Προχωρά η έρευνα για την επαγωγική φόρτιση που ανεβάζει την ισχύ και φορτίζει πλέον ταχύτερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 2 Φεβρουαρίου 2022 fonisalaminas
Ένα βήμα πιο μπροστά πηγαίνει η επαγωγική φόρτιση, η οποία πλέον φορτίζει τα αυτοκίνητα ακόμη πιο γρήγορα. Το αμερικάνικο γκρουπ της Volkswagen σε συνεργασία με το Department of Energy’s Oak Ridge National Laboratory (ORNL) και το πανεπιστήμιο του Tennessee, Knoxville, προωθεί ένα νέο ερευνητικό πρόγραμμα για την ανάπτυξη τεχνολογίας επαγωγικής φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μεγάλη ισχύ.
Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα, χρησιμοποιώντας για τις δοκιμές τους μια ηλεκτρική Porsche Taycan, κατάφεραν να αυξήσουν την ισχύ της επαγωγικής φόρτισης από τα 6,6 kW που ήταν μέχρι σήμερα, στο επίπεδο των 120 kW. Αυτό ανακοίνωσε πρόσφατα η VW, η οποία αποκάλυψε πως στο επόμενο στάδιο, στόχος της εταιρείας είναι η ισχύς να αυξηθεί στις 300 kW. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η επαναφόρτιση των μπαταριών της Porsche Taycan μέχρι το 80% της χωρητικότητάς τους να ολοκληρώνεται σε περίπου 10 λεπτά της ώρας.
Οι ερευνητές επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους στο να βρουν τρόπους για να μειώσουν τις απώλειες φόρτισης από τους πομπούς στους δέκτες. Μόλις ξεπεραστεί το πρόβλημα, τότε θα έχει γίνει ένα μεγάλο βήμα για να μπορέσει η τεχνολογία να περάσει και στην παραγωγική διαδικασία. Οι ερευνητές επιβεβαιώνουν τη μεγάλη αποδοτικότητα του συστήματος και τα μικρά ποσοστά απώλειας της ισχύς μεταξύ πομπού και δέκτη.
Ήδη πολλά μοντέλα προσφέρουν συστήματα επαγωγικής φόρτισης. Όμως αυτή η τεχνολογία έχει ακόμη πολύ δρόμο για την ολοκλήρωσή της, καθώς σήμερα υπάρχει διεθνής τυποποίηση η οποία καλύπτει την επαγωγική φόρτιση μόνο μέχρι τα 11 kW. Όμως όπως όλα δείχνουν, πολύ σύντομα θα υπάρξει τυποποίηση για ακόμη μεγαλύτερη ισχύ.
Αξίζει να επισημανθεί ότι η Momentum Dynamics, η εταιρεία που έχει αναπτύξει την τεχνική για ασύρματη φόρτιση, διαθέτει σήμερα ένα σύστημα επαγωγικής φόρτισης που εφαρμόζεται στο Όσλο σε στόλο ταξί με αυτοκίνητα Jaguar i-Pace και μπορεί να αναπτύξει ισχύ μέχρι 50 kW, για περιορισμένα χρονικά διαστήματα. Μεταξύ των κατασκευαστών που δοκιμάζουν συστήματα επαγωγικής φόρτισης είναι και η BMW, χωρίς η ίδια να δίνει περισσότερες πληροφορίες για τις έρευνες που πραγματοποιεί.
Κυριάκος Παρασίδης – ΑΠΕ ΜΠΕ