Ποιοι είναι οι “climatarians” και πώς σχεδιάζουν να σώσουν τον πλανήτη Ποιοι είναι οι “climatarians” και πώς σχεδιάζουν να σώσουν τον πλανήτη
Οι αγορές των τροφίμων επηρεάζονται άμεσα από τον αντίκτυπο που αυτά έχουν στην υγεία των ανθρώπων, αλλά και στο περιβάλλον, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα Index... Ποιοι είναι οι “climatarians” και πώς σχεδιάζουν να σώσουν τον πλανήτη

Οι αγορές των τροφίμων επηρεάζονται άμεσα από τον αντίκτυπο που αυτά έχουν στην υγεία των ανθρώπων, αλλά και στο περιβάλλον, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα Index της Tetra Pak για τις σύγχρονες καταναλωτικές συνήθειες. Η έρευνα διεξήχθη σε συνεργασία με την Ipsos και συμπεριέλαβε 5.000 διαδικτυακές συνεντεύξεις σε 10 χώρες: Βραζιλία, Κίνα, Γερμανία, Ινδία, Κένυα, Νότια Αφρική, Νότια Κορέα, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ.



Οι «climatarians», όπως είναι γνωστοί οι περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένοι καταναλωτές, είναι πρόθυμοι να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες για να προστατεύσουν τον πλανήτη. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα της Tetra Pak, δείχνει ότι το 70% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι τα υγιεινά προϊόντα δεν θα πρέπει να βλάπτουν το περιβάλλον, ενώ το 54% είναι πρόθυμο να αναλάβει την ευθύνη για τον πλανήτη και να αλλάξει τη διατροφή του για να συμβάλει σε έναν πιο βιώσιμο κόσμο.

Η τάση αυτή αντικατοπτρίζεται στον αυξανόμενο αριθμό των καταναλωτών που μειώνουν συνειδητά την ποσότητα κρέατος που τρώνε, γνωστοί ως «flexitarians», με σχεδόν τους μισούς ερωτηθέντες να δηλώνουν ότι μειώνουν ή αποφεύγουν εντελώς την κατανάλωση κρέατος. Το 56% των ερωτηθέντων αναφέρεται σε λόγους υγείας ως βασικό παράγοντα για την υιοθέτηση μιας ευέλικτης, χορτοφαγικής ή vegan διατροφής, αλλά πάνω από το 1/3 (36%) δήλωσε ως βασικό κίνητρο την προστασία του περιβάλλοντος.



Η έρευνα υπογραμμίζει, επίσης, ότι η ευκολία δεν είναι πλέον το κύριο μέλημα των καταναλωτών, αφού το 70% των ερωτηθέντων θα θυσίαζε την ευκολία για πιο υγιεινές επιλογές, παρά το αυξημένο κόστος ζωής.

Η τάση των «climatarians» αναμένεται να ενισχυθεί σημαντικά, καθώς οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής γίνονται ολοένα και περισσότερο αισθητές, με τους καταναλωτές να αναζητούν και να αναμένουν από τις εταιρίες παραγωγής τροφίμων υγιεινά και βιώσιμα προϊόντα.

Τα προϊόντα δεν πρέπει να είναι νόστιμα αλλά και βιώσιμα

Σύμφωνα με την έρευνα, οι νέες καινοτομίες στον τομέα τροφίμων μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην παροχή προϊόντων που δεν είναι μόνο νόστιμα, αλλά και βιώσιμα αφού συμβάλλουν στην εξοικονόμηση πόρων. Σύμφωνα με την έρευνα οι καταναλωτές είναι έτοιμοι να αγκαλιάσουν καινοτομίες που βελτιώνουν τον τρόπο με τον οποίο ζούμε και τρεφόμαστε, με το 62% να πιστεύει ότι η τεχνολογία μπορεί να είναι ο ακρογωνιαίος λίθος σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον.



Ο Adolfo Orive, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Tetra Pak, σημειώνει: «Τα ευρήματα της φετινής έρευνας Index αντικατοπτρίζουν τις ενέργειές μας για τη δημιουργία ανθεκτικών και βιώσιμων συστημάτων τροφίμων, απαλλαγμένων από εκπομπές άνθρακα. Το γάλα και ο χυμός είναι μεταξύ των βασικών προϊόντων της καθημερινής μας διατροφής, επομένως είναι ζωτικής σημασίας να βελτιστοποιήσουμε την αλυσίδα αξίας με καινοτομίες στους τομείς προμήθειας, συσκευασίας, επεξεργασίας και διανομής σε συνεργασία με τους πελάτες και τους προμηθευτές μας.



Επιπλέον, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο κόσμος θα χρειαστεί 60% περισσότερα τρόφιμα μέχρι το 2050, αφού ο παγκόσμιος πληθυσμός αναμένεται να ξεπεράσει τα 9 δισεκατομμύρια έως τότε, αναζητούμε λύσεις που μπορούν να συμβάλλουν στην εξερεύνηση νέων πηγών διατροφής και την αξιοποίηση θρεπτικών συστατικών, όπως η πρωτεΐνη».

ertnews.gr

error: Content is protected !!