Μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου: 6 στους 10 Ελληνες αγοράζουν online Μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου: 6 στους 10 Ελληνες αγοράζουν online
Σε 58% επί του συνόλου του πληθυσμού των καταναλωτών ηλικίας 16-74 ετών ανέρχεται στην Ελλάδα το ποσοστό όσων το 2023 πραγματοποίησαν αγορές από ηλεκτρονικά... Μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου: 6 στους 10 Ελληνες αγοράζουν online

Σε 58% επί του συνόλου του πληθυσμού των καταναλωτών ηλικίας 16-74 ετών ανέρχεται στην Ελλάδα το ποσοστό όσων το 2023 πραγματοποίησαν αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα. Πρόκειται στην πραγματικότητα για διατήρηση του ποσοστού στα ίδια επίπεδα με το 2022, ενώ ανάλογες είναι οι προβλέψεις και για το 2024.



Το ποσοστό, πάντως, όσων έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο ενισχύθηκε ελαφρώς το 2023 σε σύγκριση με το 2022 φθάνοντας στο 86% από 84%, ενώ το 2024 προβλέπεται ότι θα διαμορφωθεί σε 88%. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2019, την τελευταία χρονιά δηλαδή πριν από την πανδημία, το ποσοστό στην Ελλάδα όσων πραγματοποιούσαν αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα ήταν μόλις 39%, ενώ το ποσοστό όσων είχαν πρόσβαση στο Ιντερνετ ήταν την ίδια χρονιά 76%.



Με δεδομένο, βεβαίως, τι επικρατεί σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, τα περιθώρια ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα είναι ακόμη πολύ μεγάλα. Πάντως, όπως δείχνουν τα στοιχεία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, ούτε το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει μείνει αλώβητο από το πληθωριστικό κύμα.



Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Εκθεσης Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2024 που δημοσίευσε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ο E-commerce Europe και το EuroCommerce, το 2023 το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο B2C (προς καταναλωτές λιανικής) σημείωσε μέτρια ανάπτυξη 3%, από 2% το 2022, με τον ονομαστικό κύκλο εργασιών να αυξάνεται από 864 δισ. ευρώ σε 887 δισ. ευρώ και τον πληθωρισμό να μειώνεται από 8,5% σε 6,1%.



Ωστόσο, παρά τη συνολική ονομαστική ανάπτυξη, το τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου παρουσιάζει σημαντικές περιφερειακές ανισότητες. Η Δυτική Ευρώπη, παραδοσιακά η μεγαλύτερη αγορά για το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο B2C, παρουσίασε μια μικρή μείωση 1%, κλείνοντας το 2023 στα 596 δισ. ευρώ. Αντίθετα, η Νότια και η Ανατολική Ευρώπη παρουσίασαν ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης 14% και 15% αντίστοιχα, με τζίρους που έφθασαν τα 166 δισ. ευρώ και τα 17 δισ. ευρώ. Η Κεντρική Ευρώπη επέδειξε ανθεκτικότητα με αύξηση 8%, φθάνοντας τα 79 δισ., ενώ η Βόρεια Ευρώπη αντιμετώπισε πτώση 5%, κλείνοντας στα 56 δισ. ευρώ.



Παρά την αποκλιμάκωση ο πληθωρισμός, όπως επισημαίνεται στην έκθεση, εξακολουθεί να προκαλεί πραγματική μείωση του κύκλου εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου, με προσαρμογή -3% για τον πληθωρισμό, μετά από προσαρμογή -6% το προηγούμενο έτος. Με άλλα λόγια, σε σταθερές τιμές καταγράφηκε μείωση των πωλήσεων κατά 3% το 2023 σε σύγκριση με το 2022. Η Ανατολική και η Νότια Ευρώπη ήταν οι μόνες περιοχές που παρουσίασαν ανάπτυξη σε πραγματικές τιμές, με την Ανατολική Ευρώπη να σημειώνει ισχυρή ανάπτυξη 9% και τη Νότια Ευρώπη να σημειώνει ανάπτυξη 2,6%. Για το 2024, και με βάση την εκτίμηση ότι ο πληθωρισμός στην Ευρώπη θα διαμορφωθεί κατά μέσον όρο σε 2,7%, το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί κατά 5%. Εκτός από τον πληθωρισμό, το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο έχει να αντιμετωπίσει και τον έντονο ανταγωνισμό από «παίκτες» εκτός Ε.Ε. και κυρίως από την Ασία.

Το 2023, το 71% του ευρωπαϊκού πληθυσμού ηλικίας 16-74 ετών πραγματοποίησε αγορές μέσω Διαδικτύου, σημειώνοντας μέτρια αύξηση από το 69% του 2022. Η πρόβλεψη για το 2024 υποδηλώνει περαιτέρω μικρή αύξηση στο 72%. Η υψηλότερη διείσδυση e-shopper στην Ευρώπη βρίσκεται στην Ολλανδία στο 92% και στη Νορβηγία στο 91%. Οι χώρες με τα χαμηλότερα ποσοστά είναι η Μολδαβία (26%), το Μαυροβούνιο (29%), η Αλβανία (33%), η Βοσνία – Ερζεγοβίνη (35%), η Βόρεια Μακεδονία (44%) και η Βουλγαρία (45%).

moneyreview.gr

error: Content is protected !!