Να γιατί δεν βάζουμε απιονισμένο νερό στο ψυγείο Να γιατί δεν βάζουμε απιονισμένο νερό στο ψυγείο
Σε κάθε αυτοκίνητο τα δοχεία των υγρών που βρίσκονται στο χώρο του κινητήρα είναι ζωτικής σημασίας για την εύρυθμη, ασφαλή και δίχως προβλήματα λειτουργία του. Όταν κάποιο από αυτά βρίσκεται... Να γιατί δεν βάζουμε απιονισμένο νερό στο ψυγείο

Σε κάθε αυτοκίνητο τα δοχεία των υγρών που βρίσκονται στο χώρο του κινητήρα είναι ζωτικής σημασίας για την εύρυθμη, ασφαλή και δίχως προβλήματα λειτουργία του. Όταν κάποιο από αυτά βρίσκεται σε ελάχιστη ποσότητα ή ακόμα χειρότερα έχει αδειάσει, τότε είναι σίγουρο ότι γρήγορα θα προκληθεί βλάβη. Από το να «κολλήσει» το μοτέρ, έως να μην πιάνουν τα φρένα. Για αυτό καλό είναι να γίνεται τακτικά ένας έλεγχος του λεπτού, προκειμένου να έχει ο οδηγός το κεφάλι του ήσυχο.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση θα εστιάσουμε στο μείζονος σημασίας ψυγείο του αυτοκινήτου. Είναι σωστό να βάζουμε απεσταγμένο ή απιονισμένο νερό και ποιες οι διαφορές τους; Κοινό τους γνώρισμα είναι ότι δεν περιέχουν άλατα, έναντι του νερού βρύσης. Αυτό μπορεί να χρησιμοποιείται μόνο σε μια έκτακτη ανάγκη, όταν για παράδειγμα έχει προκληθεί διαρροή και δεν υπάρχει άλλη επιλογή.

Όμως το απιονισμένο με το απεσταγμένο νερό έχουν και πολύ σημαντικές διαφορές μεταξύ τους. Καταρχήν, το απιονισμένο δεν περιέχει σχεδόν καθόλου ιόντα (το δηλώνει και η ονομασία του). Αυτά του υδρογόνου και των υδροξειδίων, για παράδειγμα, αντικαθίστανται με διάλυμα μετάλλων. Στο απεσταγμένο, τα δισθενή κατιόντα και ανιόντα (ασβεστίου, μαγνησίου, σιδήρου, θειικά, φωσφορικά κλπ.) αντικαθίστανται με ιόντα νατρίου και χλωρίου αντίστοιχα. Εδώ υπάρχουν κάποια ιόντα, αλλά πολύ λιγότερα από κανονικά. Αυτή η έλλειψη όμως, που προκύπτει κατόπιν χημικής διεργασίας, προκαλεί αστάθεια στα μόρια του νερού.

Το απιονισμένο νερό, αυτό που τελικά καταφέρνει είναι να διαβρώνει τα μέταλλα. Η ανάγκη για ιόντα στρέφεται εναντίον του μπλοκ του κινητήρα, αλλά και του ίδιου του ψυγείου. Ορισμένοι κατασκευαστές αναφέρουν τα βιβλία χρήσης των αυτοκινήτων τους ότι μπορεί να μπαίνει απεσταγμένο νερό, παράλληλα όμως με το κατάλληλο αντιψυκτικό και ποτέ μόνο του. Σε κάθε περίπτωση απαιτείται μαλακό νερό, δηλαδή με ελάχιστη ή καθόλου παρουσία αλάτων.

Η καλύτερη λύση είναι η πλήρωση με το ψυκτικό υγρό που προτείνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου και να μη γίνονται αλχημείες, γιατί πολύ απλά μπορεί να κοστίσουν πολλά χρήματα.

autogreeknews.gr

error: Content is protected !!