

Δροσιά στο αυτοκίνητο στο άψε σβήσε
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 13 Ιουνίου 2025 fonisalaminas

Με το καλοκαίρι να έχει ήδη μπει, μαζί και οι ανεβασμένες θερμοκρασίες, το εσωτερικό κάθε αυτοκινήτου γίνεται γρήγορα φούρνος από τις πρώτες πρωινές ώρες. Κάθε οδηγός ψάχνει τον ταχύτερο και αποτελεσματικότερο τρόπο για να δροσίσει την καμπίνα, γιατί ο ιδρώτας τρέχει αμέσως ποτάμι. Με τα θερμόμετρα να δείχνουν ήδη λίγο πιο πάνω από τους 30 βαθμούς Κελσίου, με το που ανοίγει η πόρτα του αυτοκινήτου ο αέρας που έχει εγκλωβιστεί είναι πολύ ζεστός, ενώ ταμπλό, καθίσματα (πόσο δε μάλλον τα μαύρα δερμάτινα) και λοιπές επιφάνειες ζεματάνε. Πώς όμως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε όλες αυτές τις δύσκολες καταστάσεις;

Αρχικά, μια απλή, φθηνή και αποτελεσματική λύση αποτελεί η ηλιοπροστασία στο εμπρός παρμπρίζ. Οι τιμές κυμαίνονται γύρω στα 15 ευρώ, η τοποθέτηση είναι πανεύκολη και ο χώρος που καταλαμβάνει όταν είναι διπλωμένη είναι μηδαμινός. Προσοχή θα πρέπει να δοθεί στην επιλογή της κατάλληλης διάστασης, γιατί μια μικρού μεγέθους ηλιοπροστασία σε μεγάλο παρμπρίζ αφήνει κενά, ενώ στην αντίθετη περίπτωση δεν χωράει εύκολα. Η εξωτερική ηλιοπροστασία είναι σίγουρα πιο ιδανική γιατί δεν αφήνει να περάσουν οι καυτές ακτίνες του ήλιου το κρύσταλλο του παρμπρίζ, αλλά το κακό είναι ότι βρωμίζει.
Παρόλα αυτά και η εσωτερική κάνει δουλειά γιατί προστατεύει το ταμπλό και κατά επέκταση το τιμόνι και τα διάφορα επιμέρους τμήματα. Η κουκούλα είναι ό,τι καλύτερο γιατί προφυλάσσει και το χρώμα του αμαξώματος, ωστόσο έχει αρκετό όγκο και δεν είναι τόσο εύκολο για τον οδηγό να τη βάζει-βγάζει εφόσον χρησιμοποιεί καθημερινά το αυτοκίνητο. Επίσης, θα πρέπει το αμάξωμα να είναι καθαρό, διαφορετικά οι βρωμιές που έρχονται σε επαφή με το εσωτερικό της κουκούλας θα προκαλέσουν μικρές γρατσουνιές. Η τοποθέτηση μιας μεγάλης βαμβακερής πετσέτας πάνω στο κάθισμα -έστω του οδηγού- προστατεύει από το να καεί το ύφασμα ή το δέρμα και κατά επέκταση όποιος κάτσει σε αυτά.

Πριν μπούμε στο αυτοκίνητο, η πρώτη κίνηση είναι το άνοιγμα όλων των θυρών και παραθύρων, προκειμένου να φύγει η εγκλωβισμένη ζέστη. Ενεργοποιούμε τον κλιματισμό στο φουλ με τον εισερχόμενο αέρα από έξω (όχι στην ανακύκλωση) και παραμένουμε έξω από το όχημα για ένα-δυο λεπτά, προκειμένου να φύγει η πολλή «κάψα». Αφού μπούμε μέσα κλείνουμε τα παράθυρα και ενεργοποιούμε την ανακύκλωση, έτσι ώστε να ανακυκλώνεται ο αέρας που έχει αρχίσει και γίνεται πιο δροσερός. Στην περίπτωση τώρα που δεν υπάρχει χρόνος για να αναμονή έξω από το αμάξι ή σκιά για να κάτσουμε, τότε κινούμαστε με τέρμα όλα τα παράθυρα ανοιχτά και τον κλιματισμό στην πιο χαμηλή θερμοκρασία και γρήγορη σκάλα, διανύοντας μερικές εκατοντάδες μέτρα μέχρι να πέσει η θερμοκρασία. Όταν έχει αρχίσει να φεύγει ο καυτός αέρας και η καμπίνα δροσίζει, τότε κλείνουμε τα παράθυρα και αφήνουμε τον κλιματισμό να λειτουργεί στην ανακύκλωση. Στα συστήματα αυτόματου ηλεκτρονικού κλιματισμού, ρυθμίζουμε με την επιλογή Auto τη θερμοκρασία γύρω στους 22 με 23 βαθμούς Κελσίου και τον αφήνουμε να κάνει δουλειά.
Σε ακραίες περιπτώσεις, όπου αισθανόμαστε δυσφορία ή αποπνικτική ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, καλύτερα να κάνουμε στην άκρη σε μια σκιά, παρά να κινδυνεύσουμε από θερμοπληξία – ειδικά αν αυτή μας βρει πάνω στο τιμόνι. Επίσης, ελέγχουμε και το πίσω κάθισμα για να μην ξεχάσουμε παιδί ή κατοικίδιο, μιας δεν είναι λίγες οι φορές που συμβαίνουν τέτοιες καταστάσεις με μοιραία αποτελέσματα. Για αυτό το λόγο πολλά καινούργια αυτοκίνητα εμφανίζουν μια σχετική οπτική και ηχητική προειδοποίηση στον πίνακα οργάνων.
autogreeknews.gr