![Πόσο πέφτει η αυτονομία των ηλεκτρικών στον κρύο;](https://portal.fonisalaminas.gr/wp-content/uploads/2022/03/tesla-model-3-snow-970x350.jpg)
![Πόσο πέφτει η αυτονομία των ηλεκτρικών στον κρύο;](https://portal.fonisalaminas.gr/wp-content/uploads/2022/03/tesla-model-3-snow-750x350.jpg)
Πόσο πέφτει η αυτονομία των ηλεκτρικών στον κρύο;
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 18 Μαρτίου 2022 fonisalaminas
![Πόσο πέφτει η αυτονομία των ηλεκτρικών στον κρύο;](https://portal.fonisalaminas.gr/wp-content/uploads/2022/03/tesla-model-3-snow-640x300.jpg)
Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών δεν διατηρούν τις καλύτερες σχέσεις με τις ακραίες θερμοκρασίες, είτε μιλάμε για ζέστη είτε για κρύο. Κυρίως με το δεύτερο, βέβαια, όπου η αποδοτικότητά τους μπορεί να μειωθεί στο μισό! Ό,τι χειρότερο για την αυτονομία, η οποία πλήττεται επιπλέον από την ανάγκη λειτουργίας κλιματισμού. Πόσο, όμως, πέφτει στην πραγματικότητα.
Το κινεζικό MyDrivers πήρε 33 αμιγώς ηλεκτρικά και 7 plug-in υβριδικά μοντέλα, ταξίδεψε μέχρι τη Μογγολία και τα υπέβαλλε σε τεστ κατανάλωσης, με την ένδειξη της εξωτερικής θερμοκρασίας να κυμαίνεται από -15 έως -20 βαθμούς Κελσίου! Τα περισσότερα εξ αυτών αφορούν την εγχώρια αγορά, οπότε θα ασχοληθούμε με τα της Ευρώπης, συνολικά 14 αυτοκίνητα (12 ηλεκτρικά και 2 plug-ins). Τα NIO EC6/ES6/ES8, Tesla Model Y/Model 3, Audi e-tron, VW ID.3/ID.4 X, , Polestar 2, Porsche Taycan, Hongqi E-HS9, Wuling EV, καθώς επίσης η BMW 535Le με το Honda CR-V PHEV από την κατηγορία των plug-in hybrids (η ηλεκτρική τους αυτονομία), ταξίδεψαν στις παγωμένες περιοχές της ανατολικής Ασίας και υποβλήθηκαν σε μετρήσεις αυτονομίας.
Κάθε αυτοκίνητο φορτίστηκε στο 100%, φορτώθηκε με δυο επιβάτες (οδηγό-συνοδηγό) και ρυθμίστηκε ώστε το σύστημα κλιματισμού να διατηρεί τη θερμοκρασία της καμπίνας στους 24 βαθμούς. Έπειτα οδηγήθηκε σε μεικτό κύκλο (φουλ γκάζι, σταθερό ρυθμό, αυξομειώσεις στο φορτίο, σταμάτα-ξεκινά), μέχρι να αδειάσει η μπαταρία. Τα χιλιόμετρα που διένυσε μέχρι να μηδενίσει το ποσοστό φόρτισης, συγκρίθηκαν με τα εργοστασιακά νούμερα αυτονομίας (βάσει κινεζικού κύκλου μετρήσεων CLTC) και προέκυψε το ποσοστό πτώσης στην απόδοση. Τα αποτελέσματα; Συνταρακτικά.
Ο μέσος όρος πτώσης στην αυτονομία κυμάνθηκε στο 50%, με 5 από τα 12 ηλεκτρικά να το ξεπερνούν! Μόνο ένα κατάφερε να περιορίσει τις απώλειες σε λιγότερο από -30%, ενώ στην αντίπερα όχθη οι Κινέζοι είδαν ακόμα και -61%! Αξιοσημείωτο το γεγονός πως τα δυο plug-in υβριδικά σημείωσαν ακριβώς ίδια επίδοση, με -54,64%. Πάμε να τα δούμε ένα-ένα, από το αυτοκίνητο με τη μεγαλύτερη αυτονομία σε εκείνο με τη μικρότερη.
NIO EC6
![](https://www.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2022/02/nio_ec6_8.jpg)
Εργοστασιακή αυτονομία: 615 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 336,9 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -45,22%
Tesla Model Y
![](https://www.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2021/08/Tesla-Model_Y-2021.jpg)
Εργοστασιακή αυτονομία: 594 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 279,6 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -52,93%
Audi e-tron
![](https://www.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2022/02/audi_e-tron_55_quattro_6.jpg)
Εργοστασιακή αυτονομία: 465 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 272,3 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -41,43%
VW ID.4 X
![](https://www.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2022/02/volkswagen_id.jpg)
Εργοστασιακή αυτονομία: 520 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 269 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -48,27%
NIO ES8
![](https://www.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2022/02/nio-es8.jpg)
Εργοστασιακή αυτονομία: 580 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 268,5 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -53,71%
Polestar 2
![](https://www.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2022/02/polestar_2_6.jpg)
Εργοστασιακή αυτονομία: 512 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 246,6 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -51,84%
Porsche Taycan
![](https://www.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2021/10/porsche-taycan-4s-.jpg)
Εργοστασιακή αυτονομία: 414 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 226,2 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -45,36%
Hongqi E-HS9
![](https://www.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2021/11/HONGQI-E-HS9-7.jpg)
Εργοστασιακή αυτονομία: 414 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 226,2 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -45,36%
NIO ES6
![](https://www.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2022/02/nio_es6_47.jpg)
Εργοστασιακή αυτονομία: 430 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 217,1 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -48,51%
Tesla Model 3
![tesla-model-3](https://www.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2021/12/tesla-model-3.jpg)
Εργοστασιακή αυτονομία: 468 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 200,2 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -57,22%
VW ID.3
![](https://www.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2021/06/VOLKSWAGEN-%CE%91%CE%A3%CE%A4%CE%A5%CE%A0%CE%91%CE%9B%CE%91%CE%99%CE%91-ID.3___1.jpg)
Εργοστασιακή αυτονομία: 430 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 167,3 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -61,09%
Wuling EV
![](https://www.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2021/07/Hong-Guang-MINI-EV-2.jpg)
Εργοστασιακή αυτονομία: 170 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 103,2 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -29%
BMW 535Le
![](https://www.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2022/02/bmw-535-le.jpg)
Εργοστασιακή ηλεκτρική αυτονομία: 95 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 44,4 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -54,64%
Honda CR-V PHEV
![](https://www.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2022/02/honda-cr-v-phev.jpg)
Εργοστασιακή ηλεκτρική αυτονομία: 84 χλμ.
Αυτονομία σε συνθήκες ψύχους: 38,1 χλμ.
Ποσοστό απώλειας: -54,64%
autogreeknews.gr