελληνικής χειροτεχνίας. «Υπάρχει μια διεθνής τάση για το χειροποίητο κι αυτήν την τάση θέλουμε να την εκμεταλλευτούμε», υπογράμμισε ο κ. Γιατρομανωλάκης.

   Η κεντητική Χάρτα του Ρήγα και ο αργαλειός

   Στο περίπτερο 13 της 85ης ΔΕΘ υπάρχει το stand «Ελληνική Χειροτεχνία», με κεντρικό θέμα την Υφαντική Τέχνη ορθού αργαλειού, με καταγωγή από το Γεράκι Λακωνίας.

   Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η Xάρτα του Ρήγα σε πιστή κεντητική απόδοση, που εκτίθεται μεταξύ άλλων έργων. Πρόκειται για ένα χειροτέχνημα που απαρτίζεται από 12 φύλλα- έργο 12 γυναικών του Λυκείου των Ελληνίδων Βόλου για την επέτειο από τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821. Για τις ανάγκες της ΔΕΘ βγήκε από το Αθανασάκειο Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου που εκτίθεται υπό την Αιγίδα της Επιτροπής «Ελλάδα 2021», θα επιστρέψει για κάποιες ημέρες εκεί και στη συνέχεια η κεντητική χάρτα θα ταξιδέψει στο εξωτερικό και θα καταλήξει στην Αθήνα, με στόχο, όπως επισήμανε στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η Αικατερίνη Πολυμέρου-Καμηλάκη, πρόεδρος Επιτροπής Χειροτεχνίας του υπουργείου Ανάπτυξης και μέλος της Επιτροπής «Ελλάδα 2021», να πάει σ’ έναν χώρο που θα μείνει μόνιμα, όπως η Βουλή.

   Δήμητρα Κεχαγιά – ΑΠΕ ΜΠΕ

error: Content is protected !!