Σκληρό «χαράτσι» στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα – Οι εξαιρέσεις Σκληρό «χαράτσι» στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα – Οι εξαιρέσεις
Περιβαλλοντικό τέλος καλούνται να πληρώσουν πολίτες για παλαιά ή μεταχειρισμένα οχήματα τα οποία θεωρούνται ρυπογόνα βάσει οδηγίας. Τι προβλέπει σχετική τροπολογία. Οι εξαιρέσεις. Και επίσημα χαράτσι... Σκληρό «χαράτσι» στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα – Οι εξαιρέσεις

Περιβαλλοντικό τέλος καλούνται να πληρώσουν πολίτες για παλαιά ή μεταχειρισμένα οχήματα τα οποία θεωρούνται ρυπογόνα βάσει οδηγίας. Τι προβλέπει σχετική τροπολογία. Οι εξαιρέσεις.

Και επίσημα χαράτσι στα παλαιά και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που θεωρούνται ρυπογόνα, προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή. Σύμφωνα με την τροπολογία, το λεγόμενο περιβαλλοντικό τέλος θα φτάνει έως και τα 3.000 ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα, όσα οχήματα πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 το τέλος υπολογίζεται στα 3.000 ευρώ και 1.000 ευρώ σε όσα πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5a και Euro 5b.

Η σχετική τροπολογία περιλαμβάνεται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών και προβλέπει επίσης:

  • Εξαίρεση στα επιβατικά αυτοκίνητα άνω των τριάντα (30) ετών, τα οποία προορίζονται να κυκλοφορήσουν αποκλειστικά ως αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος.
  • Εξαίρεση και για όσα αυτοκίνητα ή φορτηγά Euro 5b έχουν δήλωση άφιξης οχήματος ή δηλωτικά εισαγωγής τα οποία έχουν καταβληθεί έως την ημερομηνία δημοσίευσης της σχετικής τροπολογίας.

Αναλυτικά η τροπολογία

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στην σχετική τροπολογία περί επιβολής περιβαλλοντικού τέλους και απαγόρευσης εισαγωγής οχημάτων, προστίθεται νέα κατηγορία υπόχρεων αυτοκινήτων

α) Επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος:

αα) ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4

αβ) ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a και Εuro 5b

β) Απαγορεύεται η ταξινόμηση, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν υπάγονται σε προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Από την παρούσα εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα άνω των τριάντα (30) ετών, τα οποία προορίζονται να κυκλοφορήσουν αποκλειστικά ως αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος.

Διαβάστε παρακάτω την Τροπολογία του Υπουργείου Περιβάλλοντος:

ieidiseis.gr

error: Content is protected !!