Γ. Ραγκούσης: Η χειρότερη χρονιά στην κάλυψη του εκπαιδευτικού προσωπικού και στη λειτουργία των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά
Β' ΠΕΙΡΑΙΑΕΙΔΗΣΕΙΣΕΛΛΑΔΑ 1 Φεβρουαρίου 2022 fonisalaminas
Στη Βουλή έφερε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτής Β΄ Πειραιά, Γιάννης Ραγκούσης, τα αιτήματα των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πειραιά (ΠΡΟΟΔΟΣ-ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ-ΝΙΚΑΙΑΣ-ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ-ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ), οι οποίοι κάνουν λόγο για τη χειρότερη χρονιά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Με κατάθεση αναφοράς ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτής Β΄ Πειραιά, Γιάννης Ραγκούσης, καλεί την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων να δώσει απαντήσεις στους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πειραιά, αναφορικά με τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό στη γενική και στην ειδική αγωγή που δεν έχουν καλυφθεί ακόμα από τις αρχές Σεπτέμβρη, τα υγειονομικά πρωτόκολλα που διαλύουν τα σχολεία, τις αυταρχικές μεθόδους επιβολής της τηλεκπαίδευσης σε αποκλεισμένα από το χιόνι σχολεία, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και την απαίτηση να εργάζονται οι Διευθυντές των σχολείων χωρίς ωράριο και αργίες.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πειραιά (ΠΡΟΟΔΟΣ-ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ-ΝΙΚΑΙΑΣ-ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ-ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ), στην παράσταση διαμαρτυρίας που έκαναν στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, έθεσαν τα ζήτημα της κάλυψης όλων των εκπαιδευτικών κενών και της Παράλληλης Στήριξης που παραμένουν από το μήνα Σεπτέμβριο, το ζήτημα της άρσης του υγειονομικού πρωτοκόλλου για το κλείσιμο των τμημάτων λόγω κρουσμάτων covid-19 (50%+1), τη δωρεάν παροχή μέσων προστασίας (μάσκες υψηλής προστασίας κ.λπ.) σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, καθώς και της δωρεάν πραγματοποίησης Rapid και μοριακών test, το ζήτημα της επιβολής της τηλεκπαίδευσης, όταν δεν έχει εξασφαλιστεί η ασφαλής μετακίνηση των εκπαιδευτικών, που χρησιμοποιούν τον εξοπλισμό του σχολείου τους, την αντιδημοκρατική παρέμβαση του Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ για την επιβολή της, τη μη απόδοση των μισθολογικών κλιμακίων και των αδειών σε αναπληρωτές και νεοδιόριστους και το ζήτημα της εργασιακής εξουθένωσης των Διευθυντών των σχολείων κατά παράβαση των εργασιακών τους δικαιωμάτων και με κίνδυνο της προσωπικής τους ασφάλειας.
Ακολουθεί ολόκληρη η Αναφορά:
Προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων
ΑΝΑΦΟΡΑ
Για την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: «Ως τη χειρότερη χρονιά στην κάλυψη του εκπαιδευτικού προσωπικού και στη λειτουργία των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αναφέρουν οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πειραιά»
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτής της Β΄ Πειραιά, Γιάννης Ραγκούσης, έχοντας υπόψη το από 30-1-2022 κοινό Δελτίο Τύπου των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πειραιά (ΠΡΟΟΔΟΣ-ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ-ΝΙΚΑΙΑΣ-ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ-ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ), το καταθέτει ως αναφορά προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Στο Δελτίο Τύπου οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πειραιά, αναφέρουν, μεταξύ άλλων:
· Η φετινή χρονιά είναι μια από τις χειρότερες σε ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού από την αρχή του σχολικού έτους.
· Άρση του πρωτοκόλλου που απαιτεί να νοσήσουν περισσότεροι από τους μισούς μαθητές/τριες (50%+1) για να κλείσει ένα τμήμα, γιατί δεν αποσκοπεί στην προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά επιδιώκει να αποκρύψει το βαθμό διασποράς του ιού στα σχολεία.
· Δωρεάν παροχή μέσων προστασίας (μάσκες υψηλής προστασίας κ.λπ.) σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, καθώς και της δωρεάν πραγματοποίησης Rapid και μοριακών test όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο.
· Την απερίγραπτη κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία, καθώς η εκ των ενόντων κάλυψη των κενών που οδηγεί στη χρησιμοποίηση των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, στην υπολειτουργία των ολοήμερων και το κλείσιμο τμημάτων και πολλές φορές ακόμα και στην καταστρατήγηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.
· Η τηλεκπαίδευση, που επιλέχτηκε εξαιτίας της μακροχρόνιας αναστολής λειτουργίας των σχολείων, δεν ήταν, ούτε είναι, ούτε θα πρέπει να είναι μία μορφή που θα επιλέγεται και σε έκτακτες συνθήκες. Στην περίπτωση των δυσμενών καιρικών συνθηκών, είναι αδιανόητο να επιβάλλεται η εφαρμογή τηλεκπαίδευσης, όταν δεν έχει εξασφαλιστεί η ασφαλής μετακίνηση των εκπαιδευτικών, που χρησιμοποιούν τον εξοπλισμό του σχολείου τους, προς τις σχολικές τους μονάδες.
· Το ζήτημα της καθυστέρησης απόδοσης των μισθολογικών κλιμακίων και της συνάφειας μεταπτυχιακών και των γραφειοκρατικών δυσλειτουργιών, τις άδειες ανατροφής που δικαιούνται οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι μετά την ακύρωση από το ΣτΕ της εγκυκλίου του ΥΠΑΙΘ που περιόριζε αυτό το δικαίωμα.
· Την αγανάκτηση των διευθυντριών/ντων των δημοτικών σχολείων και προϊστάμενων των νηπιαγωγείων από τον συνεχώς αυξανόμενο φόρτο εργασίας, την επιφόρτιση τους με καθήκοντα ξένα προς το εκπαιδευτικό έργο (π.χ. παραλαβή και διάθεση self-test κ.λπ.) και την παραβίαση του εργασιακού ωραρίου τους με εντολές που αποστέλλονται και ενέργειες που πρέπει να ολοκληρωθούν σε αργίες (σαββατοκύριακα) ή εκτός ωραρίου λειτουργίας των σχολείων.
Παρακαλούμε για την απάντηση και τις δικές σας ενέργειες.
Ακολουθεί το από 30-1-2022 Δελτίο Τύπου των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πειραιά
Αθήνα 31 Ιανουαρίου 2022
Ο καταθέτων Βουλευτής
Ραγκούσης Γιάννης
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ Π.Ε. ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΤΗ Δ/ΝΣΗ ΠΕΙΡΑΙΑ
Την Πέμπτη 27 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας των Συλλόγων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: Πειραιά «Η Πρόοδος», Νίκαιας – Πειραιά, A΄ Πειραιά «Ρ. Φεραίος», Σαλαμίνας και Αργοσαρωνικού στη Δ/νση Π.Ε. Πειραιά και συνάντηση με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Κατά τη συνάντηση οι εκπρόσωποι των Συλλόγων έθεσαν τα παρακάτω θέματα:
1. Το ζήτημα των κενών στη Γενική και Ειδική Αγωγή.
Οι εκπρόσωποι των Συλλόγων, αφού κατέθεσαν τη διαπίστωση ότι η φετινή χρονιά είναι μια από τις χειρότερες σε ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού από την αρχή του σχολικού έτους, ζήτησαν από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης ενημέρωση για τα κενά Γενικής και Ειδικής Αγωγής, την κάλυψη όλων των κενών από την Α’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, καθώς και την κάλυψη όλων των κενών στην παράλληλη στήριξη με αναλογία έναν δάσκαλο προς έναν μαθητή.
2. Το ζήτημα των πρωτοκόλλων λειτουργίας των σχολείων για τον περιορισμό διασποράς του covid 19 και της αναπλήρωσης των εκπαιδευτικών που νοσούν.
Τα σωματεία ζήτησαν την άρση του πρωτοκόλλου που απαιτεί να νοσήσουν περισσότεροι από τους μισούς μαθητές/τριες (50%+1) για να κλείσει ένα τμήμα, γιατί δεν αποσκοπεί στην προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά επιδιώκει να αποκρύψει το βαθμό διασποράς του ιού στα σχολεία. Τα τμήματα δεν κλείνουν, αλλά στην πραγματικότητα υπολειτουργούν, καθώς με την εμφάνιση έστω κι ενός κρούσματος οι γονείς κρατούν τα παιδιά στο σπίτι. Ετέθη, επίσης, το αίτημα για δωρεάν παροχή μέσων προστασίας (μάσκες υψηλής προστασίας κ.λπ.) σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, καθώς και της δωρεάν πραγματοποίησης Rapid και μοριακών test όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο. Παράλληλα, αναφορά έγινε στη διαδικασία αναπλήρωσης των νοσούντων εκπαιδευτικών και στην κάλυψη των κενών που δημιουργούνται. Ιδιαίτερη μνεία έγινε στην απερίγραπτη κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία, καθώς η εκ των ενόντων κάλυψη των κενών οδηγεί στη χρησιμοποίηση των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, στην υπολειτουργία των ολοήμερων και το κλείσιμο τμημάτων και πολλές φορές ακόμα και στην καταστρατήγηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.
3. Το ζήτημα της τηλεκπαίδευσης κατά την αναστολή λειτουργίας των σχολείων λόγω της κακοκαιρίας.
α) Οι εκπρόσωποι των συλλόγων ζήτησαν από τον Δ/ντη Π.Ε. Πειραιά να τους πληροφορήσει αν υπήρξαν από το ΥΠΑΙΘ γραπτές ή προφορικές οδηγίες για την καταγραφή είτε σχολείων είτε μεμονωμένων εκπαιδευτικών που δεν έκαναν τηλεκπαίδευση. Ρώτησαν μάλιστα τον Δ/ντη εκπαίδευσης αν πρόκειται να ακολουθήσει την πρακτική άλλων Δ/νσεων που απαιτούσαν τη συμπλήρωση συγκεκριμένης φόρμας μέσω της οποίας καταγράφονταν οι εκπαιδευτικοί που δεν συμμετείχαν στην τηλεκπαίδευση και η αιτιολόγηση της μη συμμετοχής τους.
β) Τόνισαν ότι η τηλεκπαίδευση, που επιλέχτηκε εξαιτίας της μακροχρόνιας αναστολής λειτουργίας των σχολείων, δεν ήταν, ούτε είναι, ούτε θα πρέπει να είναι μία μορφή που θα επιλέγεται και σε έκτακτες συνθήκες. Στην περίπτωση των δυσμενών καιρικών συνθηκών, είναι αδιανόητο να επιβάλλεται η εφαρμογή τηλεκπαίδευσης, όταν δεν έχει εξασφαλιστεί η ασφαλής μετακίνηση των εκπαιδευτικών, που χρησιμοποιούν τον εξοπλισμό του σχολείου τους, προς τις σχολικές τους μονάδες. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα ισχύουν για όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Εφόσον η πρόσβαση στα σχολεία δεν είναι ασφαλής για τους εκπαιδευτικούς, η παροχή οποιαδήποτε μορφής τηλεκπαίδευσης καθίσταται αδύνατη. Ταυτόχρονα, όπως η νομοθεσία προβλέπει (Υ.Α. 111525/ΓΔ4/10-9-2021 άρθρο 4 § 3) οι «Εκπαιδευτικοί οι οποίοι/ες δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή, ταμπλέτα ή έξυπνο τηλέφωνο και εξ αυτού του λόγου αδυνατούν να παράσχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υποχρεούνται να προσέρχονται κατά τις ώρες διδασκαλίας τους στις σχολικές μονάδες…». Επομένως, καμιά υποχρέωση δεν έχουν να κάνουν τηλεκπαίδευση με δικά τους μέσα από το σπίτι τους.
γ) Καυτηρίασαν την αντιδημοκρατική την τακτική του Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ κ. Κόπτση, ο οποίος με τηλεφωνικές παρεμβάσεις σε σπίτια εκπαιδευτικών επιδίωξε να επιβάλει την υποχρεωτική παροχή τηλεκπαίδευσης.
4. Τα ζητήματα της απόδοσης των μισθολογικών κλιμακίων στους συναδέλφους αναπληρωτές, της επέκτασης της σύμβασης των 3μηνιτών αναπληρωτών και της άδειας ανατροφής των νεοδιόριστων.
Έθεσαν το ζήτημα της καθυστέρησης απόδοσης των μισθολογικών κλιμακίων και της συνάφειας μεταπτυχιακών και των γραφειοκρατικών δυσλειτουργιών που καθυστερούν την άμεση ολοκλήρωση αυτών των διαδικασιών. Ζήτησαν την επέκταση των συμβάσεων των αναπληρωτών που προσλήφθηκαν με τρίμηνης διάρκειας σύμβαση και πληροφόρηση για τις άδειες ανατροφής που δικαιούνται οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι μετά την ακύρωση από το ΣτΕ της εγκυκλίου του ΥΠΑΙΘ που περιόριζε αυτό το δικαίωμα.
5. Το ζήτημα του υπερβολικού φόρτου εργασίας διευθυντριών/ντων δημοτικών σχολείων και προϊστάμενων νηπιαγωγείων και της ανάθεσης καθηκόντων εκτός ωραρίου εργασίας.
Οι εκπρόσωποι των σωματείων μετέφεραν την αγανάκτηση των διευθυντριών/ντων των δημοτικών σχολείων και προϊστάμενων των νηπιαγωγείων από τον συνεχώς αυξανόμενο φόρτο εργασίας, την επιφόρτιση τους με καθήκοντα ξένα προς το εκπαιδευτικό έργο (π.χ. παραλαβή και διάθεση self-test κ.λπ.) και την παραβίαση του εργασιακού ωραρίου τους με εντολές που αποστέλλονται και ενέργειες που πρέπει να ολοκληρωθούν σε αργίες (σαββατοκύριακα) ή εκτός ωραρίου λειτουργίας των σχολείων (π.χ. οι εντολές για την οργάνωση της τηλεκπαίδευσης που έφτασαν στα mail των σχολείων λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Κυριακής 23/1).
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Για το 1ο ζήτημα ο Διευθυντής απάντησε πως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν κενά δασκάλων τάξης και Νηπιαγωγών, ενώ υπάρχουν ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων οι οποίες οφείλονται στο γεγονός ότι πολλοί αναπληρωτές που προσλαμβάνονται δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία. Παραδέχτηκε πως υπάρχουν κενά ειδικοτήτων και ΤΕ που δεν έχουν καλυφθεί από το Σεπτέμβρη με χαρακτηριστικό παράδειγμα και τη μη κάλυψη του προγράμματος Αγγλικής Γλώσσας στα Νηπιαγωγεία (στα μισά, περίπου, Νηπιαγωγεία της Διεύθυνσης Π.Ε. Πειραιά δεν διδάσκεται η Αγγλική Γλώσσα)! Για τα κενά στην παράλληλη στήριξη τόνισε ότι η Δ/νση προσπαθεί να διαχειρίζεται τις διαθέσιμες προσλήψεις, ώστε να καλύπτει όσο το δυνατόν περισσότερα τμήματα. Ταυτόχρονα, εξακολουθεί να διαβιβάζει τα κενά προς το υπουργείο διατηρώντας τη σχέση ένας δάσκαλος παράλληλης στήριξης προς έναν μαθητή. Ερωτηθείς δε απάντησε ότι δεν έχει ενημέρωση για το πότε θα καλυφθούν τα εναπομείναντα κενά.
Για το 2ο ζήτημα δήλωσε πως γίνεται προσπάθεια η αναπλήρωση των νοσούντων εκπαιδευτικών να καλυφθεί μέσω πρόσληψης αναπληρωτών τρίμηνης σύμβασης. Όπου αυτό δεν είναι δυνατόν ή δεν έχει γίνει ακόμη δεν υπάρχει οδηγία από τη Δ/νση για την κάλυψη των κενών από τους εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης. Η μόνη οδηγία που έχει δοθεί είναι ότι δεν επιτρέπεται να σχολάνε οι μαθητές νωρίτερα από τις 13:15.
Για το 3ο ζήτημα που αφορά την τηλεκπαίδευση κατά την αναστολή λειτουργίας των σχολείων λόγω της κακοκαιρίας είπε ότι ισχύουν όσα αναφέρονται στην Υπουργική απόφαση 111525/ΓΔ4/10-9-2021. Η Δ/νση ζήτησε μόνο να ενημερωθεί αν συγκροτήθηκε πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης και αν απεστάλησαν οι σύνδεσμοι των εκπαιδευτικών στους μαθητές. Επιπλέον, τόνισε ότι ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου είναι υπεύθυνος να αποφασίσει για τη συγκρότηση του προγράμματος και εάν υπάρχουν οι δυνατότητες (τεχνικές ή άλλες) για την πραγματοποίηση της τηλεκπαίδευσης. Σε σχετική ερώτηση διευκρίνισε ότι εφόσον και αν υπάρξουν καταγγελίες από γονείς είναι υποχρεωμένος να ζητήσει από τις σχολικές μονάδες να αιτιολογήσουν του λόγους που δεν πραγματοποιήθηκε τηλεκπαίδευση. Σε ό,τι αφορά τα παρουσιολόγια των αναπληρωτών δήλωσε ότι οι σχολικές μονάδες θα λάβουν οδηγία, ώστε να συμπληρώσουν για τις αντίστοιχες ημέρες τις ενδείξεις αργία ή τηλεκπαίδευση για να μην χάσουν οι συνάδελφοι αναπληρωτές τα ημερομίσθια που αναλογούν στις ημέρες που τα σχολεία ήταν κλειστά.
Για τα Ζητήματα:
α) της απόδοσής των συναφειών και των μισθολογικών κλιμακίων στους αναπληρωτές δήλωσε ότι η όλη διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου.
β) για την επέκταση των συμβάσεων τρίμηνης διάρκειας αναπληρωτών ανέφερε ότι θα καταβληθούν προσπάθειες για την ανανέωσή τους. Διευκρίνισε, μάλιστα, ότι αυτό είναι πιο εύκολο για τις συμβάσεις Π.Δ.Ε. που χρηματοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
γ) για τις άδειες ανατροφής των νεοδιόριστων είπε πως αναμένεται νέα εγκύκλιος, μετά την ακύρωση της προηγούμενης στο ΣτΕ, που θα διευκρινίζει όλες τις λεπτομέρειες, μεταξύ των οποίων και την επανεξέταση όσων αδειών έχουν ήδη δοθεί.
δ) για τον υπερβολικό φόρτο εργασίας διευθυντριών/ντων δημοτικών σχολείων και προϊστάμενων νηπιαγωγείων και της ανάθεσης καθηκόντων εκτός ωραρίου εργασίας εξέφρασε την κατανόησή τους προς τους συναδέλφους και δήλωσε ότι η Δ/νση είναι στη διάθεση όλων για να παράσχει κάθε δυνατή βοήθεια.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
το ΥΠΑΙΘ με κάθε ευκαιρία, είτε πρόκειται για την υγειονομική και οικονομική κρίση είτε για έκτακτα γεγονότα, όπως η κακοκαιρία, επιδιώκει τον περιορισμό των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα, με κάθε μέσο υποβαθμίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας και υπονομεύει το δημόσιο σχολείο. Συσπειρωμένοι γύρω από τους συλλόγους μας αντιμετωπίζουμε κάθε πρόκληση, υπερασπίζουμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας αλλά και τα εργασιακά δικαιώματα του κλάδου μας. Αρνούμαστε να εφαρμόσουμε προφορικές εντολές που καταστρατηγούν το διδακτικό και εργασιακό μας ωράριο. Με αλληλεγγύη σε κάθε συνάδελφο, με άρνηση αποδοχής αυθαίρετων εντολών, με ενημέρωση του οικείου συλλόγου σε κάθε περίπτωση αυθαιρεσίας και τρομοκράτησης.
Την ανακοίνωση υπογράφουν οι Σύλλογοι:
Πειραιά «Η Πρόοδος», Νίκαιας – Πειραιά, Α΄ Πειραιά «Ρ. Φεραίος», Αργοσαρωνικού και Σαλαμίνας.
syriza.gr