“Σαπίζει” το αρχοντικό της Δέσπως Διαμαντίδου στην Καστέλλα “Σαπίζει” το αρχοντικό της Δέσπως Διαμαντίδου στην Καστέλλα
Η ηθοποιός μετράει 59 ταινίες, με αξιοσημείωτη τη συμμετοχή της, το 1975 στην ταινία του Γούντι Άλεν «Ο Ειρηνοποιός». Γεννήθηκε σε ένα πανέμορφο αρχοντικό... “Σαπίζει” το αρχοντικό της Δέσπως Διαμαντίδου στην Καστέλλα

Η ηθοποιός μετράει 59 ταινίες, με αξιοσημείωτη τη συμμετοχή της, το 1975 στην ταινία του Γούντι Άλεν «Ο Ειρηνοποιός».

Γεννήθηκε σε ένα πανέμορφο αρχοντικό σπίτι στην Καστέλλα του Πειραιά στις 13 Ιουλίου του 1916, το οποίο σήμερα δυστυχώς καταρρέει και είναι άκρως επικίνδυνο καθώς είναι έτοιμο να πέσει.

Αμέσως μετά την Πλατεία Αλεξάνδρας και την πάλαι ποτέ οικία Πατσιάδη, ο παραλιακός δρόμος μάς οδηγεί νωχελικά προς την Καστέλλα, προσφέροντάς μας απλόχερα την εξαιρετική θέα προς την παραλία Βοτσαλάκια ή Παρασκευά και το νησάκι του Κουμουνδούρου.Στην γειτονιά του Τσίλλερ ανεγέρθησαν πολλά νεοκλασικά κτίρια και επαύλεις, κάποια εκ των οποίων διασώζονται έως σήμερα. Στον αριθμό 15, λοιπόν, της οδού Ναυάρχου Παύλου Κουντουριώτη, εκεί που διασταυρώνεται με την Κάνιγγος και την Ουίλσωνος συναντάμε το αρχιτεκτονικό στολίδι, το όμορφο αρχοντικό της ΔέσπωςΔιαμαντίδου.

Η σπουδαία ηθοποιός έφυγε από τη ζωή τον Φεβρουάριο του 2004 και από τότε το όμορφο σπίτι της «θάφτηκε» στην αδιαφορία και στην παραμέληση μετατρέποντάς το σ’ ένα «φέρετρο» έτοιμο να καταρρεύσει.

Η οικογένεια των εφοπλιστών που αφήνει το αρχοντικό να «σαπίζει»

======== Ο Μίλτος Κλαπαδάκης δικηγόρος και ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας Πολιτών Πειραιά δηλώνει στην εφημερίδα «ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ»: «Το κτίριο έχει χαρακτηρισθεί από το υπουργείο Πολιτισμού ως εξαιρετικά ενδιαφέρουσα κατασκευή των αρχών του 20ου αιώνα. Πρόκειται για εξόχως ενδιαφέρον και μοναδικό στην περιοχή της Καστέλλας δείγμα μεγαλοαστικής κατοικίας, η διατήρηση της οποίας θα συμβάλλει στην προστασία του παραλιακού μετώπου της Καστέλλας. Το ακίνητο, εγκαταλελειμμένο και ακατοίκητο εδώ και 17 περίπου έτη, σήμερα φέρεται ως ιδιοκτησία ιδιωτών και συγκεκριμένα είτε μέλους της εφοπλιστικής οικογένειας Μάτσα είτε μελών της οικογένειας Μεϊμέτη. Πάντα εκεί, στην ίδια θέση, λίγο μετά τη «συνοικία των θεών» παραδομένο στη φθορά του χρόνου και στην αρμύρα της θάλασσας, ξεχασμένο από τους ανθρώπους. Κουρασμένο πια, μα αγέρωχο περιμένει, κανείς δεν ξέρει τι, κανείς δεν ξέρει για πόσο. Η θέα συγκλονιστική και το νησάκι του Κουμουνδούρου δυο απλωτές.Ο Πειραιάς μιας άλλης εποχής… Η αναπαλαίωση και η ανακαίνιση κτιρίων όπως το αρχοντικό της Δέσπως Διαμαντίδου αναδεικνύουν την ταυτότητα της πόλης και εξασφαλίζουν την ιστορική της συνέχεια».

Πηγή ΚΑΘΕ ΣΆΒΒΑΤΟ ΣΤΗΝ ΑΘΉΝΑ

error: Content is protected !!