Κτηματολόγιο: ενεργοποιείται η πλατφόρμα εξ αποστάσεως νομικού ελέγχου Κτηματολόγιο: ενεργοποιείται η πλατφόρμα εξ αποστάσεως νομικού ελέγχου
Ενεργοποιείται η ειδική πλατφόρμα εξ αποστάσεως νομικού ελέγχου από ιδιώτες δικηγόρους για να ξεμπλοκάρουν οι υποθέσεις μεταγραφής  συμβολαίων, που εκκρεμούν στα Κτηματολογικά Γραφεία ανά... Κτηματολόγιο: ενεργοποιείται η πλατφόρμα εξ αποστάσεως νομικού ελέγχου

Ενεργοποιείται η ειδική πλατφόρμα εξ αποστάσεως νομικού ελέγχου από ιδιώτες δικηγόρους για να ξεμπλοκάρουν οι υποθέσεις μεταγραφής  συμβολαίων, που εκκρεμούν στα Κτηματολογικά Γραφεία ανά την Ελλάδα, οι οποίες είναι περισσότερες από 150.000 και από τη νέα χρονιά θα εκτιναχθούν σε 300.000, ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Ελληνικό Κτηματολόγιο, σε ειδική εκδήλωση για τις «Ψηφιακές Υπηρεσίες του Ελληνικού Κτηματολογίου».

Ανακοινώθηκε επίσης ότι σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης  και της Ελληνικό Κτηματολόγιο κλείνουν οριστικά τον Ιανουάριο τα Υποθηκοφυλακεία της χώρας και μεταφέρονται στα Κτηματολογικά Γραφεία της Ελληνικό Κτηματολόγιο.

Από 150.000 στις 300.000 οι εκρεμμότητες 

Σημειώνεται ότι οι εκκρεμότητες σε μεταγραφές συμβολαίων στο φορέα του Κτηματολογίου ανέρχονται σήμερα στις 150.000 και μαζί με αυτές που θα μεταφερθούν από τα Υποθηκοφυλακεία στα Κτηματολογικά Γραφεία από το νέος έτος, υπολογίζεται ότι ξεπερνούν συνολικά τις 300.000. Παράλληλα, λόγω της αύξησης συναλλαγών στην κτηματαγορά αναμένεται οι εκκρεμείς υποθέσεις συμβολαίων συνεχώς να διογκώνονται.



Από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει ανακοινωθεί σχεδιασμός για να αντιμετωπιστούν οι εκκρεμότητες, σε συνδυασμό με την εφαρμογή του ψηφιακού φακέλου μεταβίβασης πιλοτικά από την 1η Νοεμβρίου και σε κανονική λειτουργία από τη νέα χρονιά. 

Ο απομακρυσμένος νομικός έλεγχος στο Κτηματολόγιο

Στις «περισσότερες από 150.000 υποθέσεις που εκκρεμούν στα Κτηματολογικά Γραφεία ανά την Ελλάδα, εκκρεμότητες για τις οποίες το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Ελληνικό Κτηματολόγιο, ήδη ενεργοποιούν ειδική πλατφόρμα εξ αποστάσεως νομικού ελέγχου» αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Ελληνικού Κτηματολογίου Στέλιος Σακαρέτσιος κατά τον εναρκτήριο χαιρετισμό του στην εκδήλωση για τις «Ψηφιακές Υπηρεσίες του Ελληνικού Κτηματολογίου».

Αναφορικά με τον απομακρυσμένο νομικό έλεγχο στο Κτηματολόγιο, σημειώνεται ότι υπάρχουν ήδη πιστοποιημένοι δικηγόροι και προωθούνται νέες συνεργασίες  με τους τοπικούς δικηγορικούς συλλόγους και την Ολομέλεια των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδας με στόχο μέσω νέων προγραμματικών συμφωνιών να ασχοληθούν μαζικά, απομακρυσμένα και με νέους κανόνες ιδιώτες πιστοποιημένοι δικηγόροι στο νομικό έλεγχο των συμβολαίων και παράλληλα να αποτελέσουν έναν μόνιμο μηχανισμό, όπως έχει ανακοινώσει ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αρμόδιος για το Κτηματολόγιο.



Ο σχεδιασμός  για την μαζική απασχόληση δικηγόρων, με αμοιβή ανά πράξη απομακρυσμένου νομικού ελέγχου συμβολαίου, προβλέπει:

– Λειτουργία νέας ψηφιακής πλατφόρμας από την Ελληνικό Κτηματολόγιο, στην πλατφόρμα θα καταχωρίζονται τα συμβόλαια και οι δικηγόροι θα έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης και απομακρυσμένου ελέγχου.

-Ο έλεγχος από τους δικηγόρους θα μπορεί να γίνεται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας που ετοιμάζεται απομακρυσμένα και εκτός ωραρίου ή και Σαββατοκύριακα, ώστε να μπορούν να διεκπεραιώνουν αριθμό υποθέσεων και σε χρόνους, που οι ίδιοι επιλέγουν.

-Αύξηση της αμοιβής για τους ελέγχους ανά πράξη, η οποία θα συμφωνηθεί με τους συλλογικούς φορείς του κλάδου.

-Μέτρα για την ποιότητα του παραγόμενου έργου, το οποίο θα αξιολογείται με βάση τα ψηφιακά δεδομένα της πλατφόρμας. Δικηγόροι οι οποίοι θα έχουν χαμηλό αριθμό υποθέσεων ή  υψηλό ποσοστό λαθών κατά τον νομικό έλεγχο συμβολαίων θα αποκλείονται  από το σύστημα.



Ψηφιακή έκδοση αριθμών προτεραιότητας

Στοιχεία από τη λειτουργία της πλατφόρμας «ψηφιακής έκδοσης αριθμών προτεραιότητας», που έχει ενεργοποιηθεί στα Κτηματολογικά Γραφεία της Αθήνας, του Πειραιά, της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, η οποία έβαλε τέλος στο φαινόμενο σχηματισμού ουρών παρουσίασε, επίσης ο κ. Σακαρέτσιος κατά την ομιλία του στην εκδήλωση, σύμφωνα με τα οποία την πλατφόρμα έχουν χρησιμοποιήσει, ήδη, περισσότεροι από 14.000 πολίτες και επαγγελματίες.

Ο ίδιος αναφέρθηκε στις σημαντικές ψηφιακές υπηρεσίες που ενεργοποιήθηκαν, την προηγούμενη τετραετία στο Ελληνικό Κτηματολόγιο, ενώ παρουσίασε τη σημαντική πρόοδο που έχει σημειωθεί, από την ανάληψη της ηγεσίας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης από τον Υπουργό, Δημήτρη Παπαστεργίου, και τον Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

Πορεία κτηματογράφησης

Στη συνέχεια, τον λόγο έλαβε η Γενική Διευθύντρια του Ελληνικού Κτηματολογίου Ολυμπία Μαρκέλλου, η οποία αναφέρθηκε στην πορεία της κτηματογράφησης και συγκεκριμένα στο ποσοστό συλλογής δηλώσεων ιδιοκτησίας το οποίο έχει φτάσει στο 86% για το σύνολο της χώρας. Το συγκεκριμένο ποσοστό αντιστοιχεί σε 32,5 εκ δικαιώματα, ενώ μέχρι το 2025 υπολογίζεται ότι αυτό θα ανελθει στο 98%. Παράλληλα, ζήτησε την κινητοποίηση των πολιτών για την υποβολή των δηλώσεων τους στο Κτηματολόγιο.



Τέλος του έτους κλείνουν τα υποθηκοφυλακεία

Επίσης, η Γενική Διευθύντρια του φορέα ανέφερε ως βασικό στόχο την ολοκλήρωση της μετάβασης των υποθηκοφυλακείων στην οριστική δομή του Κτηματολογίου έως το τέλος του 2023, επισημαίνοντας ότι σήμερα λειτουργούν 68 από τα 92 συνολικά Κτηματολογικά Γραφεία/Υποκαταστηματα. Μεταξύ των γραφείων αυτών είναι και το Κτηματολογικό Γραφείο της Αθήνας, από την άνοιξη του 2023.

Η κα. Μαρκέλλου, τόνισε ότι προτεραιότητα του Ν.Π.Δ.Δ. Ελληνικό Κτηματολόγιο αποτελεί η απλοποίηση των διαδικασιών και η εξάλειψη της γραφειοκρατίας μέσα από νομοθετικές ρυθμίσεις και ψηφιακά εργαλεία, ώστε το Ελληνικό Κτηματολόγιο να αποτελεί μία σύγχρονη δομή που ανταποκρίνεται πλήρως στην ψηφιακή εποχή, με αρωγό το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης το οποίο αποτελεί πυλώνα και εγγυητή της ψηφιοποίησης του Κράτους.

Τι προσφέρει και πως λειτουργεί  η Γεωπύλη INSPIRE του Ελληνικού Κτηματολογίου 

Εισηγήσεις και παρουσίασεις

Η παρουσίαση της πρώτης ενότητας «Ψηφιακές Υπηρεσίες Διάθεσης Γεωχωρικών Δεδομένων INPIRE» πραγματοποιήθηκε από τον Προϊστάμενο  Διεύθυνσης  Γεωχωρικών  Πληροφοριών Π. Λολώνη. Αναλυτικά αναφέρθηκε η  δημιουργία και λειτουργία  της Γεωπύλης Γεωχωρικών Δεδομένων  INSPIRE και των υπηρεσιών πρόσβασης για πολίτες και επαγγελματίες στα γεωχωρικά δεδομένα του Κτηματολογίου, εναρμονισμένα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία INSIRE (2007/2/ΕΚ) Κτηματολογίου.

Ακολούθησε η εισήγηση του Προϊστάμενου της Διεύθυνσης Δασικών Χαρτών και Χαρτογράφησης  Φυσικού Περιβάλλοντος, Μόσχου Βογιατζή, για τις «Ψηφιακές Υπηρεσίες για τις προστατευόμενες περιοχές του δικτύου NATURA 2000».  Παρουσιάστηκε η διαδικτυακή πλατφόρμα για την ανάρτηση των ορίων του εθνικού καταλόγου των προστατευόμενων περιοχών του Ευρωπαϊκού Οικολογικού Δικτύου NATURA 2000 επί των ενιαίων χαρτογραφικών υποβάθρων του στο διαδίκτυο, για πολίτες και επαγγελματίες.

Η εκδήλωση  ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του Αν. Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Πληροφορικής. Ευάγγελου Δήμα  για τις  «Ψηφιακές Υπηρεσίες για Συμβολαιογράφους» που προσφέρονται μέσω της ιστοσελίδας ktimatologio.gr και ktimatologio.gov.gr. Οι εν λόγω υπηρεσίες παρέχουν τη δυνατότητα στους συμβολαιογράφους να πραγματοποιούν εξ  αποστάσεων ψηφιακή έρευνα στις κτηματολογικές εγγραφές, να υποβάλλουν  αιτήσεις καταχώρισης  πράξεων και να παραλαμβάνουν πιστοποιητικά.

Παρουσίες 

Στην εκδήλωση παρέστησαν μεταξύ άλλων, ο Διευθυντής του Γραφείου του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρησης Δημήτρης Κακούρης, ο Πρόεδρος του Συμβολαιογραφικού Συλλόγου Εφετείων Αθηνών, Πειραιώς,  Αιγαίου και Δωδεκανήσου Γεώργιος Ρούσκας, η Αντιπρόεδρος Ελένη Κοντογεώργου και ο Γενικός Γραμματέας του συλλόγου, Θεόδωρος Χαλκίδης, το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών Ζώης Σταυρόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων Τάσος Βάππας και το μέλος  του Διοικητικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων Βασιλική Παραδιά.

ecopress.gr

error: Content is protected !!