Πότε επιτρέπεται να πατάμε την κόρνα; Πότε επιτρέπεται να πατάμε την κόρνα;
Ο Έλλην οδηγός έχει πολλές αγαπημένες, αλλά και κακές, συνήθειες. Δεν είναι τυχαίο που σε κάθε έρευνα, σχετική με οδηγική παιδεία, η Ελλάδα αναπαύεται... Πότε επιτρέπεται να πατάμε την κόρνα;

Ο Έλλην οδηγός έχει πολλές αγαπημένες, αλλά και κακές, συνήθειες. Δεν είναι τυχαίο που σε κάθε έρευνα, σχετική με οδηγική παιδεία, η Ελλάδα αναπαύεται μονίμως στις τελευταίες θέσεις. Καθημερινή και διαχρονική γιορτή του ελληναρισμού πίσω από το τιμόνι, δεν είναι άλλη από την κόρνα.

Η ηχητική προειδοποίηση, όπως είναι ο επίσημος όρος, «κοσμεί» την ατμόσφαιρα των δρόμων μας για πάσης φύσεως δραστηριότητα, πλην του σκοπού της. Χαιρετούρες, εκδήλωση εκνευρισμού και, πάνω από όλα, κίνητρο εκκίνησης α λα F1 στο φανάρι. Το έχουμε βιώσει, πολλοί το έχουν πράξει κιόλας: με το που ανάβει πράσινο, αντιλαλεί η κόρνα. Προφανώς γιατί όσοι την πατούν, περιμένουν από τους μπροστινούς να έχουν αντανακλαστικά Lewis Hamilton και να ζυγίζουν τις εκκινήσεις, μην τυχόν χάσουν μέτρα έναντι του διπλανού.

Φυσικά δεν είναι όλες οι ειδοποιήσεις αναίτιες. Κάποιοι, όντως, «κοιμούνται» στα φανάρια. Σε άλλες περιπτώσεις πράγματι χρειάζεται η χρήση της, ώστε να αποφευχθούν ατυχήματα (οχήματα που εξέρχονται από στενά, για παράδειγμα). Η ουσία, ωστόσο, παραμένει ενιαία: η κόρνα επιτρέπεται υπό προϋποθέσεις και δεδομένες συνθήκες. Όπως αναφέρει το άρθρο 25, παράγραφος 33, του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας: «Απαγορεύεται η χρήση ηχητικών οργάνων προειδοποίησης, εκτός για απoφυγή ατυχήματος». Όχι μόνο απαγορεύεται, λοιπόν, το κορνάρισμα στο φανάρι, αλλά τιμωρείται και με διοικητικό πρόστιμο ύψους 80 ευρώ.

Βάσει νόμου, μπορούμε να τη χρησιμοποιούμε μόνο για αποτρεπτικό σκοπό. Κινούμενοι σε ορεινό στροφιλίκι, για παράδειγμα, για να δηλώσουμε την παρουσία μας. Ή όταν κάποιος επιχειρεί να μπει σε δρόμο δίχως να έχει κοιτάξει πριν,  ξεπαρκάρει με την όπισθεν και τον βλέπουμε να βγαίνει, κινείται χωρίς φώτα τις βραδινές ώρες ή σε συνθήκες με χαμηλή ορατότητα και ούτω καθεξής. Στην κατηγορία της αποφυγής ατυχήματος εμπίπτει η χρήση της κόρνας στο φανάρι, όταν αργοπορεί ο μπροστινός, καθώς η παρακώλυση της κυκλοφορίας δύναται να δημιουργήσει επικίνδυνες καταστάσεις.

Σε άλλες χώρες τώρα, η αντιμετώπιση των «φωνακλάδων» αντιμετωπίζεται ακόμα αυστηρότερα. Στην Αυστρία απαγορεύεται να κορνάρεις γενικά, μπροστά από νοσοκομείο. Στην πρωτεύουσα Βιέννη, δε, η χρήση της κόρνας διώκεται κάτω υπό οποιεσδήποτε συνθήκες! Σε Γαλλία, Λουξεμβούργο, Ισπανία και Δανία το νομοθετικό πλαίσιο θυμίζει το δικό μας (απαγόρευση, πλην για αποφυγή σύγκρουσης), ενώ σε Αγγλία, Τουρκία και Πορτογαλία απαγορεύεται το κορνάρισμα από τις 23.30 μέχρι τις 07.00.

Τέλος, η Ινδία έχει πάρει τα πιο δραστικά μέτρα απέναντι στους ανυπόμονους, καθώς στη Βομβάη υπάρχουν ειδικά φανάρια με ηχητικούς δέκτες που αργούν να αλλάξουν από κόκκινο σε πράσινο, όταν ακούγονται κόρνες!

autogreeknews.gr

error: Content is protected !!