ΕΝΑ ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ ΠΟΛΥ ΠΡΟΧΕΙΡΟ …ΠΟΥ ΜΠΑΖΕΙ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΥ ΕΝΑ ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ ΠΟΛΥ ΠΡΟΧΕΙΡΟ …ΠΟΥ ΜΠΑΖΕΙ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΥ
του Μάνου Δερτούζου(*) Είναι δυνατόν να έρχεται προς έγκριση στο Δ.Σ. ένα συμφωνητικό μεταξύ του Δήμου Σαλαμίνας και του μελετητή (φωτό) για το σχέδιο... ΕΝΑ ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ ΠΟΛΥ ΠΡΟΧΕΙΡΟ …ΠΟΥ ΜΠΑΖΕΙ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΥ

του Μάνου Δερτούζου(*)

Είναι δυνατόν να έρχεται προς έγκριση στο Δ.Σ. ένα συμφωνητικό μεταξύ του Δήμου Σαλαμίνας και του μελετητή (φωτό) για το σχέδιο πόλεως Α’ κατοικίας, για διακανονισμό οφειλής ύψους 1.800.000 € !!!! και να μην αναγράφεται στο συμφωνητικό το συνολικό ποσό που χρωστάμε ;

Όταν ρωτήθηκε ο Δήμαρχος στο Δημοτικό Συμβούλιο απάντησε ότι το συνολικό ποσό της σύμβασης είναι 2.361.000 €.

Έγγραφο της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου αναφέρει, η σύμβαση ανέρχεται σε 2.738.142 €.

Μπορούμε να μάθουμε τελικά ποια είναι η αλήθεια;.

Είναι δυνατόν να αναγράφεται στο συμφωνητικό ότι για την συνέχιση των εργασιών της μελέτης σχεδίου πόλεως Α’ κατοικίας απαιτείται η υπογραφή της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης και να μην γνωρίζουμε ποια είναι αυτή;

Είναι δυνατόν ο μελετητής να μας κάνει κατάσχεση , να μας παίρνει από το ταμείο 600.000 ευρώ που συμπεριλαμβάνονται περισσότερο από 200.000 τόκοι και μεις να υπογράφουμε ότι θέλει;

Ποιο είναι το ποσό που προκύπτει από την συμπληρωματική σύμβαση; Πόσα εκατομμύρια θα κοστίσει στον Δήμο τελικά αυτή η μελέτη;

Το Συμφωνητικό το οποίο ψηφίστηκε από την πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου αναφέρει επίσης, ότι τα χρήματα ο ανάδοχος θα τα πάρει από τους ιδιοκτήτες ακινήτων (φωτό), κάτι το οποίο είναι παράνομο αφού σύμφωνα με τον Νόμο 4315/2014,

«Η εισφορά σε χρήμα υπολογίζεται με βάση το εμβαδόν της ιδιοκτησίας, όπως αυτή διαμορφώνεται με την πράξη εφαρμογής, και την τιμήζώνης του οικοπέδου κατά τον χρόνο κύρωσης της πράξης εφαρμογής.»

Βρισκόμαστε στο στάδιο της πράξης εφραμογής ; Όχι

Εάν υπάρχει άλλος νόμος, βάσει του οποίου ο δήμος μπορεί να εισπράξει προκαταβολές εισφοράς σε χρήμα από τους πολίτες μεσούσης της πολεοδομικής μελέτης, η οποία σύμβαση υπογράφηκε το 2012 καλώ τον κ. Κόγια δημοσίως να το αναφέρει.

ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ

Σύμφωνα με το άρθρο 4412/2016 άρθρο 186 για κάθε τροποποίηση σύμβασης πρέπει να υπάρχει Ανακεφαλαιωτικός /Συγκριτικός Πίνακας, που θα συνοδεύεται από αιτιολογική έκθεση και έγκριση της Τεχνικής υπηρεσίας για τις εργασίες που αιτιολογούν τα επί πλέον χρήματα που θα πάρει ο ανάδοχος.

1). Όπως επικαλείστε, ο Συγκριτικός Πίνακας έλαβε την έγκριση της Οικονομικής Επιτροπής σύμφωνα με την 153/2022 απόφασή της.

Η νομοθεσία είναι σαφής,

Ο εγκεκριμένος Συγκριτικός Πίνακας κοινοποιείται στον ανάδοχο, ο οποίος υποχρεούται, όταν απαιτείται από το  νόμο, να υπογράψει συμπληρωματική / τροποποιητική σύμβαση, σε προθεσμία που δεν μπορεί να  είναι μεγαλύτερη των δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση και να εκτελέσει τις  συμπληρωματικές εργασίες. Αν ο ανάδοχος, παρά τη νόμιμη έγκριση του Συγκριτικού Πίνακα,  αρνηθεί να υπογράψει τη Σ.Σ., η Προϊσταμένη Αρχή (Δημοτικό Συμβούλιο) μπορεί  να διαλύσει αζημίως για τον κύριο του έργου τη σύμβαση εφόσον με αιτιολογημένη απόφασή της  κρίνει ότι η αρχική σύμβαση δεν μπορεί να συνεχιστεί χωρίς την εκτέλεση των εργασιών της  συμπληρωματικής / τροποποιητικής σύμβασης.”

Ερώτηση, γνωρίζετε ότι ο ανάδοχος από τον Οκτώβριο του 2023 είναι εκπρόθεσμος μιας και έληξε η προθεσμία των 15 ημερών;

Και κάτι τελευταίο

2). Γνωρίζετε ότι η 153/2022 Απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής την οποία επικαλείστε πάσχει νομικά; Γνωρίζετε ότι η συγκεκριμένη Σύμβαση με τη Geoplan δεν υπάγεται στο νόμο περί Σ.Δ.Ι.Τ. ;

Αφού στο 10ο σχετικό της απόφασης γράφετε:

… Το άρθρο 72 του Ν.3852/2010 παρ. 1.στ) ii του, σύμφωνα με το οποίο η Οικονομική Επιτροπή αποφασίζει για την τροποποίηση του φυσικού ή οικονομικού αντικειμένου συμβάσεων, σύμφωνα με την εφαρμοζόμενη σε κάθε περίπτωση νομοθεσία και εγκρίνει το πρωτόκολλο παραλαβής με αιτιολογημένη απόφασή της.

Ενώ στην πραγματικότητα το άρθρο 72 του σχετικού Ν.3852/2010 είναι το εξής

… στ) Αποφασίζει για την κατάρτιση των όρων, τη σύνταξη των διακηρύξεων, τη διεξαγωγή και κατακύρωση κάθε μορφής δημοπρασιών και διαγωνισμών, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που αφορούν σε έργα, μελέτες, προμήθειες και υπηρεσίες, καθώς και τη συγκρότηση των ειδικών επιτροπών διεξαγωγής και αξιολόγησης από μέλη της ή ειδικούς επιστήμονες, υπαλλήλους του Δήμου ή δημόσιους υπαλλήλους.

ζ) Ασκεί τα καθήκοντα αναθέτουσας αρχής κατά το στάδιο που προηγείται της σύναψης των συμβάσεων έργων, μελετών, υπηρεσιών και προμηθειών, ανεξαρτήτως προϋπολογισμού, πλην των περιπτώσεων της απευθείας ανάθεσης, που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Δημάρχου και αποφασίζει για την έγκριση και παραλαβή των πάσης φύσεως μελετών του Δήμου, σύμφωνα με το άρθρο 189 του ν. 4412/2016 (Α’ 147). Ειδικά για τις συμβάσεις που υλοποιούνται με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα του ν. 3389/2005 (Α’ 232) ασκεί τα καθήκοντα αναθέτουσας αρχής και κατά το στάδιο εκτέλεσης αυτών και αποφασίζει για την τροποποίηση του φυσικού ή/και οικονομικού αντικειμένου τους, κατά τους όρους της σύμβασης σύμπραξης και της, κατά περίπτωση, εφαρμοζόμενης νομοθεσίας.

Μετά από τα πιο πάνω γίνεται νοητό ότι η συμφωνία η οποία υπέγραψε η Δημοτική Αρχή για διακανονισμό Εκατομμυρίων ευρώ με τον μελετητή είναι πολύ πρόχειρη πάσχει νομιμότητας και δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα του δήμου.

(*)Ο Μάνος Δερτούζος είναι Δημοτικός Σύμβουλος Σαλαμίνας

error: Content is protected !!