Μεταβιβάσεις ακινήτων: Έρχεται ο ηλεκτρονικός φάκελος Μεταβιβάσεις ακινήτων: Έρχεται ο ηλεκτρονικός φάκελος
Νέα εποχή στις μεταβιβάσεις ακινήτων θα σημάνει ο «Ηλεκτρονικός Φάκελος», έργο που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.  Πρόκειται ουσιαστικά για την ανάπτυξη μιας διαδικτυακής... Μεταβιβάσεις ακινήτων: Έρχεται ο ηλεκτρονικός φάκελος

Νέα εποχή στις μεταβιβάσεις ακινήτων θα σημάνει ο «Ηλεκτρονικός Φάκελος», έργο που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. 

Πρόκειται ουσιαστικά για την ανάπτυξη μιας διαδικτυακής πλατφόρμας διαχείρισης του Ενιαίου Ηλεκτρονικού Φακέλου Μεταβίβασης Ακινήτου, μέσω της οποίας θα συλλέγονται ηλεκτρονικά όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται στη σύνταξη των συμβολαίων για τις μεταβιβάσεις ακινήτων, περαιώνοντας την όλη διαδικασία σε ελάχιστο χρόνο.



Τη βάση της νέας ταχύτατης διαδικασίας θα αποτελεί η ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων φόρου μεταβίβασης, γονικών παροχών και δωρεών στην πλατφόρμα myProperty της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

Δεκάδες δικαιολογητικά, πιστοποιητικά και έγγραφα που απαιτούνται σήμερα για τη μεταβίβαση ενός ακινήτου από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς όπως ΑΑΔΕ, Κτηματολόγιο, Τεχνικό Επιμελητήριο, Δήμους, ΕΦΚΑ θα συγκεντρώνονται με εξουσιοδότηση των ενδιαφερόμενων μερών προς τις υπηρεσίες και θα καταχωρίζονται στον φάκελο του ακινήτου που πρόκειται να μεταβιβαστεί, απαλλάσσοντας από την ταλαιπωρία τους φορολογούμενους.



Με το νέο πλαίσιο η συλλογή των εγγράφων και πιστοποιητικών θα πραγματοποιείται από τον συμβολαιογράφο που συντάσσει το συμβόλαιο μεταβίβασης ακινήτου μετά από εξουσιοδότηση των συμβαλλόμενων. Ο συμβολαιογράφος θα εισέρχεται με τους προσωπικούς του κωδικούς πρόσβασης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και θα υποβάλει αίτημα σε κάθε φορέα χωριστά για την ηλεκτρονική χορήγηση των απαραίτητων πιστοποιητικών και εγγράφων.

Με αυτό το τρόπο οι φορολογούμενοι θα απαλλαγούν από τις επισκέψεις και την πολύωρη ταλαιπωρία σε Εφορία, Δήμους, Κτηματολόγιο, Πολεοδομία προκειμένου να υποβάλουν δια ζώσης το σχετικό αίτημα. Σήμερα απαιτούνται 17 δικαιολογητικά για να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση ενός ακινήτου αφού το συμβόλαιο θα πρέπει να συνοδεύεται από φορολογική ενημερότητα, πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ, πιστοποιητικό Δ.Ο.Υ. περί μη οφειλής φόρου κληρονομίας – δωρεάς, πιστοποιητικό για μη οφειλή προς Ο.Τ.Α., βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας, κλπ.



Στόχος του έργου είναι η πλήρης ηλεκτρονικοποίηση της διαδικασίας και η απεμπλοκή των υπάλληλων των εμπλεκομένων φορέων από τα ενδιάμεσα στάδια παροχής υπηρεσιών που απαιτούνται για την τελική μεταβίβαση ακινήτων. Η διαδικτυακή πλατφόρμα διαχείρισης του Ενιαίου Ηλεκτρονικού Φακέλου Μεταβίβασης Ακινήτων απαιτεί τη διαλειτουργικότητα με τα πληροφοριακά συστήματα των εμπλεκόμενων φορέων και ανάπτυξη υποσυστημάτων για την ανταλλαγή των επιθυμητών δεδομένων.

Ο Ηλεκτρονικός Φάκελος Μεταβίβασης Ακινήτου θα συνοδεύεται με τις εξής δράσεις:

*Διασύνδεση του συστήματος e-Άδειες με άλλα συστήματα (ΕΦΚΑ, Πυροσβεστική Υπηρεσία, ΔΕΔΔΗΕ, Δασική Υπηρεσία και ΔΕΣΦΑ).

*Κατάργηση της κοινοποίησης της επιφάνειας του κτιρίου στον ΔΕΔΔΗΕ και ολοκλήρωση της ενοποίησης του συστήματος δήλωσης τετραγωνικών μέτρων στους Δήμους.

*Θέσπιση νομοθεσίας για τη δημιουργία πλαισίου ασφαλών συναλλαγών σε κινητά περιουσιακά στοιχεία.

*Λειτουργία της πλατφόρμας για την απόκτηση άδειας κατασκευής.

ertnews.gr

error: Content is protected !!