Τι άλλαξε πάλι στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ και φορτηγά – Ποιοι κινδυνεύουν με πρόστιμα έως 30.000 ευρώ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΕΙΔΗΣΕΙΣΕΛΛΑΔΑ 16 Μαΐου 2023 fonisalaminas
Τα υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρατείνει κατά 6 μήνες την προθεσμία καταχώρησης συγκεκριμένων ΙΧ, φορτηγών και λεωφορείων στο ΜΕΜΟ.
Προθεσμία έως τις αρχές Νοεμβρίου 2023 έχουν πλέον οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων ειδικών κατηγορίων ώστε να τα καταχωρήσουν το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ).
Ο λόγος της παράτασης καταχώρισης κυρίως φορτηγών, λεωφορείων αλλά και ειδικών επιβατικών αυτοκινήτων όπως ΙΧ μετοικούντων, όσα προέρχονται από τρίτες χώρες, καθώς και λοιπές κατηγορίες, όπως οχήματα ειδικών χρήσεων εστιάζεται στις δυσλειτουργίες που έχουν καταγραφεί στο ηλεκτρονικό σύστημα και δεν μπορούν να επιλυθούν άμεσα.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που υπογράφει ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος η προθεσμία καταχώρησης στο ΜΕΜΟ παρατείνεται κατά 6 μήνες για φορτηγά (Ν1,Ν2,Ν3), λεωφορεία (Μ2, Μ3), καθώς και για επιβατικά οχήματα για τα οποία δεν υποβάλλεται Δήλωση Άφιξης Οχήματος (ΔΑΟ) κατά την εισαγωγή τους (οχήματα μετοικούντων, όσα προέρχονται από τρίτες χώρες, καθώς και λοιπές κατηγορίες, όπως αυτοκίνητα ειδικών χρήσεων).
Η συγκεκριμένη παράταση χορηγείται για τεχνικούς λόγους που αφορούν στην προσαρμογή του (ΜΕΜΟ) στην καταχώρηση των στοιχείων για τις ανωτέρω κατηγορίες οχημάτων.
Σημειώνεται ότι για τις υπόλοιπες κατηγορίες επιβατικών οχημάτων διατηρείται κανονικά η υποχρέωση καταχώρησης στο ΜΕΜΟ, εντός της προθεσμίας των 20 ημερών που προβλέπει η νομοθεσία.
Με αφορμή την έκδοση της Εγκυκλίου, ο Υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος δήλωσε: «Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση αντιμετωπίζεται ο κίνδυνος οι εισαγωγείς να θεωρηθούν εκπρόθεσμοι στο πλαίσιο της ανωτέρω διαδικασίας χωρίς δική τους υπαιτιότητα, καθώς και οι επιπτώσεις που θα είχε μια τέτοια εξέλιξη στην απρόσκοπτη λειτουργία της αγοράς».
Τα προβλήματα του ΜΕΜΟ είχε δημοσιεύσει το carandmotor.gr στα τέλη Απριλίου καθώς όταν οι οι Αρχές ήταν έτοιμες να περάσουν από «κόσκινο» πάνω από 15.000 αιτήσεις που έχουν κατατεθεί online στο Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ) από την ημέρα έναρξης λειτουργίας του διαπιστώθηκαν όλα τα λειτουργικά προβλήματα της πλατφόρμας οπότε και η διασταύρωση των στοιχείων δεν ήταν εφικτή καθώς στα φορτηγά, λεωφορεία, ειδικά οχήματα και αυτοκίνητα από Τρίτες Χώρες ή μετοικούντων δεν υπήρχαν τα δεδομένα που ορίζει το ηλεκτρονικό σύστημα.
Να τονίσουμε πως από τις αρχές του 2023 έως και τα τέλη Μαρτίου έχουν εισαχθεί περίπου 20.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και 5.000 μεταχειρισμένα φορτηγά και λεωφορεία οπότε τα έγγραφα περισσότερων από 10.000 οχημάτων δεν έχουν αναρτηθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΜΕΜΟ!
Τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί στο ΜΕΜΟ αφορούν στη Δήλωση Άφιξης Οχήματος η οποία δεν συμπληρώνεται στα φορτηγά και σύμφωνα με πληροφορίες του carandmotor.gr το υπουργείο Οικονομικών επιβεβαίωσε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ότι η ελληνική νομοθεσία δεν προβλέπει την ΔΑΟ στα φορτηγά.
Οπότε αυτομάτως η λειτουργία της πλατφόρμας στα φορτηγά «παγώνει» καθώς δεν μπορεί να συνεχιστεί η διαδικασία στο ΜΕΜΟ.
Ωστόσο στα φορτηγά υπάρχει ακόμη ένα μεγάλο πρόβλημα που έχει να κάνει με το ΚΤΕΟ εξωτερικού καθώς σε άλλα κράτη-μέλη τα επαγγελματικά οχήματα που δεν ανήκουν σε κάποια εταιρεία δεν περνούν από ΚΤΕΟ οπότε και δεν υπάρχει ξένο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του carandmotor.gr το πρώτο πρόβλημα στα φορτηγά που αφορά στην ΔΑΟ μάλλον θα ξεπεραστεί με ακύρωση της συγκεκριμένης εντολής στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και όσον αφορά στο ξένο ΚΤΕΟ στα φορτηγά μάλλον οι εισαγωγείς θα τα περνούν στην Ελλάδα ώστε να αποκτούν Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου σε ισχύ.
Τι θα γίνει με τους ελέγχους και τα πρόστιμα;
Κατά την διάρκεια διευθέτησης των προβλημάτων που έχουν εντοπιστεί στην πλατφόρμα του ΜΕΜΟ οι Αρχές είναι πολύ πιθανό να ξεκινήσουν να κάνουν δειγματοληπτικούς ελέγχους σε αιτήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και να επιβάλλουν τα πρόστιμα που προβλέπει η νομοθεσία.
Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες του carandmotor.gr σε ένα μικρό δειγματοληπτικό έλεγχο διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν πολλοί αναγραμματισμοί και λάθη που όμως τιμωρούνται με πρόστιμα πολλών χιλιάδων ευρώ και τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εξετάζουν την μείωση των συγκεκριμένων προστίμων. Αντίθετα σε περίπτωση διαπίστωσης ψευδών ή πλαστών βεβαιώσεων και εγγράφων τότε τα πρόστιμα θα κυμαίνονται μεταξύ 10.000 ή 30.000 ευρώ!
carandmotor.gr