Ο Zuckerberg μας παρουσίασε το όραμα του με στόχο την μετάβαση στο metaverse την επόμενη δεκαετία Ο Zuckerberg μας παρουσίασε το όραμα του με στόχο την μετάβαση στο metaverse την επόμενη δεκαετία
Στο “Connect 2021” το πιο σημαντικό event της εταιρίας από την ίδρυση της, μάθαμε πώς θα υλοποιηθεί το όραμα του ιδρυτή της καθώς και... Ο Zuckerberg μας παρουσίασε το όραμα του με στόχο την μετάβαση στο metaverse την επόμενη δεκαετία

Στο “Connect 2021” το πιο σημαντικό event της εταιρίας από την ίδρυση της, μάθαμε πώς θα υλοποιηθεί το όραμα του ιδρυτή της καθώς και ποιο είναι το νέο της όνομα.

Ο Ζάκερμπεργκ έχει δεσμευτεί να οδηγήσει την εταιρία στο αναπόφευκτο, όπως το θεωρεί, μέλλον στο οποίο θα έχουμε συμμετοχή σε «συνδυαστικές» εμπειρίες μεταξύ του φυσικού  και του ψηφιακού κόσμου!

Θυμίζουμε πως το metaverse, ή αλλιώς μετα-σύμπαν, είναι το concept ενός σταθερού, σύγχρονου, εικονικού χώρου όπου οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν μεταξύ τους σε πραγματικό χρόνο, μέσα στον οποίο χώρο συμβαίνουν προγραμματισμένα ή αυθόρμητα γεγονότα που τον γεφυρώνουν με τον πραγματικό κόσμο.



Και εγένετο ♾️META, η νέα εταιρία!

Ξεκινάμε πρακτικά από το τέλος της παρουσίασης, στην οποία έπειτα από μία σύντομη ιστορική αναδρομή, ο Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε πως πλέον η εταιρία δεν θα θεωρείται μία social media company, αλλά μία metaverse company.

Θα χωρίζεται επιπροσθέτως σε δύο διαφορετικά δομικά μέρη: 

  • Τα apps της: Facebook, Instagram, Whatsapp, Messenger, κτλ
  • Τη Facebook Reality Labs με τα metaverse products/services, π.χ. την πλατφόρμα Horizon (περισσότερα για αυτήν ακολουθούν μετά)

Το νέο όνομα της εταιρίας θέλει να την εισάγει στη νέα της εποχή, σε αυτή δηλαδή όπου η εταιρία ωριμάζει και μεταμορφώνεται από μία απλή social media company, στην πρώτη corporation τεχνολογίας που επενδύει το μέλλον της στο metaverse. 

Σημαντική παρατήρηση εδώ:  Ο ιδρυτής του facebook ανακοίνωσε πως ΔΕΝ θα είναι αναγκαία η σύνδεση του λογαριασμού μας πχ. στο facebook για την «είσοδό» μας στις υπηρεσίες του metaverse. 

Απομένει φυσικά να δούμε κατά πόσο θα ισχύει κάτι τέτοιο στην πράξη.

Horizon: Η νέα πλατφόρμα!

Έτσι ονομάζεται η πλατφόρμα στην οποία θα δημιουργηθούν τα virtual spaces, όπως το “Home” και το “Workrooms”, και στην οποία θα μπορούν να χτίσουν ψηφιακούς κόσμους ακόμα περισσότεροι δημιουργοί. 

Το Horizon Home, η πρώτη εφαρμογή VR στο metaverse της META

Επί της ουσίας πρόκειται για το αμιγώς Virtual Reality κομμάτι του metaverse, όπως το φαντάζεται η META, χωρίς ωστόσο το όραμα αυτό να περιορίζεται μόνο εκεί, αφού πάντα έχουμε και τις αντίστοιχες τεχνολογίες/υπηρεσίες σε AR, όπως το Spark AR.

Το πραγματικό όραμα, όπως προαναφέραμε, είναι να δημιουργηθούν ανοικτές, mixed reality εμπειρίες για όλους, που θα περιλαμβάνουν το VR, το AR, και τον ψηφιακό κόσμο όπως το γνωρίζουμε τώρα, δημιουργώντας πραγματικές συνέργειες μεταξύ υπηρεσιών, ατόμων και επιχειρήσεων.

Πώς θα θεμελιωθούνοι υποδομές και η τεχνολογία του metaverse;

Ο Ζάκερμπεργκ φιλοδοξεί μέσα στην επόμενη δεκαετία να δραστηριοποιούνται πάνω από 1δις άτομα στο metaverse, και πιστεύει πως η εταιρία πρέπει να βοηθήσει στο χτίσιμο των υποδομών και τις συσκευές που θα το υποστηρίζουν, χωρίς ωστόσο να το περιορίζει ή να το μονοπωλήσει.

Project Cambria: Το high end VR/AR σύστηματης META

Για αυτό το λόγο δεσμεύτηκε πως θα επενδύσουν δεκάδες δις δολαρίων στην ανάπτυξη συσκευών και υπηρεσιών, που θα παρέχονται αν όχι δωρεάν, τότε σίγουρα στο χαμηλότερο δυνατό κόστος.

Υποστηρίζει δε πως μόλις ο στόχος αυτός επιτευχθεί, οι οικονομίες κλίμακας και η οικονομική δραστηριότητα που θα έχει αναπτυχθεί γύρω από το metaverse, τόσο στον ψηφιακό όσο και στον πραγματικό κόσμο, θα μπορεί να συντηρήσει το metaverse αλλά και να το κάνει να ανθίσει.

Τι σημαίνουν όλα αυτά για το μέλλον

Οι ανακοινώσεις και το όραμα που μοιράστηκε ο Μαρκ μπορούν να έχουν εξαιρετικά μεγάλο αντίκτυπο μέσα στην επόμενη δεκαετία. Τελικά η αλλαγή της ονομασίας φαίνεται να μην είναι ένα απλό rebranding, αλλά μία ολική αλλαγή πλεύσης πορείας για την εταιρία, και ίσως και για το μέλλον της βιομηχανίας.

Όσον αφορά τη βιομηχανία λοιπόν της κοινωνικής δικτύωσης αλλά και αυτή της διαδικτυακής διαφήμισης, είναι κατανοητό πως υπάρχει η δυναμική της καθιέρωσης μίας νέας ολοκληρωμένης αγοράς, που αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει.

Και αυτό επιτάσσει τα brands να προετοιμαστούν και προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα, καθώς αυτά που θα το πετύχουν αποτελεσματικά πρώτα πιθανότατα θα χτίσουν γερές βάσεις για να προσεγγίσουν το ενθουσιώδες νέο κοινό της meta-πραγματικότητας!

Τέλος, αγνοήσετε την πλούσια συνέντευξη του Μαρκ Ζάκερμπερκ στο stratechery.com όπου αναλύει ακόμα περισσότερο το όραμα του σε ένα πιο προσωπικό τόνο.

Το μόνο σίγουρο είναι πως το μέλλον είναι πιο κοντά από όσο νομίζουμε, και η ♾️META έχει κάθε προσδοκία (και δύναμη) να πρωταγωνιστήσει σε αυτό.

humble.gr

error: Content is protected !!