Πόσο αυξάνονται τα ασφάλιστρα στα αυτοκίνητα από την 1η Ιανουαρίου; Πόσο αυξάνονται τα ασφάλιστρα στα αυτοκίνητα από την 1η Ιανουαρίου;
Σε νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΟ περιλαμβάνεται η υποχρεωτική ασφάλιση των οχημάτων έναντι πυρκαγιάς, πλημμύρας και σεισμού. Υποχρεωτική είναι από την 1η Ιανουαρίου 2025 η ασφάλιση όλων των αυτοκινήτων για φυσικές καταστροφές που... Πόσο αυξάνονται τα ασφάλιστρα στα αυτοκίνητα από την 1η Ιανουαρίου;

Σε νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΟ περιλαμβάνεται η υποχρεωτική ασφάλιση των οχημάτων έναντι πυρκαγιάς, πλημμύρας και σεισμού.

Υποχρεωτική είναι από την 1η Ιανουαρίου 2025 η ασφάλιση όλων των αυτοκινήτων για φυσικές καταστροφές που περιλαμβάνουν δασικές πυρκαγιές και πλημμύρες για τους ιδιώτες καταναλωτές και επιπλέον σεισμούς για τις επιχειρήσεις σύμφωνα με όσα αναγράφει το φορολογικό νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.



Με το νομοσχέδιο θεσπίζεται η υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων για φυσικές καταστροφές με βάση την τρέχουσα εμπορική αξία τους.

Οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων που λήγει το συμβόλαιό τους μέσα στον Ιανουάριο θα πρέπει κατά την ανανέωση να ασφαλίσουν το όχημά τους και έναντι των φυσικών καταστροφών με αποτέλεσμα να αυξάνεται το κόστος των ασφαλίστρων.

Όσοι τώρα αποκτήσουν κάποιο καινούριο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο τον Ιανουάριο του 2025 στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο που θα συνάψουν με κάποια εταιρεία θα πρέπει υποχρεωτικά να συμπεριλάβουν και την ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών (πυρκαγιά και πλημμύρες).



Όλοι οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και εφόσον το συμβόλαιό τους λήγει σε κάποιον άλλο μήνα εντός του 2025 κατά την ανανέωση του συμβολαίου τους είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν για επασφάλιστρο έναντι των φυσικών καταστροφών.

Μάλιστα το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ξεκαθαρίζει ότι οι υπόχρεοι σε ασφάλιση των οχημάτων τους εξαιρούνται από κάθε επιχορήγηση κρατικής αρωγής για τα οχήματα που δεν έχουν ασφαλιστεί ενώ επιπλέον στις επιχειρήσεις που δεν θα τηρήσουν όσα ορίζει η νομοθεσία θα τους επιβληθεί και πρόστιμο 10.000 ευρώ.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Carandmotor.gr τα ασφάλιστρα στις περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες για ένα 12μηνο συμβόλαιο σε ένα μικρό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με αξία μόλις 3.000 ευρώ κυμαίνονται από 145 έως και 200 ευρώ ανάλογα με την εταιρεία και κάποιες επιπλέον παροχές.



Για το ίδιο αυτοκίνητο με την προσθήκη της ασφάλισης έναντι των φυσικών καταστροφών το κόστος ασφάλισης ξεκινά από τα 180 ευρώ! Δηλαδή η επιβάρυνση ανέρχεται σε 35 ευρώ.

Η φθηνότερη ασφαλιστική εταιρεία με χαμηλά τιμολόγια το κόστος ασφάλισης ενός αυτοκινήτου με κινητήρα 1,3 λίτρων και αξίας έως 3.000 ευρώ το ετήσιο ασφαλιστήριο ανέρχεται σε 176 ευρώ. Με την προσθήκη της ασφάλισης έναντι των φυσικών καταστροφών το κόστος αυξάνεται σε 197 ευρώ. Δηλαδή η επιβάρυνση του ιδιοκτήτη του οχήματος είναι 19 ευρώ.

Τι αναγράφει το νομοσχέδιο

Το νομοσχέδιο που κατατέθηκε για ψήφιση στη Βουλή από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τίτλο: «Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις» περιλαμβάνει δύο άρθρα (25 και 26) τα οποία αφορούν στην υποχρεωτική ασφάλιση των αυτοκινήτων έναντι των φυσικών καταστροφών. Το πρώτο αφορά σε ιδιώτες καταναλωτές και το δεύτερο στα αυτοκίνητα επιχειρήσεων.

Στο άρθρο 25 ξεκαθαρίζεται ότι υποχρεωτική είναι και η ασφάλιση των επιχειρήσεων έναντι φυσικών καταστροφών και των οχημάτων τους.

Πιο συγκεκριμένα στο άρθρο 25 επισημαίνεται ότι: «Επιχειρήσεις με ετήσια ακαθάριστα έσοδα, κατά το εκάστοτε προηγούμενο φορολογικό έτος, άνω των 500.000 ευρώ, ασφαλίζονται υποχρεωτικά έναντι δασικής πυρκαγιάςπλημμύρας και σεισμού.



Η ασφάλιση καλύπτει κατ’ ελάχιστον τον κίνδυνο από υλικές ζημιές που προκαλούνται από κινδύνους της παρ. 1 στις ιδιόκτητες κτιριακές εγκαταστάσεις, καθώς και σε λοιπά στοιχεία ενεργητικού της επιχείρησης, όπως τον εξοπλισμό, τις πρώτες ύλες, τα εμπορεύματα, τα φορτηγά αυτοκίνητα και αυτοκίνητα επαγγελματικής χρήσης, τα μέσα παραγωγής και τα αποθηκευμένα προϊόντα και για ποσοστό τουλάχιστον 70% της αξίας του συνόλου του παραπάνω ενεργητικού.

Εάν δεν τηρηθεί η υποχρέωση του παρόντος, επιβάλλεται αυτοτελές διοικητικό πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ στην υπόχρεη επιχείρηση. Η υπόχρεη επιχείρηση οφείλει, εντός 30 ημερών από την κοινοποίηση της πράξης επιβολής του προστίμου, να συμμορφωθεί με την υποχρέωση της παρ. 1, διαφορετικά το πρόστιμο επιβάλλεται στο διπλάσιο του αρχικώς επιβληθέντος.

Οι υπόχρεες σε ασφάλιση επιχειρήσεις εξαιρούνται από κάθε επιχορήγηση κρατικής αρωγής για υλικές ζημιές στα περιουσιακά στοιχεία της παρ. 2 από την επέλευση των κινδύνων της παρ. 1, συμπεριλαμβανομένης της στεγαστικής συνδρομής.».

Στο άρθρο 26 του νομοσχεδίου που αφορά τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αναγράφει ότι: «Ο κύριος ή κάτοχος αυτοκινήτου οχήματος κατά την έννοια της περ. α) του άρθρου 1 του π.δ. 237/1986 (Α΄ 110), με τόπο συνήθους στάθμευσης στην Ελλάδα, πέραν των υποχρεώσεων ασφάλισης κατά το ανωτέρω προεδρικό διάταγμα, υποχρεούται να καλύπτει με ασφάλιση το όχημά του και έναντι των κινδύνων από δασική πυρκαγιά και από πλημμύρα, με βάση την τρέχουσα εμπορική αξία του οχήματος.

Η υποχρέωση ασφάλισης υφίσταται διαρκώς από τη χορήγηση της αδείας και των πινακίδων κυκλοφορίας, χωρίς να εξαρτάται από την εν τοις πράγμασι κίνηση ή λειτουργία του οχήματος, εκτός αν έχει τηρηθεί η διαδικασία της ακινησίας κατά το άρθρο 22 του ν. 2367/1953 (Α΄ 82).

Η υποχρέωση ασφάλισης του παρόντος δεν ισχύει, εάν το όχημα ανήκει κατά κυριότητα στο Δημόσιο ή σε φορέα του δημόσιου τομέα, όπως ορίζεται στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143), εξαιρουμένου του υποτομέα Ο.Τ.Α..

Οι υπόχρεοι σε ασφάλιση του παρόντος εξαιρούνται από κάθε επιχορήγηση κρατικής αρωγής για τα οχήματα που δεν έχουν ασφαλιστεί σύμφωνα με την παρ. 1.».

Στο άρθρο 47 του ν. 5116/2024, περί εξουσιοδοτικών διατάξεων, προστίθεται παρ. 2Α, ως εξής: «2Α. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και ΟικονομικώνΑνάπτυξης και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας δύναται να εξειδικεύονται το εύρος και οι προϋποθέσεις ασφάλισης, να εισάγονται επιπλέον εξαιρέσεις, να ρυθμίζονται η διαδικασία και τα δικαιολογητικά για την εξαίρεση και να καθορίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή του άρθρου 5Α.».

carandmotor.gr

error: Content is protected !!