Καταγγελία της τ.Δημάρχου κας Νάννου κατά της Αποκ/νης Δ/σης Αττικής Καταγγελία της τ.Δημάρχου κας Νάννου κατά της Αποκ/νης Δ/σης Αττικής
Προς:  Υπουργό Εσωτερικών Κοιν.: 1) Υπουργό Οικονομικών            2) Πρόεδρο Παρατηρητηρίου Οικον/κης Αυτοτέλειας των ΟΤΑ            3) Συντονιστή Αποκ/νης Διοίκησης Αττικής            4) Πρόεδρο... Καταγγελία της τ.Δημάρχου κας Νάννου κατά της Αποκ/νης Δ/σης Αττικής

Προς:  Υπουργό Εσωτερικών

Κοιν.: 1) Υπουργό Οικονομικών

           2) Πρόεδρο Παρατηρητηρίου Οικον/κης Αυτοτέλειας των ΟΤΑ

           3) Συντονιστή Αποκ/νης Διοίκησης Αττικής

           4) Πρόεδρο Ειδικής Επιτροπής άρθρου 152

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Δια της παρούσης, καταγγέλλω την Αποκεντρωμένη Διοίκηση  Αττικής (Α.Δ.Α.)  για πλημμελή εκτέλεση των καθηκόντων της ως Αρχή ελέγχου νομιμότητας των αποφάσεων ΟΤΑ και πρωτίστως όσο αφορά την κατ΄ άρθρο 227 ν.3852/2010 εξέταση των διοικητικών προσφυγών που στρέφονται κατά των αποφάσεων του Δήμου Σαλαμίνας και των ΝΠ του.

Η καταχρηστική από την Α.Δ.Α. επίκληση της διάταξης της παρ.5 του ανωτέρω άρθρου σύμφωνα με την οποία «αν παρέλθει η οριζόμενη για την εξέταση της προσφυγής προθεσμία των 2 μηνών χωρίς να εκδοθεί απόφαση θεωρείται ότι η προσφυγή έχει σιωπηρώς απορριφθεί» είναι η γενεσιουργός αιτία της κοινωνικής αναστάτωσης και της εν γένει νοσηρής κατάστασης που επικρατεί στο Δήμο μας τώρα και 2 χρόνια.

Από τις περίπου 20 προσφυγές που έχουν υποβληθεί, η Α.Δ.Α. μόνο για 3 έχει εκδώσει απόφαση και μάλιστα απορριπτική χωρίς όμως επαρκή αιτιολόγηση που να βασίζεται στο νόμο επιδεικνύοντας μια απαράδεκτη μεροληψία, με αποτέλεσμα η λειτουργία τόσο του ΔΣ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου όσο και της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου να πάσχει νομιμότητας αφού η συγκρότησή τους δεν είναι σύννομη.

Ακόμα και προσφυγές που στρέφονται κατά αποφάσεων και συμβάσεων οι οποίες υπάγονται στον Υποχρεωτικό έλεγχο νομιμότητας του άρθρ. 225 και για τις οποίες η Α.Δ.Α  υποχρεούται να ελέγχει τη νομιμότητα μέσα σε αποκλειστική προθεσμία 30 ημερών εκδίδοντας υποχρεωτικά  Ειδική πράξη άλλως ελέγχεται για πειθαρχικό παράπτωμα, δεν εξετάζονται και θεωρούνται ως «σιωπηρώς απορριφθείσες», πράγμα που σημαίνει ότι δημόσιες συμβάσεις αξίας μέχρι 300.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ αναθέτονται χωρίς τον κατά νόμο υποχρεωτικό έλεγχο νομιμότητας.

Ο πλημμελής όσο και εμφανής μεροληπτικός έλεγχος νομιμότητας εκ μέρους της Α.Δ.Α. σε συνδυασμό με την κατάργηση από 1.1.2019 του προληπτικού ελέγχου δαπανών των ΟΤΑ από το Ελεγκτικό Συνέδριο (παρ.10 άρθρ.10 ν.4337/15), έχει αποθρασύνει τους διοικούντες το Δήμο και τα ΝΠ του οι οποίοι, παρά τις επανειλημμένες κατά καιρούς έγγραφες προειδοποιήσεις μας, δεν ορρωδούν προ ουδενός και προβαίνουν στη λήψη σωρείας αποφάσεων που καταστρατηγούν ευθέως την συνταγματικά κατοχυρωμένη από το Σύνταγμα υπέρτατη αρχή της νομιμότητας, την διαφύλαξη της οποίας ο νομοθέτης έχει εναποθέσει πρωτίστως στην κατά τόπο αρμόδια Αποκ/νη Δ/ση, η οποία όμως συστηματικά κωφεύει.

Εν κατακλείδι, η πάγια τακτική της Α.Δ.Α. να απέχει του ελέγχου νομιμότητας των προσβαλλόμενων αποφάσεων,  έχει καταστήσει εαυτήν  Αρχή ξεπλύματος παράνομων αποφάσεων του Δήμου Σαλαμίνας και των ΝΠ του, αποφάσεις που έχουν να κάνουν με την έλλειψη  χρηστής διοίκησης και διαφάνειας στην διαχείριση του δημόσιου χρήματος αλλά και  λοιπών θεμάτων ζωτικής σημασίας, όπως η αυθαίρετη επιδρομή στις τσέπες των ιδιοκτητών γης με τη σύνταξη χρηματικών καταλόγων εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ για ανυπόστατες οφειλές,  καθώς και την κατά συρροή ανάθεση δημοσίων συμβάσεων με μη σύννομες διαδικασίες.

Κορωνίδα της απροκάλυπτης ολιγωρίας και πλημμελούς ελέγχου εκ μέρους της Α.Δ.Α. είναι η απόφαση με την οποία απέρριψε την υποβληθείσα προσφυγή κατά του σχεδίου προϋπολογισμού του Δήμου έτ. 2022 που βασίστηκε, κατά παρέκκλιση των διατάξεων της ΚΥΑ, αποκλειστικά σε παραπλανητικά και ανακριβή οικονομικά στοιχεία που παρείχε εκ των υστέρων και κατόπιν αιτήματός της ο Δήμος, καταστρατηγώντας έτσι τις διατάξεις του άρθρου 3 Β.4  της υπ΄αρ. 55040/21.07.2021 ΚΥΑ Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών – Οδηγίες  κατάρτισης του Π/Υ (Β΄3291) που ορίζουν ότι «Προκειμένου να καταστεί δυνατός ο έλεγχος νομιμότητας σύμφωνα με τις οδηγίες της παρούσης…, οι αρμόδιες για τον έλεγχο αρχές θα αντλήσουν τα σχετικά οικονομικά στοιχεία από το σύστημα αναφορών του Κόμβου Διαλειτουργικότητας του Υπουργείου Εσωτερικών.»

Η απροκάλυπτη και κατάφωρη παραβίαση των ως άνω διατάξεων εκ μέρους της Α.Δ.Α.  οδήγησε τελικά στην έγκριση ενός προϋπολογισμού ελλειμματικού κατά 1.121,752 ευρώ, οι ολέθριες συνέπειες της οποίας δεν άργησαν να εμφανιστούν.

Η πρόσφατη ολοκληρωτική καταστροφή του Αντλιοστασίου λυμάτων του συστήματος vacuum της πόλης Σαλαμίνας, εξ αιτίας της οποίας τα λύματα έρρεαν επί 2 μήνες στους δρόμους δημιουργώντας σοβαρή περιβαλλοντική μόλυνση και συνθήκες επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία και ασφάλεια των πολιτών, καθώς και ζημία ύψους άνω του 1.000.000 ευρώ είναι μία απ΄αυτές τις συνέπειες.

Με την έγκριση μη ρεαλιστικού π/υ εξυπακούεται (όπως ευκρινώς περιγράφεται και στην εν λόγω ΚΥΑ) ότι εγγεγραμμένες στο σκέλος εξόδων δαπάνες ισόποσες με το έλλειμμα δεν θα μπορούν ποτέ να εκτελεσθούν αφού δεν θα υπάρχουν διαθέσιμοι οι αντίστοιχοι πόροι στο σκέλος εσόδων, πλην όμως με την έγκρισή του αφήνεται ανεξέλεγκτος ο Δήμαρχος ως διατάκτης να επιλέξει ο ίδιος ποιές από τις δαπάνες ύψους 1.121.752 ευρώ δεν θα εκτελεσθούν.

Και ναι μεν, ο Δήμαρχος ορθώς ελέγχεται, κατόπιν της κατ΄ άρθρο 40 ΚΠΔ Αναφοράς Δημοτικών Συμβούλων προς τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά (αρ.Πρωτ.:6384/11-10-2022), για την συνειδητή επιλογή του να μην εκτελεσθεί η δαπάνη των 185.000 ευρώ για την ανανέωση της ζωτικής σημασίας σύμβασης συντήρησης του συστήματος αποχέτευσης προκειμένου να εξοικονομηθούν πόροι για την πληρωμή της σωρείας των αχρείαστων ειδικών συμβούλων που λόγω ειδικότητας δεν προσφέρουν καμία συνδρομή στο Δήμο και λοιπών δαπανών για άρτον και θεάματα, εν τούτοις δεν μπορεί να παραβλεφθεί ότι ηθικός αυτουργός της ως άνω απερίσκεπτης και εγκληματικής επιλογής του Δημάρχου είναι η Α.Δ.Α. η οποία κατά παρέκκλιση των διατάξεων της ΚΥΑ ενέκρινε έναν πλασματικό και μη ρεαλιστικό προϋπολογισμό που οδήγησε στην καταστροφή του αντλιοστασίου με όλες τις ολέθριες επιπτώσεις.

Και σαν να μην έφθανε αυτό, η Α.Δ.Α. προβάλει και προσκόμματα για να μην εξετασθεί έγκαιρα η προσφυγή μου κατά της απορριπτικής απόφασης του Συντονιστή της Α.Δ.Α., που υποβλήθηκε  ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής του άρθρ. 152 ν.3463/2006, αφού επί 6 μήνες κωλυσιεργεί και δεν διαβιβάζει τον σχετικό φάκελο στην ως άνω Επιτροπή για την εξέτασή της και την έκδοση τελεσίδικης απόφασης.

Κε Υπουργέ,

Επειδή με τα όσα βάσιμα και αληθή προλέχθηκαν είναι εμφανές ότι παραβιάζεται βάναυσα η αρχή του κράτους δικαίου από την καταγγελλόμενη Υπηρεσία της οποίας προϊσταστε,

Παρακαλώ όπως πράξετε τα καθ΄ υμάς για την αποκατάσταση της αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης των διοικουμένων προς τη δημόσια διοίκηση.

Σαλαμίνα 14.12.2022

Με τιμή
Η καταγγέλλουσα
Νάννου – Παπαθανασίου Ισιδώρα
Δημ. Σύμβουλος – τ. Δήμαρχος Σαλαμίνας  

error: Content is protected !!