Κίνδυνος η οδήγηση με ανοιχτό πίσω παράθυρο Κίνδυνος η οδήγηση με ανοιχτό πίσω παράθυρο
Με το που αρχίσουν και πιάνουν οι πρώτες ζέστες -όπως αυτές τις μέρες για παράδειγμα, το εσωτερικό του αυτοκινήτου γίνεται «φούρνος». Λίγη ώρα κάτω από τις καυτές ακτίνες... Κίνδυνος η οδήγηση με ανοιχτό πίσω παράθυρο

Με το που αρχίσουν και πιάνουν οι πρώτες ζέστες -όπως αυτές τις μέρες για παράδειγμα, το εσωτερικό του αυτοκινήτου γίνεται «φούρνος». Λίγη ώρα κάτω από τις καυτές ακτίνες του ήλιου αρκεί, για να ανέβει σημαντικά η θερμοκρασία της καμπίνας και τα μαύρα (συνήθως) πλαστικά και επενδύσεις, να ζεματάνε.

Η πρώτη κίνηση που πρέπει να κάνει ο οδηγός σε αυτές τις περιπτώσεις είναι να ανοίξει τα παράθυρα, προκειμένου να φύγει ο καυτός αέρας, έτσι ώστε να αποδώσει πιο γρήγορα το air condition με την ανακύκλωση του αέρα. Μετά από μερικές εκατοντάδες μέτρα δεν υπάρχει λόγος να μείνουν τα παράθυρα κατεβασμένα, εφόσον ο κλιματισμός είναι σε λειτουργία. Σε χαμηλές ταχύτητες στην πόλη μπορεί να μην ενοχλεί ιδιαίτερα ο θόρυβος από τον αέρα και να μην αυξάνεται σημαντικά η κατανάλωση καυσίμου εξαιτίας της μεγαλύτερης αεροδυναμικής αντίστασης, όμως σε πιο γρήγορους ρυθμούς αυτοκινητόδρομου, η κατάσταση αλλάζει δραματικά, προς το χειρότερο σε πολλούς τομείς.



Μερικοί οδηγοί έχουν την κακή συνήθεια να αφήνουν ανοιχτό το ένα ή και τα δύο πίσω παράθυρα, για να μην τους ενοχλεί ο αέρας από τα εμπρός. Με αυτή την κίνηση έχουν την ψευδαίσθηση ότι δροσίζονται, καθώς και ότι μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου, γιατί δεν λειτουργεί ο κλιματισμός. Στην πραγματικότητα όμως, ακόμα και το ένα κατεβασμένο πίσω παράθυρο «διαταράσσει» τη ροή του αέρα στο αμάξωμα, άρα αυξάνεται η αντίσταση και η κατανάλωση. Παράλληλα δημιουργείται ένας καθόλα ευχάριστος υπόκωφος θόρυβος, που θυμίζει έλικα ελικοπτέρου. Το φαινόμενο αυτό, μπορεί ανάλογα την ταχύτητα και τη διάρκεια της διαδρομής, να προκαλέσει στον οδηγό ίλιγγοημικρανίαπόνο στα αυτά, ακόμα και λιποθυμία, όταν ειδικά η εξωτερική θερμοκρασία είναι υψηλή.

Ο ήχος αυτός μέσω του συντονισμού των κυμάτων του αέρα, ονομάζεται Φαινόμενο Helmholtz (από το Γερμανό φυσικό Hermann von Helmholtz που το ανακάλυψε). Είναι κάτι αντίστοιχο με το να φυσάτε στο στόμιο ενός άδειου μπουκαλιού, όπου δημιουργείται ένας στροβιλισμός, μαζί με βουητό και ανεπαίσθητο συριγμό. Αν για τον όποιο λόγο επιμένετε στα ανοιχτά παράθυρα και όχι στον κλιματισμό, τότε καλύτερα είναι να μένουν λίγο ανοιχτά τα μπροστινά.

autogreeknews.gr

error: Content is protected !!