Πόσο πέφτει η αυτονομία των ηλεκτρικών στον κρύο;
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 18 Μαρτίου 2022 fonisalaminas
Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών δεν διατηρούν τις καλύτερες σχέσεις με τις ακραίες θερμοκρασίες, είτε μιλάμε για ζέστη είτε για κρύο. Κυρίως με το δεύτερο, βέβαια, όπου η αποδοτικότητά τους μπορεί να μειωθεί στο μισό! Ό,τι χειρότερο για την αυτονομία, η οποία πλήττεται επιπλέον από την ανάγκη λειτουργίας κλιματισμού. Πόσο, όμως, πέφτει στην πραγματικότητα.
Το κινεζικό MyDrivers πήρε 33 αμιγώς ηλεκτρικά και 7 plug-in υβριδικά μοντέλα, ταξίδεψε μέχρι τη Μογγολία και τα υπέβαλλε σε τεστ κατανάλωσης, με την ένδειξη της εξωτερικής θερμοκρασίας να κυμαίνεται από -15 έως -20 βαθμούς Κελσίου! Τα περισσότερα εξ αυτών αφορούν την εγχώρια αγορά, οπότε θα ασχοληθούμε με τα της Ευρώπης, συνολικά 14 αυτοκίνητα (12 ηλεκτρικά και 2 plug-ins). Τα NIO EC6/ES6/ES8, Tesla Model Y/Model 3, Audi e-tron, VW ID.3/ID.4 X, , Polestar 2, Porsche Taycan, Hongqi E-HS9, Wuling EV, καθώς επίσης η BMW 535Le με το Honda CR-V PHEV από την κατηγορία των plug-in hybrids (η ηλεκτρική τους αυτονομία), ταξίδεψαν στις παγωμένες περιοχές της ανατολικής Ασίας και υποβλήθηκαν σε μετρήσεις αυτονομίας.
Κάθε αυτοκίνητο φορτίστηκε στο 100%, φορτώθηκε με δυο επιβάτες (οδηγό-συνοδηγό) και ρυθμίστηκε ώστε το σύστημα κλιματισμού να διατηρεί τη θερμοκρασία της καμπίνας στους 24 βαθμούς. Έπειτα οδηγήθηκε σε μεικτό κύκλο (φουλ γκάζι, σταθερό ρυθμό, αυξομειώσεις στο φορτίο, σταμάτα-ξεκινά), μέχρι να αδειάσει η μπαταρία. Τα χιλιόμετρα που διένυσε μέχρι να μηδενίσει το ποσοστό φόρτισης, συγκρίθηκαν με τα εργοστασιακά νούμερα αυτονομίας (βάσει κινεζικού κύκλου μετρήσεων CLTC) και προέκυψε το ποσοστό πτώσης στην απόδοση. Τα αποτελέσματα; Συνταρακτικά.
Ο μέσος όρος πτώσης στην αυτονομία κυμάνθηκε στο 50%, με 5 από τα 12 ηλεκτρικά να το ξεπερνούν! Μόνο ένα κατάφερε να περιορίσει τις απώλειες σε λιγότερο από -30%, ενώ στην αντίπερα όχθη οι Κινέζοι είδαν ακόμα και -61%! Αξιοσημείωτο το γεγονός πως τα δυο plug-in υβριδικά σημείωσαν ακριβώς ίδια επίδοση, με -54,64%. Πάμε να τα δούμε ένα-ένα, από το αυτοκίνητο με τη μεγαλύτερη αυτονομία σε εκείνο με τη μικρότερη.
NIO EC6
Εργοστασιακή αυτονομία: 615 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 336,9 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -45,22%
Tesla Model Y
Εργοστασιακή αυτονομία: 594 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 279,6 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -52,93%
Audi e-tron
Εργοστασιακή αυτονομία: 465 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 272,3 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -41,43%
VW ID.4 X
Εργοστασιακή αυτονομία: 520 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 269 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -48,27%
NIO ES8
Εργοστασιακή αυτονομία: 580 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 268,5 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -53,71%
Polestar 2
Εργοστασιακή αυτονομία: 512 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 246,6 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -51,84%
Porsche Taycan
Εργοστασιακή αυτονομία: 414 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 226,2 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -45,36%
Hongqi E-HS9
Εργοστασιακή αυτονομία: 414 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 226,2 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -45,36%
NIO ES6
Εργοστασιακή αυτονομία: 430 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 217,1 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -48,51%
Tesla Model 3
Εργοστασιακή αυτονομία: 468 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 200,2 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -57,22%
VW ID.3
Εργοστασιακή αυτονομία: 430 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 167,3 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -61,09%
Wuling EV
Εργοστασιακή αυτονομία: 170 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 103,2 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -29%
BMW 535Le
Εργοστασιακή ηλεκτρική αυτονομία: 95 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 44,4 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -54,64%
Honda CR-V PHEV
Εργοστασιακή ηλεκτρική αυτονομία: 84 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 38,1 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -54,64%
autogreeknews.gr