H υδρογονοκίνητη μοτοσυκλέτα της Kawasaki προσφέρει μια ματιά στο μέλλον με το νέο concept H2 SX
ΕΙΔΗΣΕΙΣΚΟΣΜΟΣ 9 Ιανουαρίου 2024 fonisalaminas
Αυτό το πρωτότυπο της Kawasaki μπορεί να φαίνεται ογκώδες, αλλά είναι ενδεχομένως εξαιρετικά σημαντικό για το μέλλον της μάρκας. Παρουσιάστηκε στο εσωτερικό συνέδριο «Group Vision 2030» της εταιρείας στα μέσα Δεκεμβρίου, ονομάζεται Ninja H2 HySE και αν ξεπεράσει το στάδιο της ιδέας θα μπορούσε να γίνει η πρώτη μοτοσικλέτα της Ιαπωνίας που κινείται με υδρογόνο.
Αν και κατασκευάζεται από την Kawasaki και βασίζεται στο υπερτροφοδοτούμενο sport tourer Ninja H2 SX, το πρωτότυπο είναι στην ουσία προϊόν της HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology), της συνεταιρικής ομάδας ανάπτυξης κινητήρων υδρογόνου που δημιουργήθηκε από τις Kawasaki, Honda, Suzuki, Toyota και Yamaha.
«Στο μέλλον, θα διερευνήσουμε τις δυνατότητες των κινητήρων υδρογόνου συγκεντρώνοντας μέλη όχι μόνο από την Ιαπωνία, αλλά και από όλο τον κόσμο για τη διεξαγωγή βασικών ερευνών», δήλωσε ο CEO της Kawasaki Motors, Hiroshi Ito, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου.
«Σήμερα, είμαστε στην ευχάριστη θέση να κάνουμε την παγκόσμια πρεμιέρα μιας μοτοσικλέτας με κινητήρα υδρογόνου», συνέχισε. «Η μοτοσυκλέτα βασίζεται στο Ninja H2 SX και θα ξεκινήσουμε δοκιμές στις αρχές του έτους για να μελετήσουμε το μέλλον της».
Τον Οκτώβριο, η Toyota παρουσίασε το HySE-X1, ένα τετράτροχο πρωτότυπο buggy με κινητήρα υδρογόνου που θα αγωνιστεί στην κατηγορία Mission 1000 στο Ράλι Ντακάρ του 2024. Ενώ νωρίτερα φέτος, η Kawasaki έθεσε σε παραγωγή τις πρώτες βενζινο/ηλεκτρικές υβριδικές μοτοσικλέτες στον κόσμο, τις Ninja 7 HEV και Z 7 HEV μαζί με τις πρώτες ηλεκτρικές μοτοσικλέτες της, τις Ninja e-1 και Z e-1.
Ωστόσο, η Ninja H2 HySE, όντας η πρώτη μοτοσυκλέτα κανονικού μεγέθους, που κινείται με υδρογόνο, είναι μακράν η πιο σημαντική από όλες αυτές – όχι μόνο για την Kawasaki και τον στόχο της για ένα μέλλον χωρίς άνθρακα το 2030, αλλά και για τις μοτοσυκλέτες στο σύνολό τους.
H μοτοσικλέτα είναι ουσιαστικά μια μετασκευασμένη Ninja H2 SX, ωστόσο διαθέτει ορισμένα νέα χαρακτηριστικά.
Ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας των 998 κυβικών εκατοστών, όπως είχε παρουσιαστεί σε μια μελέτη στην έκθεση του Μιλάνου το 2022, διαθέτει άμεσο ψεκασμό και μπορεί δυνητικά να αποδώσει πάνω από 200 ίππους.
Το αναθεωρημένο πλαίσιο ενσωματώνει έναν χαρακτηριστικό προβολέα LED σε σχήμα H, που συμβολίζει το υδρογόνο, και είναι σε ένα τολμηρό μπλε χρώμα με μοτίβο κηρήθρας, που το διαφοροποιεί από το παραδοσιακό πράσινο της Kawasaki.
Ενώ οι «βαλίτσες», μακριά από το να μεταφέρουν αποσκευές για ένα Σαββατοκύριακο, είναι στην πραγματικότητα δοχεία καυσίμου υδρογόνου, προτείνοντας έτσι μια λύση για ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του υδρογόνου – την ασφαλή αποθήκευση του καυσίμου υδρογόνου υπό πίεση.
Όσο για τα υπόλοιπα, θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε τι θα συμβεί στο μέλλον…
motorcyclenews.com – ertnews.gr