10 συνηθισμένα λάθη στην οδήγηση 10 συνηθισμένα λάθη στην οδήγηση
1. Προθέρμανση του κινητήρα: Κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου, είναι άσκοπο να μένει για πολύ ώρα στο ρελαντί μέχρι να ανεβάσει θερμοκρασία γιατί έτσι αργεί να... 10 συνηθισμένα λάθη στην οδήγηση

1. Προθέρμανση του κινητήρα: Κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου, είναι άσκοπο να μένει για πολύ ώρα στο ρελαντί μέχρι να ανεβάσει θερμοκρασία γιατί έτσι αργεί να ζεσταθεί ο κινητήρας και καταναλώνεται καύσιμο χωρίς λόγο. Προτιμότερο είναι για τα πρώτα 5-10 λεπτά το αυτοκίνητο να οδηγείται στρωτά μέχρι τις μεσαίες στροφές.

2. Τακτική οδήγηση με «λαμπάκι»: Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που εφοδιάζουν με καύσιμο το ρεζερβουάρ μόνο όταν ανάψει λαμπάκι στην σχετική ένδειξη. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές αυτό όταν γίνεται σε τακτική βάση και μακροχρόνια ενδέχεται να δημιουργήσει βλάβες στον κινητήρα και στον καταλύτη.

3. Άσκοπες απότομες επιταχύνσεις – επιβραδύνσεις: Σε αυτές τις περιπτώσεις το μόνο που καταφέρνει ο οδηγός είναι να αυξήσει την κατανάλωση και τις καταπονήσεις που δέχεται το αυτοκίνητο. Παρακολουθούμε από μακριά την ροή κυκλοφορίας και ανάλογα επιβραδύνουμε ή επιταχύνουμε ομαλά και προοδευτικά.

4. Ανεφοδιασμός με καύσιμο τις πολύ θερμές ώρες: Τους θερινούς μήνες, είναι προτιμότερο ο ανεφοδιασμός με καύσιμο να γίνεται τις ώρες που η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι η χαμηλότερη δυνατή, γιατί κατά την πλήρωση εξατμίζεται λιγότερο καύσιμο.  

5. Κάπνισμα και οδήγηση: Το κάπνισμα μέσα στο αυτοκίνητο δημιουργεί μια πολύ άσχημη ατμόσφαιρα και μυρωδιά, η οποία «κολλάει» σε όλες τις επιφάνειες του εσωτερικού, όπως αντίστοιχα και η στάχτη. Επίσης, σε περίπτωση που ανοίξει ο αερόσακος (π.χ. του οδηγού) λόγω σύγκρουσης, είναι πολύ πιθανό να προκληθούν εγκαύματα στο πρόσωπο.

6. Παρατεταμένο πάτημα του πεντάλ συμπλέκτη: Μια ακόμα κακή συνήθεια πολλών οδηγών όταν το αυτοκίνητο έχει σταματήσει (π.χ. στο φανάρι) είναι να αφήνουν το πόδι πατημένο στο πεντάλ του συμπλέκτη. Έτσι φθείρεται πιο γρήγορα ο δίσκος – πλατό και κουράζεται το πόδι.  

7. Επιθετική οδήγηση: Σε αυτή την περίπτωση το μόνο που επιτυγχάνεται είναι η πιο γρήγορη φθορά του κινητήρα, φρένων, ελαστικών, αμορτισέρ κ.ο.κ., η αύξηση του κινδύνου για πρόκληση ατυχήματος και η κατακόρυφη άνοδος της κατανάλωσης.

8. Λάθος θέση οδήγησης: Οδηγοί που κάθονται είτε πολύ κοντά στο τιμόνι, είτε με τα χέρια τεντωμένα και τα πόδια να φτάνουν τα πεντάλ με τις μύτες δεν μπορούν να χειριστούν σωστά το αυτοκίνητο.

9. Λάθος πιέσεις των ελαστικών: Λάστιχα τα οποία έχουν περισσότερο ή λιγότερο αέρα από τον ενδεδειγμένο φθείρονται πιο γρήγορα, αυξάνουν την κατανάλωση του καυσίμου και «αλλοιώνουν» σημαντικά την οδική συμπεριφορά.

10. Οδήγηση με χρήση κινητού τηλεφώνου: Η ομιλία στο κινητό τηλέφωνο ή ακόμα χειρότερα η γραφή μηνυμάτων την ώρα της οδήγησης, μπορεί πολύ εύκολα να γίνει η αιτία για πρόκληση ατυχήματος, λόγω της απόσπασης της προσοχής από το δρόμο. 

autogreeknews

error: Content is protected !!