Τα SOS στη λειτουργία των downsized κινητήρων Τα SOS στη λειτουργία των downsized κινητήρων
Πριν την εποχή των νέας τεχνολογίας μικρής χωρητικότητας turbo downsized κινητήρων, η υπερτροφοδότηση συνόδευε κυρίως σπορ μοντέλα ή πολυτελείας. Όμως τώρα, τα downsized μηχανικά σύνολα... Τα SOS στη λειτουργία των downsized κινητήρων

Πριν την εποχή των νέας τεχνολογίας μικρής χωρητικότητας turbo downsized κινητήρων, η υπερτροφοδότηση συνόδευε κυρίως σπορ μοντέλα ή πολυτελείας. Όμως τώρα, τα downsized μηχανικά σύνολα τοποθετούνται στην πλειοψηφία των αυτοκινήτων, ακόμα και σε μίνι οχήματα πόλης. Τα σύγχρονα αυτά μηχανικά σύνολα δεν έχουν τα κουσούρια των παλαιότερων turbo, όπως ήταν η υστέρηση στην απόκριση, το κενό ισχύος στις χαμηλές στροφές και το ξέσπασμα στις πιο υψηλές. Πλέον οι turbo downsized έχουν γραμμική απόδοση, διαθέτουν αρκετή ροπή από τις χαμηλές στροφές, είναι ολιγαρκείς σε καύσιμο και δίνουν την αίσθηση ατμοσφαιρικών με πολλά κυβικά, παρά μικρών turbo.

Μερικά από τα βασικά τους πλεονεκτήματα είναι ο μικρότερος όγκος και βάρος έναντι των παλαιότερων ατμοσφαιρικών, η πολύ ροπή και οι γρήγορες επιδόσεις. Ο οδηγός δεν χρειάζεται να ανεβάζει υψηλά τις στροφές για να επιταχύνει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με 1.000άρη turbo κινητήρα για παράδειγμα, αφού μπορεί να αλλάζει ταχύτητες στις 2.000-2.500 σ.α.λ. (ανάλογα πάντα τον κινητήρα και τις συνθήκες).

Όμως δεν πρέπει να το παρακάνει και να κάνει αλλαγές σε πολύ χαμηλές στροφές, γιατί τότε θα αρχίσει ο κινητήρας να χτυπάει πειράκια. Αν παράλληλα το καύσιμο που βάζει δεν είναι καλής ποιότητας, τότε τα πειράκια θα… χτυπήσουν πιο νωρίς. Ο μεγαλύτερος εχθρός των downsized κινητήρων, είναι το τέρμα γκάζι με μεγάλη ταχύτητα στο κιβώτιο. Οι οδηγοί έχουν την τάση να «ξεγελιούνται» από την πλουσιοπάροχη ροπή και ελαστικότητα των κινητήρων. Το θέμα είναι ότι όταν το πεντάλ του γκαζιού ακουμπήσει το πάτωμα και οι στροφές στο κοντέρ δεν ανεβαίνουν με τον ίδιο ρυθμό, δεν σημαίνει ότι το καύσιμο δεν ψεκάζεται. Για την ακρίβεια όχι μόνο εισέρχεται στον θάλαμο καύσης, αλλά κατακάθεται κιόλας στα τοιχώματα καθώς η πίεση της τουρμπίνας και η θερμοκρασία την δεδομένη στιγμή, δεν μπορεί να το αναφλέξει.

Τα downsized μηχανικά σύνολα θέλουν καλό καύσιμο και για ένα ακόμα βασικό λόγο: Τον άμεσο ψεκασμό. Η απευθείας έγχυση στον κύλινδρο με αυξημένη πίεση επιτρέπει ακριβέστερο έλεγχο στο αβάνς και του χάρτες ανάφλεξης, όμως μικρές ποσότητες καυσίμου περνάνε από τα τοιχώματα και καταλήγουν στον στροφαλοφόρο. Κατ’ αυτό τον τρόπο, όχι μόνο διυλίζεται το καύσιμο με το λάδι, αλλά κυρίως δημιουργούνται άτακτες εστίες θέρμανσης στον κύλινδρο – κοινώς «πειράκια».

Επιπλέον, οι κατασκευαστές αναφέρουν στα εγχειρίδια χρήσης, ότι οι οδηγοί δεν πρέπει να ανεβάζουν στροφές στον κινητήρα με το γκάζι αμέσως μετά από την εκκίνηση. Αν ο κινητήρας είναι κρύος, λειτουργήστε το ρελαντί για ορισμένα δευτερόλεπτα, προκειμένου να εξασφαλιστεί η επαρκής λίπανση της μονάδας υπερπλήρωσης turbo.

Μετά από υψηλές ταχύτητες ή παρατεταμένη οδήγηση, που απαιτεί μεγάλο φορτίο κινητήρα, αφήστε τον κινητήρα στο ρελαντί για περίπου 1 λεπτό πριν τον σβήσετε. Αυτός ο χρόνος ρελαντί θα επιτρέπει στο turbo να ψυχθεί πριν κλείσετε τον κινητήρα. Μη σβήνετε τον κινητήρα αμέσως μετά από μεγάλο φορτίο. Με αυτό τον τρόπο, μπορεί να προκληθεί σοβαρή ζημιά στον κινητήρα ή τη μονάδα turbo.

autogreeknews.gr

error: Content is protected !!