Mόνο 3 στους 10 θα κόψουν το shopping Mόνο 3 στους 10 θα κόψουν το shopping
Πώς επηρεάζονται οι αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων από τον πληθωρισμό και τους φουσκωμένους λογαριασμούς ρεύματος σε σχέση με την ένδυση και την υπόδηση Οι... Mόνο 3 στους 10 θα κόψουν το shopping

Πώς επηρεάζονται οι αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων από τον πληθωρισμό και τους φουσκωμένους λογαριασμούς ρεύματος σε σχέση με την ένδυση και την υπόδηση



Οι αγορές ρούχων και παπουτσιών μάλλον δεν θα είναι η πρώτη «πολυτέλεια» που θα κόψουν οι Έλληνες λόγω του πληθωρισμού και της ενεργειακής κρίσης.

Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει η νέα έρευνα Fashion (Re)search που πραγματοποίησε η ευρωπαϊκή πλατφόρμα αναζήτησης μόδας Glami, σύμφωνα με την οποία μόνο το 27% των ερωτηθέντων Ελλήνων καταναλωτών σχεδιάζει να περιορίσει τα έξοδα που αφορούν σε αγορές μόδας.

Το μεγαλύτερο ποσοστό, και συγκεκριμένα το 51%, υπολογίζει να ψάξει για προσφορές, αλλά δεν σκοπεύει να σταματήσει να ξοδεύει σε σημαντικό βαθμό. Στοιχεία ιδιαίτερα ενδιαφέροντα εάν συνυπολογίσουμε πως το 76% των ερωτηθέντων παρατήρησε αύξηση (μικρή ή μεγάλη) στις τιμές που αφορούν την ένδυση και την υπόδηση – 7% υψηλότερη σε σύγκριση με τα αποτελέσματα που αφορούν την ίδια ερώτηση στην έρευνα Fashion (Re)search του Glami τον Απρίλιο του 2022.

Ενδιαφέρον έχουν οι απαντήσεις στην ερώτηση «Γιατί δεν σκοπεύετε να αλλάξετε τον τρόπο που ψωνίζετε ρούχα παρόλο που ήδη βλέπετε τον αντίκτυπο του πληθωρισμού στο ‘πορτοφόλι’ σας;» που ήταν πολλαπλών επιλογών.



Τα ψώνια δίνουν χαρά

Σχεδόν τρεις στους δέκα (ποσοστό 28%) απάντησαν ότι τα ψώνια με τους κάνουν χαρούμενους/ες και δεν είναι έτοιμοι/ες να τα σταματήσουν εντελώς.

Αναφορικά με το ζήτημα των εκπτώσεων και των πολύ συχνών – πλέον – εποχιακών προσφορών, το 24% δηλώνει ότι επιθυμεί να επωφεληθεί από αυτές. Συγκεκριμένα δήλωσαν πως «πρέπει να εκμεταλλευτούν τις εποχιακές εκπτώσεις».

Σε ποσοστό 21% υποστηρίζουν ότι πάντα αγόραζαν τα απολύτως απαραίτητα και έτσι δεν είναι εφικτό να περιορίσουν κι άλλο τις αγορές του.

Πότε θα αγοράσουν χειμωνιάτικα οι Έλληνες;

Eάν από τα παραπάνω στοιχεία νομίζατε πως ο Σεπτέμβριος ή ο Οκτώβριος είναι η στιγμή που οι Έλληνες εφοδιάζουν τη «βαριά» χειμερινή γκαρνταρόμπα τους, σκεφτείτε το ξανά.



Παράλληλα, με  το ελληνικό κλίμα που συμβάλλει στη «μετακίνηση» της ανάγκης για πιο βαριά χειμωνιάτικα ρούχα προς τους πιο χειμερινούς μήνες, το 43% απάντησε πως επιλέγει να περιμένει τις μεγάλες εκπτώσεις του Νοεμβρίου που γίνονται στο πλαίσιο της Black Friday για τις «επίσημες» χειμερινές αγορές τους.

Και πώς θα ζεσταθούμε τον χειμώνα;

Στην ερώτηση εάν σκέφτονται να προχωρήσουν σε μείωση χρήσης θέρμανσης στην κατοικία τους και να ντύνονται με πιο ζεστά ρούχα, το 43% των Ελλήνων απάντησε πως σχεδιάζει να μειώσει τη χρήση θέρμανσης και να επιστρατεύσει περισσότερα και πιο ζεστά ρούχα.

Ακολουθεί ένα 26% που αναμένει την οριστικοποίηση της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος για να κρίνει πώς θα πράξει ενώ ένα 15% των ερωτηθέντων απάντησε πως έκανε ήδη πιο συντηρητική χρήση ενέργειας και άρα δεν γίνεται να τη μειώσει κι άλλο.

Να σημειωθεί ότι έξι στους δέκα (ποσοστό 59% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι πρόκειται να φορά ζεστές πιτζάμες κατά τη διάρκεια του ύπνου για να αντιμετωπίσει το κρύο όταν βρίσκεται στο σπίτι του.

Η συλλογή δεδομένων της έρευνας πραγματοποιήθηκε το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου μέσα από το ερωτηματολόγιο που συμπλήρωσαν 4.216 χρήστες. Το 79% του δείγματος ήταν γυναίκες, το 19% άνδρες και το 2% δεν θέλησε να προσδιορίσει το φύλο του.

ot.gr

error: Content is protected !!