Με τι δεν ασχολείσαι στα καινούργια αυτοκίνητα; Με τι δεν ασχολείσαι στα καινούργια αυτοκίνητα;
Η συνεχόμενη πρόοδος στην τεχνολογία έχει αναμενόμενα ωφελήσει και τους οδηγούς, κάνοντάς τις μετακινήσεις τους πιο άνετες και ασφαλείς. Πλέον τα περισσότερα καινούρια αυτοκίνητα εξοπλίζονται με πάρα πολλά... Με τι δεν ασχολείσαι στα καινούργια αυτοκίνητα;

Η συνεχόμενη πρόοδος στην τεχνολογία έχει αναμενόμενα ωφελήσει και τους οδηγούς, κάνοντάς τις μετακινήσεις τους πιο άνετες και ασφαλείς. Πλέον τα περισσότερα καινούρια αυτοκίνητα εξοπλίζονται με πάρα πολλά συστήματα και κυρίως αυτοματισμούς, που παλιά έβρισκε κανείς μόνο σε ακριβά.

Τη δεκαετία του 1990 για παράδειγμα, ήταν πολυτέλεια οι ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές και μάλιστα να ανοίγουν απομακρυσμένα μέσω κουμπιού. Σήμερα αρκεί μόνο να έχεις μαζί σου το τηλεχειριστήριο, το οποίο επικοινωνεί με το αυτοκίνητο και όταν το πλησιάζεις ανοίγουν αυτόματα οι πόρτες.

Το κλειδί στη μίζα είναι μια παραδοσιακή κίνηση που τείνει να εξαφανιστεί, λόγω των κουμπιών Engine Start/Stop. Ακόμα όμως και αυτά θα μπουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, λόγω των αισθητήρων που τοποθετούνται στο κάθισμα. Έτσι, με το που κάθεται ο οδηγός, αμέσως ενεργοποιούνται όλες οι λειτουργίες και απενεργοποιούνται όταν σηκωθεί.

Η ενασχόληση με το χειροκίνητο άνοιγμα των φώτων και τη χρήση των υαλοκαθαριστήρων, είναι ακόμα μία κίνηση περιττή στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Οι αισθητήρες που υπάρχουν στο εμπρός παρμπρίζ φροντίζουν για πραγματοποιούνται όλα αυτά άμεσα και πλήρως αυτοματοποιημένα.

Το κλασικό χειρόφρενο με το λεβιέ, έχει πλέον αντικατασταθεί σε πάρα πολλά μοντέλα από το ηλεκτρικό χειρόφρενο με το διακόπτη. Εύκολος στη χρήση, αφήνει περισσότερο ελεύθερο χώρο στην κονσόλα, συν του ότι δεν επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κυλίσει προς τα πίσω κατά την εκκίνηση σε μια ανηφόρα.

Τα διάφορα μπουτόν και φυσικά χειριστήρια έχουν λιγοστέψει και αυτά, λόγω των οθονών αφής στα συστήματα infotainment. Σε αυτή την περίπτωση όμως κάποιες εταιρίες υπερβάλλουν στην «εξαφάνισή» τους και αντί να βελτιώνουν την εργονομία, τη χειροτερεύουν, ακόμα και για απλά πράγματα. Όπως για τον έλεγχο του κλιματισμού ή την ένταση του ραδιοφώνου. Βέβαια υπάρχουν και τα εξελιγμένα συστήματα φωνητικών εντολών, όπου δεν χρειάζεται να κουνηθεί κανένα δάκτυλο.

VW Golf GTD infotainment

Η ζόρικη για πολλούς οδηγούς διαδικασία του παρκαρίσματος έχει γίνει πιο εύκολη με τις κάμερες και τα αισθητήρες, έως και παιχνιδάκι στο πλήρως αυτοματοποιημένο παρκάρισμα, όπου το τιμόνι γυρίζει μόνο του. Είτε πρόκειται για παράλληλη θέση είτε για κάθετη.

Σωτήρια είναι και τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης της λωρίδας. Είναι τα ακούραστα «μάτια» του αυτοκινήτου, τα οποία σε κάθε περίπτωση προειδοποιούν και επεμβαίνουν, όταν για τον όποιο λόγο ο χρήσης του οχήματος δεν προλάβει να φρενάρει ή παρεκκλίνει από την επιθυμητή πορεία. Μέχρι να φτάσουμε κάποια στιγμή στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση, όπου όλα θα γίνονται πλήρως αυτοματοποιημένα και ο οδηγός θα είναι ένας απλός επιβάτης – θεατής.



Μία ακόμα λειτουργία που έχει μειωθεί δραστικά στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι αυτή του φρεναρίσματος μέσω πατήματος του σχετικού πεντάλ. Το «one pedal» που χρησιμοποιείται ως μέρος της ανάκτησης ενέργειας πέδησης, αναλαμβάνει την επιβράδυνση έως την ακινητοποίηση, μόλις ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι. Πολύ βολικό ειδικά στις καθημερινές διαδρομές, ενώ συμβάλλει και στη μακροζωία στα τακάκια και δισκόπλακες. Επίσης, στα ηλεκτρικά, full hybrid και Plug-in Hybrid δεν υφίσταται χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, παρά μόνο αυτόματο, από 1 σχέση έως 10. Χώρια ότι ολοένα και περισσότεροι οδηγοί προτιμούν τα αυτόματα και με τους συμβατικούς κινητήρες, γιατί έχουν κουραστεί να… γυμνάζουν το αριστερό πόδι.

autogreeknews.gr

error: Content is protected !!