Πόσο πέφτει η αυτονομία των ηλεκτρικών στον κρύο; Πόσο πέφτει η αυτονομία των ηλεκτρικών στον κρύο;
Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών δεν διατηρούν τις καλύτερες σχέσεις με τις ακραίες θερμοκρασίες, είτε μιλάμε για ζέστη είτε για κρύο. Κυρίως με το δεύτερο, βέβαια, όπου η αποδοτικότητά... Πόσο πέφτει η αυτονομία των ηλεκτρικών στον κρύο;

Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών δεν διατηρούν τις καλύτερες σχέσεις με τις ακραίες θερμοκρασίες, είτε μιλάμε για ζέστη είτε για κρύο. Κυρίως με το δεύτερο, βέβαια, όπου η αποδοτικότητά τους μπορεί να μειωθεί στο μισό! Ό,τι χειρότερο για την αυτονομία, η οποία πλήττεται επιπλέον από την ανάγκη λειτουργίας κλιματισμού. Πόσο, όμως, πέφτει στην πραγματικότητα.

Το κινεζικό MyDrivers πήρε 33 αμιγώς ηλεκτρικά και 7 plug-in υβριδικά μοντέλα, ταξίδεψε μέχρι τη Μογγολία και τα υπέβαλλε σε τεστ κατανάλωσης, με την ένδειξη της εξωτερικής θερμοκρασίας να κυμαίνεται από -15 έως -20 βαθμούς Κελσίου! Τα περισσότερα εξ αυτών αφορούν την εγχώρια αγορά, οπότε θα ασχοληθούμε με τα της Ευρώπης, συνολικά 14 αυτοκίνητα (12 ηλεκτρικά και 2 plug-ins). Τα NIO EC6/ES6/ES8Tesla Model Y/Model 3Audi e-tronVW ID.3/ID.4 X, , Polestar 2Porsche Taycan, Hongqi E-HS9, Wuling EV, καθώς επίσης η BMW 535Le με το Honda CR-V PHEV από την κατηγορία των plug-in hybrids (η ηλεκτρική τους αυτονομία), ταξίδεψαν στις παγωμένες περιοχές της ανατολικής Ασίας και υποβλήθηκαν σε μετρήσεις αυτονομίας.

Κάθε αυτοκίνητο φορτίστηκε στο 100%, φορτώθηκε με δυο επιβάτες (οδηγό-συνοδηγό) και ρυθμίστηκε ώστε το σύστημα κλιματισμού να διατηρεί τη θερμοκρασία της καμπίνας στους 24 βαθμούς. Έπειτα οδηγήθηκε σε μεικτό κύκλο (φουλ γκάζι, σταθερό ρυθμό, αυξομειώσεις στο φορτίο, σταμάτα-ξεκινά), μέχρι να αδειάσει η μπαταρία. Τα χιλιόμετρα που διένυσε μέχρι να μηδενίσει το ποσοστό φόρτισης, συγκρίθηκαν με τα εργοστασιακά νούμερα αυτονομίας (βάσει κινεζικού κύκλου μετρήσεων CLTC) και προέκυψε το ποσοστό πτώσης στην απόδοση. Τα αποτελέσματα; Συνταρακτικά.

Ο μέσος όρος πτώσης στην αυτονομία κυμάνθηκε στο 50%, με 5 από τα 12 ηλεκτρικά να το ξεπερνούν! Μόνο ένα κατάφερε να περιορίσει τις απώλειες σε λιγότερο από -30%, ενώ στην αντίπερα όχθη οι Κινέζοι είδαν ακόμα και -61%! Αξιοσημείωτο το γεγονός πως τα δυο plug-in υβριδικά σημείωσαν ακριβώς ίδια επίδοση, με -54,64%. Πάμε να τα δούμε ένα-ένα, από το αυτοκίνητο με τη μεγαλύτερη αυτονομία σε εκείνο με τη μικρότερη.

NIO EC6

Εργοστασιακή αυτονομία: 615 χλμ.

Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 336,9 χλμ.

Ποσοστό απώλειας: -45,22%

Tesla Model Y

Εργοστασιακή αυτονομία: 594 χλμ.

Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 279,6 χλμ.

Ποσοστό απώλειας: -52,93%

Audi e-tron

Εργοστασιακή αυτονομία: 465 χλμ.

Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 272,3 χλμ.

Ποσοστό απώλειας: -41,43%

VW ID.4 X

Εργοστασιακή αυτονομία: 520 χλμ.

Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 269 χλμ.

Ποσοστό απώλειας: -48,27%

NIO ES8

Εργοστασιακή αυτονομία: 580 χλμ.

Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 268,5 χλμ.

Ποσοστό απώλειας: -53,71%

Polestar 2

Εργοστασιακή αυτονομία: 512 χλμ.

Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 246,6 χλμ.

Ποσοστό απώλειας: -51,84%

Porsche Taycan 

Εργοστασιακή αυτονομία: 414 χλμ.

Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 226,2 χλμ.

Ποσοστό απώλειας: -45,36%

Hongqi E-HS9

Εργοστασιακή αυτονομία: 414 χλμ.

Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 226,2 χλμ.

Ποσοστό απώλειας: -45,36%

NIO ES6

Εργοστασιακή αυτονομία: 430 χλμ.

Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 217,1 χλμ.

Ποσοστό απώλειας: -48,51%

Tesla Model 3

tesla-model-3

Εργοστασιακή αυτονομία: 468 χλμ.

Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 200,2 χλμ.

Ποσοστό απώλειας: -57,22%

VW ID.3 

Εργοστασιακή αυτονομία: 430 χλμ.

Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 167,3 χλμ.

Ποσοστό απώλειας: -61,09%

Wuling EV

Εργοστασιακή αυτονομία: 170 χλμ.

Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 103,2 χλμ.

Ποσοστό απώλειας: -29%

BMW 535Le

Εργοστασιακή ηλεκτρική αυτονομία: 95 χλμ.

Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 44,4 χλμ.

Ποσοστό απώλειας: -54,64%

Honda CR-V PHEV

Εργοστασιακή ηλεκτρική αυτονομία: 84 χλμ.

Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 38,1 χλμ.

Ποσοστό απώλειας: -54,64%

autogreeknews.gr

error: Content is protected !!