Ορατότης μηδέν; Τι μπορεί να φταίει; Ορατότης μηδέν; Τι μπορεί να φταίει;
Όταν πέφτει η θερμοκρασία του περιβάλλοντος, βρέχει ή χιονίζει, οι οδηγοί έρχονται αντιμέτωποι με διάφορες δυσκολίες, για αυτό πρέπει πάντα να είναι προετοιμασμένοι, εκπαιδευμένοι... Ορατότης μηδέν; Τι μπορεί να φταίει;

Όταν πέφτει η θερμοκρασία του περιβάλλοντος, βρέχει ή χιονίζει, οι οδηγοί έρχονται αντιμέτωποι με διάφορες δυσκολίες, για αυτό πρέπει πάντα να είναι προετοιμασμένοι, εκπαιδευμένοι αλλά και ψύχραιμοι. Μία από τις συνηθέστερες καταστάσεις, είναι το θόλωμα των παραθύρων από μέσα, με αποτέλεσμα να μειώνεται εξαιρετικά η ορατότητα και η οδήγηση να καθίσταται αδύνατη έως άκρως επικίνδυνη, αν ο οδηγός δεν προβεί άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες.



Είναι τραγικό να βλέπουμε οδηγούς με σύγχρονα αυτοκίνητα να προσπαθούν να απομακρύνουν τη συσσωρευμένη υγρασία από τα παράθυρα για να δουν μπροστά τους, σκουπίζοντάς τα με χαρτομάντηλα και τα μανίκια τους. Εξάλλου δεν υπάρχει αυτοκίνητο εδώ και πολλά χρόνια που να μην εξοπλίζεται έστω με απλό air condition, ή ακόμα καλύτερα με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό. Εκτός αν έχει χαλάσει και για τους όποιους λόγους δεν το έχει επισκευάσει, νομίζοντας ότι θα το χρειαστεί μόνο το καλοκαίρι. Ποιες είναι όμως οι άμεσες και αποτελεσματικές κινήσεις που πρέπει να κάνει κάθε οδηγός, όταν αρχίσουν τα τζάμια να θολώνουν έστω και λίγο;

  1. Καταρχήν, να θέσει σε λειτουργία το air condition σε μια ήπια θερμοκρασία. Ούτε τέρμα κρύο για να μην παγώσει, αλλά ούτε και φουλ ζέστη γιατί προκαλείται υπνηλία και δυσφορία.
  2. Η επόμενη σημαντικότατη κίνηση που μπερδεύονται ή δεν γνωρίζουν οι οδηγοί, είναι η επιλογή του εισερχόμενου από αέρα από έξω προς στην καμπίνα. Ποτέ, μα ποτέ ανακύκλωση αέρα, γιατί τα τζάμια θολώνουν ακόμα πιο γρήγορα και η υγρασία δεν πρόκειται να απομακρυνθεί σε καμία περίπτωση.
  3. Ο αέρας θα πρέπει να έχει κατεύθυνση προς το παρμπρίζ και τα πλευρικά παράθυρα, ενώ αρχικά ο ανεμιστήρας να επιλεγεί στη γρηγορότερη σκάλα μέχρι να φύγει η υγρασία και μετά σε χαμηλή ένταση.


Στα αυτοκίνητα με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά, αρκεί ο οδηγός να έχει διαβάσει το εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει, είναι να πατήσει το διακόπτη ξεπαγώματος του εμπρός παρμπρίζ, στον οποίο συνήθως αναγράφεται η ένδειξη «Max» ή «Front». Σε κάθε αυτοκίνητο ανεξαρτήτως τύπου κλιματιστικού, υπάρχει και ο διακόπτης ξεπαγώματος του πίσω παρμπρίζ. Με το πάτημά του ενεργοποιούνται οι αντιστάσεις (οι λεπτές οριζόντιες γραμμές) και επιταχύνουν τη διαδικασία. Όσα αυτοκίνητα διαθέτουν και θερμαινόμενους καθρέπτες, με το πάτημα του ίδιου κουμπιού ή με το διακόπτη που υπάρχει στη ρύθμισή τους, στεγνώνουν τα κρύσταλλα αν είναι βρεγμένα.

autogreeknews.gr

error: Content is protected !!