Τέλος στο εισιτήριο του ενός για δυο άτομα, τι αλλάζει με Μετρό και τα λεωφορεία Τέλος στο εισιτήριο του ενός για δυο άτομα, τι αλλάζει με Μετρό και τα λεωφορεία
Ένα νέο σύστημα πληρωμής στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα τεθεί σε ισχύ, το οποίο αφενός θα διευκολύνει το επιβατικό κοινό και αφετέρου θα μπλοκάρει... Τέλος στο εισιτήριο του ενός για δυο άτομα, τι αλλάζει με Μετρό και τα λεωφορεία

Ένα νέο σύστημα πληρωμής στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα τεθεί σε ισχύ, το οποίο αφενός θα διευκολύνει το επιβατικό κοινό και αφετέρου θα μπλοκάρει τους «τζαμπατζήδες».

Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την υιοθέτηση του συστήματος των ανέπαφων συναλλαγών στα ΜΜΜ της Αθήνας, όπου πρωταγωνιστές θα είναι οι τραπεζικές κάρτες και τα smartphones, τα οποία προϊόντος του χρόνου θα αντικαταστήσουν τα παραδοσιακά εισιτήρια.



Με το σύστημα των ανέπαφων συναλλαγών ο χρήστης δεν θα χρειάζεται να εκδώσει κάποιο εισιτήριο από τα μηχανήματα, αλλά θα αρκεί να τσεκάρει την τραπεζική του κάρτα του ή το κινητό του τηλέφωνο στις επικυρωτικές συσκευές και στους καρταναγνώστες πυλών.

Στο σύστημα είχε αναφερθεί το περασμένο καλοκαίρι ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, διευκρινίζοντας ότι αυτό μέσω τακτικών εκκαθαρίσεων που θα πραγματοποιεί, θα είναι σε θέση να χρεώνει τους επιβάτες το φθηνότερο οικονομικό πακέτο που είναι διαθέσιμο, βάσει της πολιτικής κομίστρου του ΟΑΣΑ.



Παράλληλα, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, επισήμανε ότι μέχρι το τέλος του έτους το σύστημα ανέπαφων συναλλαγών θα εφαρμοστεί στα λεωφορεία του αεροδρομίου και, βάσει προγραμματισμού, στόχος είναι να εφαρμοστεί παντού έως την άνοιξη του 2024.

Επίσης, αναμένεται να περιορίσει σε θεαματικό βαθμό την εισιτηριοδιαφυγή η οποία στερεί στις συγκοινωνίες έσοδα πολλών εκατ. ευρώ.

Μην ξεχνάμε ότι ένα σημαντικό κομμάτι του επιβατικού κοινού επινοεί συνεχώς νέους τρόπους προκειμένου να περνάει «αέρα» από τις μπάρες του Μετρό, με το τελευταίο διάστημα να βλέπουμε πολλούς επιβάτες, να αφήνουν, μόλις εξέρχονται από τις μπάρες, το χάρτινο εισιτήριό τους πάνω σε αυτές, ώστε να επαναχρησιμοποιηθεί από κάποιον επιβάτη που δεν θέλει να επιβαρυνθεί με εισιτήριο.



Πρόκειται, ωστόσο, για μια πρακτική που με το πέρασμα του χρόνου θα αρχίσει να εκλείπει, δεδομένου ότι η συντριπτική πλειονότητα του επιβατικού κοινού δεν θα εκδίδει χάρτινα εισιτήρια, παρ’ ό,τι αυτά θα συνεχίσουν να διατίθενται προς πώληση, ως μια εναλλακτική.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα ο ΟΑΣΑ ανακοίνωσε διαγωνισμό με θέμα «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντας για την ανάθεση υπηρεσιών ηλεκτρονικών πληρωμών και είσπραξης εσόδων κομίστρου του ΟΑΣΑ».

Στην πρόκληση αναφέρεται ότι ο ανάδοχος θα πρέπει να μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες πληρωμών που υποστηρίζουν το νέο σύστημα που πρόκειται να εφαρμόσει ο οργανισμός και είναι το εξής:

Ένταξη στο σύστημα ΑΣΣΚ (Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου) εξοπλισμού που θα επιτρέπει στο επιβατικό κοινό την εκτέλεση συναλλαγών αγοράς προϊόντων με χρήση ηλεκτρονικών πορτοφολιών από κινητά τηλέφωνα με λειτουργία NFC και κατάλληλη εφαρμογή (π.χ. Google Pay, Samsung Pay κλπ.). Το εν λόγω σύστημα θα επιτρέπει την ασφαλή πρόσβαση σε επιλεγμένους λογαριασμούς του πελάτη για την εκτέλεση ψηφιακών συναλλαγών, στον εξοπλισμό πώλησης, στα επικυρωτικά μηχανήματα (σε λεωφορεία, τραμ και σταθμούς Μετρό) και σε καρταναγνώστες πυλών διέλευσης επιβατών (στους σταθμούς του Μετρό).



Επίσης το σύστημα θα υποστηρίζει την εκτέλεση πράξεων πληρωμών του αντιτίμου του κομίστρου με χρήση τραπεζικής κάρτας που διαθέτει EMV τεχνολογία για ανέπαφες συναλλαγές στον εξοπλισμό πώλησης, σε επικυρωτικά και καρταναγνώστες πυλών ελεγχόμενης διέλευσης.

Στην περίπτωση χρήσης πορτοφολιού από smartphones με λειτουργία NFC η κατανομή των συναλλαγών στους παρόχους πληρωμών θα πραγματοποιείται από την Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «ΔΙΑΤΡΑΠΕΖΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Α.Ε», στο εξής ΔΙΑΣ, ενώ στην περίπτωση χρήσης τραπεζικών καρτών τεχνολογίας EMV για ανέπαφες συναλλαγές η κατανομή των συναλλαγών θα πραγματοποιείται από ιδρύματα που είναι πιστοποιημένα και συνεργαζόμενα με τους εκκαθαριστές του Ομίλου VISA.

Στην πρόσκληση του ΟΑΣΑ, επίσης, αναφέρεται ότι η διαδικασία ανέπαφης συναλλαγής με χρήση συσκευής κινητής τηλεφωνίας που διαθέτει λειτουργία NFC και εφαρμογή ηλεκτρονικού πορτοφολιού καθώς και η χρήση τραπεζικής κάρτας με EMV τεχνολογία για χρήση στις επικυρωτικές συσκευές και στους καρταναγνώστες πυλών ελεγχόμενης διέλευσης θα περιγραφεί όταν παραδοθούν από τον ανάδοχο οι σχετικές μελέτες εφαρμογής για την συγκεκριμένη λειτουργικότητα.

Σημειώνεται δε ότι στους αναγνώστες καρτών στις πύλες του Μετρό και στα επικυρωτικά μηχανήματα των λεωφορείων-Τραμ-Μετρό θα γίνει τροποποίηση του λογισμικού ανάγνωσης ώστε να αναγνωρίζονται και επικυρώσεις από συσκευές κινητής τηλεφωνίας που διαθέτουν λειτουργία NFC και είναι συνδεδεμένες με ηλεκτρονικό portfolio επιτρέποντας την αφαίρεση της αξίας του κομίστρου από το portfolio κατά τη στιγμή της επικύρωσης καθώς και από τραπεζικές κάρτες που διαθέτουν τεχνολογία EMV για ανέπαφες συναλλαγές σε επικυρωτικά και πύλες ελεγχόμενης διέλευσης.

dnews.gr

error: Content is protected !!