Επιτρέπεται να βάζουμε καύσιμο με το μοτέρ αναμμένο; Επιτρέπεται να βάζουμε καύσιμο με το μοτέρ αναμμένο;
H διαδικασία του ανεφοδιασμού καυσίμων είναι εδώ και χρόνια, στάνταρ. Οδηγούμε μέχρι το πρατήριο, σβήνουμε τον κινητήρα, ανοίγουμε το πορτάκι του ρεζερβουάρ (ή δίνουμε... Επιτρέπεται να βάζουμε καύσιμο με το μοτέρ αναμμένο;

H διαδικασία του ανεφοδιασμού καυσίμων είναι εδώ και χρόνια, στάνταρ. Οδηγούμε μέχρι το πρατήριο, σβήνουμε τον κινητήρα, ανοίγουμε το πορτάκι του ρεζερβουάρ (ή δίνουμε και το κλειδί για την τάπα), λέμε πόσο καύσιμο θέλουμε (πόσα ευρώ, καλύτερα), περιμένουμε λίγο, πληρώνουμε και φεύγουμε. Απλούστατη αλληλουχία κινήσεων, που συνήθως δεν ξεπερνά το 5λεπτο και συνιστά τη μεγαλύτερη πρόκληση για τα ηλεκτρικά. Θα μπορούσαμε, ωστόσο, να κάνουμε κάτι διαφορετικό;

Να μην σβήνουμε τον κινητήρα, για παράδειγμα. Εκ πρώτης λήψης, κάτι τέτοιο φαντάζει εν δυνάμει καταστροφικό. Παλαιότερα υπήρχε σύσταση, μέσω ενημερωτικών ταμπελών, για απενεργοποίηση του κινητήρα και των κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού. Προφανώς και αυτονόητα, το ίδιο ίσχυε/ισχύει για το κάπνισμα. Είναι, όμως, υποχρεωτικό από τεχνικής σκοπιάς να βάζουμε καύσιμο με το μοτέρ στο «off»; Αεροσκάφη, για παράδειγμα, ανεφοδιάζονται κανονικά και εν πτήσει ακόμα. Τα μονοθέσια της F1 παλιότερα, το ίδιο. Η απάντηση για τα κανονικά αυτοκίνητα μπορεί να φαντάζει αυτονόητα καταφατική, όμως η εξήγηση επέχει αρκετών ερμηνειών.

Στα αυτοκίνητα που χρειάζεται να ανοίξεις την τάπα με το κλειδί, αναγκαστικά σβήνεις τον κινητήρα (αφού πρέπει να βγει το κλειδί από τη μίζα). Στα υπόλοιπα, όμως; Η σύσταση για απενεργοποίηση του κινητήρα δεν γίνεται υπό το φόβο της ανάφλεξης του καυσίμου (της βενζίνης ειδικά) αυτής καθεαυτής, αλλά των αναθυμιάσεων. Ο συνδυασμός αυτών με τον στατικό ηλεκτρισμό, μπορεί να προκαλέσει σπίθα. Μια σπίθα που προσφέρουν εν αφθονία τα μπουζί, οπότε δεν χρειάζεται καν συγκυρία.  Τη συνέχεια, τη φανταζόμαστε. Βέβαια για να συμβεί κάτι τέτοιο, απαιτούνται φορτία στατικού ηλεκτρισμού που είναι απίθανο να συγκεντρωθούν υπό κανονικές συνθήκες και συνδυασμός τους με συγκεκριμένη ποσότητα αναθυμιάσεων, μεταξύ 2% και 8% (αν είναι κάτω από 2% δεν υπάρχει επαρκής ποσότητα μορίων καυσίμου για ανάφλεξη, αν είναι πάνω από 8% δεν επαρκεί το οξυγόνο για ανάφλεξη). Αλλά η πιθανότητα, όσο «τραβηγμένη» κι αν ακούγεται, υπάρχει.

Πιο πιθανό είναι να μπερδευτεί ο εγκέφαλος και να ανάψει η ένδειξη του check engine. Η εισροή καυσίμου με το μοτέρ σε λειτουργία δημιουργεί επιπλέον αναθυμιάσεις, τις οποίες μπορεί να μεταφράσει ως σφάλμα ο ανάλογος αισθητήρας. Κι όπως γνωρίζουμε, το check engine «ψοφάει» για λάθος διαγνώσεις από τους αισθητήρες. Σε πιο σπάνιες περιπτώσεις, η ανακίνηση του καυσίμου στο ρεζερβουάρ μπορεί να προκαλέσει μικροαναταράξεις στο κύκλωμα και κατά συνέπεια περισσότερα εσφαλμένα δεδομένα. Χοντρικά, λοιπόν, δεν κινδυνεύει ο κινητήρας από κάποια καταστροφική βλάβη, αλλά δεν χρειάζεται να μπλέκουμε με check engine ή λάθος ενδείξεις.

Οι οδηγοί των υπερτροφοδοτούμενων, ειδικά των βελτιωμένων και κατά τους θερινούς μήνες, έχουν το συνήθειο να βάζουν καύσιμο με τον κινητήρα αναμμένο, καθώς δεν θέλουν να σβήνουν το μοτέρ αμέσως (για προστασία της τουρμπίνας). Καλύτερη λύση, η υπομονή. Περιμένουμε ένα λεπτό να αποφορτιστεί η φτερωτή, ενημερώνουμε και τον άνθρωπο του πρατηρίου να περιμένει, και σβήνουμε δίχως άγχος.

autogreeknews.gr

error: Content is protected !!