Η Ευρώπη χρειάζεται φιλόδοξα σχέδια για την κατασκευή σημείων φόρτισης για 130 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα που αναμένεται να κυκλοφορούν ως το 2035 Η Ευρώπη χρειάζεται φιλόδοξα σχέδια για την κατασκευή σημείων φόρτισης για 130 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα που αναμένεται να κυκλοφορούν ως το 2035
Οι κυβερνήσεις και οι επιχειρήσεις κοινής ωφελείας χρειάζονται φιλόδοξα σχέδια για να μπορούν να αντιπαρέρχονται την γραφειοκρατία και να εγκαθιστούν φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων, αν... Η Ευρώπη χρειάζεται φιλόδοξα σχέδια για την κατασκευή σημείων φόρτισης για 130 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα που αναμένεται να κυκλοφορούν ως το 2035

Οι κυβερνήσεις και οι επιχειρήσεις κοινής ωφελείας χρειάζονται φιλόδοξα σχέδια για να μπορούν να αντιπαρέρχονται την γραφειοκρατία και να εγκαθιστούν φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων, αν η Ευρώπη θέλει να είναι έτοιμη για την κυκλοφορία 130 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) ως το 2035, αναφέρει σημερινή έκθεση της εταιρείας Ernst & Young και της Eurelectric, της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας των Εθνικών Ενώσεων των Εταιρειών Ηλεκτρικής Ενέργειας.

Σύμφωνα με την έκθεση “Power sector accelerating e-mobility” που εκπόνησαν οι EY και η Eurelectric, η Ευρώπη θα χρειαστεί 65 εκατομμύρια φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων –9 εκατομμύρια για δημόσιους χώρους και 56 εκατομμύρια οικιακούς–για να διαχειριστεί την διαφαινόμενη τεράστια ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων από 3,3 εκατομμύρια που βρίσκονται σήμερα στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Ένα στα 11 νέα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στην ΕΕ το 2021 ήταν πλήρως ηλεκτρικό, αύξηση 63% σε σχέση με το 2020.

Η Ευρώπη διαθέτει αυτή τη στιγμή 374.000 δημόσιους φορτιστές, εκ των οποίων τα δύο τρίτα είναι συγκεντρωμένοι σε μόλις πέντε χώρες–την Ολλανδία, τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο–ενώ ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες δεν διαθέτουν ούτε ένα σημείο φόρτισης ανά 100 χλμ δρόμου και αυτή η “πόλωση μεταξύ των οικονομιών κινδυνεύει να αποσταθεροποιήσει” τον εξηλεκτρισμό.

Για να αντεπεξέλθει στη ζήτηση η Ευρώπη χρειάζεται μισό εκατομμύριο δημόσιους ηλεκτρικούς φορτιστές ετησίως μέχρι το 2030 και στη συνέχεια ένα εκατομμύριο ετησίως, όπως εξήγησε στο Reuters ο επικεφαλής του τμήματος παγκόσμιας ενέργειας και πηγών της EY, ο Σερζ Κολ.

Ωστόσο, η κατασκευή των υποδομών δημόσιας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων αντιμετωπίζει σήμερα “τεράστιες καθυστερήσεις” εξαιτίας ζητημάτων σχεδιασμού και αδειών, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της Eurelectric Κρίστιαν Ρούμπι.

“Στέλνουμε ένα προειδοποιητικό μήνυμα στους πολιτικούς σε όλα τα επίπεδα ότι η φιλοδοξία απαιτεί άδειες. Αν θέλουμε να εκπληρώσουμε αυτή την φιλοδοξία (υποδομών φόρτισης) τότε χρειαζόμαστε άδεια για να προχωρήσουμε”, πρόσθεσε.

Η έκθεση επισημαίνει ότι η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξήσει τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη κατά 11% ετησίως.

Για να μετριαστεί ο κίνδυνος για τα τοπικά ηλεκτρικά δίκτυα, η έκθεση προτείνει τη στήριξη έξυπνων λύσεων φόρτισης, όπως την προσφορά στους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων τιμολογίων για οικιακή φόρτιση στη διάρκεια της νύχτας και όχι σε ώρες αιχμής, κάτι το οποίο θα μπορούσε να μειώσει τις αυξήσεις στη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας σε ώρες αιχμής κατά 21%.

ΜΑΡ.ΜΙ – ΑΠΕ ΜΠΕ

error: Content is protected !!