Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι διαθέσιμα χιλιάδες στην Ελλάδα και είναι σε θέση να καλύψουν κάθε απαίτηση και οικονομική δυνατότητα. Βέβαια δεν είναι όλα καλά, αφού ανάμεσα τους υπάρχουν τρακαρισμένα και με βλάβες. Σε ορισμένες αγγελίες οι πωλητές αναφέρουν τυχόν προβλήματα, όμως άλλοι πουλάνε το… κάρβουνο για χρυσάφι.
Σε κάθε περίπτωση ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να κάνει έναν έλεγχο και να μην πηγαίνει στα «τυφλά», ακόμα και αν είναι μέσω κάποιου γνωστού. Το κατά πόσο νοικοκύρης είναι ο οδηγός του φαίνεται με την πρώτη ματιά. Αυτοκίνητο γεμάτο χτυπήματα και φθορές στο αμάξωμα και στο εσωτερικό, μαρτυρούν ότι ο κάτοχός του δεν το προσέχει και το έχει αφήσει στη μοίρα του. Οπότε το ίδιο μπορεί να συμβαίνει με τα σέρβις του και τη συντήρηση γενικότερα που απαιτείται.
Πώς όμως μπορεί με γρήγορες ματιές να διαπιστωθεί αν έχει τρακάρει και κάτω από το χρώμα κρύβονται στρώσεις σιδηρόστοκου; Πολύ απλά κοιτώντας τα πλαϊνά τμήματα. Αν οι επιφάνειες είναι λείες και δεν κάνουν «νερά» τότε η λαμαρίνα είναι ατόφια. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι το τμήμα αυτό είναι όπως βγήκε το αυτοκίνητο από το εργοστάσιο. Κοιτάξτε αν έχει τρέξει «δάκρυ» από χρώμα, ή αν είναι βαμμένη η τσιμούχα γύρω από τα παράθυρα, τις χειρολαβές και άλλα μέρη που κανονικά είναι άβαφτα. Διαφορές μεταξύ των αρμών μαρτυρούν με τη σειρά τους ότι κάτι δεν πάει καλά, όπως τονικές ανομοιογένειες στο χρώμα, ανάμεσα σε επιμέρους επιφάνειες.
Το να έχει βαφτεί για παράδειγμα ο προφυλακτήρας (σύνηθες λόγω μικροχτυπημάτων), ένα φτερό ή μια πόρτα, δεν θεωρείται τρακάρισμα. Ζημιά μεγάλη είναι αν έχει μπει καλίμπρα το αυτοκίνητο, έχουν κοπεί ράφη, μαρσπιέ, μετόπες κ.λπ. Σε κάθε περίπτωση καλό είναι να κάνει έλεγχο ένας γνώστης ή ακόμα καλύτερα ένας φανοποιός, ο οποίος θα εντοπίσει σε δευτερόλεπτα τυχόν «μελανά» σημεία στο αυτοκίνητο.
autogreeknews.gr