Και επίσημα τέλος στ΄ αυτοκίνητα με βενζίνη και diesel
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΕΙΔΗΣΕΙΣΕΛΛΑΔΑΚΟΙΝΩΝΙΑ 3 Νοεμβρίου 2022 fonisalaminas
Θα απαγορευτούν οι πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης
Kλιματικά ουδέτερα θα είναι τα καινούργια οχήματα που θα πωλούνται στην Ευρώπη από το 2035 και μετά, σύμφωνα με όσα προβλέπει η πρόταση της Κομισιόν, που εγκρίθηκε από τους υπουργούς Περιβάλλοντος των «27», με στόχο τη μείωση στο μηδέν των εκπομπών CO2 των νέων οχημάτων. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι θα απαγορευτούν οι πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ώστε να αντικατασταθούν ως τότε με 100% ηλεκτρικά. Για το μέτρο αυτό, που πρότεινε η Κομισιόν τον Ιούλιο του 2021, μένει να υπάρξει οριστικός συμβιβασμός στη διαπραγμάτευση με το Ευρωκοινοβούλιο.
Η απόφαση σηματοδοτεί το τέλος των αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, των φορτηγών και άλλων ελαφρών οχημάτων έργου που κινούνται με βενζίνη ή πετρέλαιο ντίζελ στην Ευρωπαϊκή Ενωση από το 2035, όπως και των υβριδικών (βενζίνη ή πετρέλαιο συν ηλεκτρικές μπαταρίες). Πρόκειται για καίριο μέρος του πακέτου οδηγιών και νόμων που θα πρέπει να εφαρμοστούν στην Ε.Ε. προκειμένου να επιτευχθεί ο διακηρυγμένος στόχος της να φτάσει στην κλιματική ουδετερότητα περί το 2050.
Μετά τις αντιδράσεις ορισμένων χωρών, ιδίως της Γερμανίας και της Ιταλίας, οι «27» δέχτηκαν να εξετάσουν το να δώσουν πιθανόν στο μέλλον πράσινο φως σε εναλλακτικές τεχνολογίες, όπως η χρήση συνθετικών καυσίμων, ή σε υβριδικά επαναφορτιζόμενα οχήματα. Οι υπουργοί Περιβάλλοντος, που συνεδρίασαν στο Λουξεμβούργο, ενέκριναν επίσης την παράταση για ακόμη πέντε χρόνια της εξαίρεσης από τις υποχρεώσεις ως προς τις εκπομπές CO2 η οποία έχει χορηγηθεί σε αυτοκινητοβιομηχανίες που χαρακτηρίζονται «niche» (καλύπτουν εξειδικευμένο, μικρό τομέα της αγοράς) και σε όσες παράγουν λιγότερα από 10.000 αυτοκίνητα τον χρόνο, ως τα τέλη του 2035.
dikaiologitika.gr