Μιας κηλίδας από τον κινητήρα μύρια κακά έπονται Μιας κηλίδας από τον κινητήρα μύρια κακά έπονται
Κάθε δυσλειτουργία ή βλάβη στο αυτοκίνητο συνοδεύεται από διάφορες «παρενέργειες», οι οποίες γίνονται αντιληπτές από σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων, ανωμαλία στην οδήγηση ή ορατές εξωτερικά του οχήματος. Μία από... Μιας κηλίδας από τον κινητήρα μύρια κακά έπονται

Κάθε δυσλειτουργία ή βλάβη στο αυτοκίνητο συνοδεύεται από διάφορες «παρενέργειες», οι οποίες γίνονται αντιληπτές από σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων, ανωμαλία στην οδήγηση ή ορατές εξωτερικά του οχήματος. Μία από αυτές που μαρτυρά πρόβλημα, είναι κηλίδα κάτω από το αυτοκίνητο, εκεί ακριβώς που βρίσκεται παρκαρισμένο.

Τι μπορεί να σημαίνει; Καταρχήν ο οδηγός θα πρέπει να δει αν είναι πολυκαιρισμένη (από άλλο αυτοκίνητο) ή φρέσκια. Αυτό φαίνεται αμέσως, αφού αν μετρά λίγη ώρα από τη στιγμή που έχει στάξει από το χώρο του κινητήρα, τότε είναι ρευστή. Δεύτερο και πολύ βασικό σημείο εξέτασης που φανερώνει το πρόβλημα είναι το χρώμα της κηλίδας.

Το πιο συνηθισμένο είναι το σκούρο καφέ, που συνεπάγεται το απευκταίο σενάριο της διαρροής λαδιού. Ακόμα χειρότερα, μπορεί να είναι πολυκαιρισμένο υγρό φρένων αλλά ξεχωρίζει από τη διαφορετική πυκνότητα. Το κόκκινο χρώμα συνήθως σημαίνει υγρά μετάδοσης ή το αντιψυκτικό. Πιο ανοιχτό κόκκινο, προς ροζ, μεταφράζεται σε υγρό από το υδραυλικό τιμόνι. Το πιο ακίνδυνο είναι το ανοιχτό μπλε από το υγρό των καθαριστήρων ή νεράκι από τη λειτουργία του κλιματισμού.

Γιατί όμως το αυτοκίνητο «στάζει» όταν είναι σταθμευμένο; Όταν ο κινητήρας λειτουργεί, θερμαίνεται και διαστέλλονται τα μέταλλα, μεταξύ αυτών η φλάντζα και η κεφαλή. Αν κάτι από τα δύο είναι υπέρμετρα φθαρμένο, με το σβήσιμο του κινητήρα και το κρύωμά του, η συστολή των μετάλλων δημιουργεί κενά μεταξύ τους, επιτρέποντας έτσι τη διαρροή λαδιού. Μπορεί όμως να προέρχεται και από το φίλτρο λαδιού αν δεν είναι καλά βιδωμένο ή από την τάπα του κάρτερ.

Όσο μεγαλύτερη η κηλίδα, τόσο εντονότερη η διαρροή, άρα και πιο μεγάλη η πτώση στη στάθμη του εκάστοτε υγρού. Ένας γρήγορος έλεγχος στα λάδια, υγρά φρένων, ψυγείου ή υδραυλικού τιμονιού είναι η πρώτη κίνηση. Σε κάθε περίπτωση, ανεξαρτήτως αν η κηλίδα είναι μικρή ή ακόμα χειρότερα έχουν τρέξει αρκετά υγρά, επιβάλλεται άμεση επίσκεψη στο συνεργείο, γιατί το πρόβλημα (άρα και η ζημιά) θα χειροτερέψει. Ποτέ δεν μπαίνουμε στη διαδικασία της συνεχόμενης συμπλήρωσης υγρών, γιατί έτσι δεν φτιάχνεται η βλάβη, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι θα χειροτερεύει μέρα με τη μέρα.

autogreeknews.gr

error: Content is protected !!