«Η κυβέρνηση, ως «ενορχηστρωτής» των μονοπωλιακών πρακτικών στα λιμάνια της χώρας και ιδίως στον ΟΛΠ / Cosco, αγνοεί το ΣτΕ και εγκαθιστά μονοπώλιο στη διαχείριση των στερεών αποβλήτων των πλοίων για 15 και πλέον χρόνια» «Η κυβέρνηση, ως «ενορχηστρωτής» των μονοπωλιακών πρακτικών στα λιμάνια της χώρας και ιδίως στον ΟΛΠ / Cosco, αγνοεί το ΣτΕ και εγκαθιστά μονοπώλιο στη διαχείριση των στερεών αποβλήτων των πλοίων για 15 και πλέον χρόνια»
Αθήνα 10 Μαΐου 2021 ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΘΕΜΑ: «Η κυβέρνηση, ως«ενορχηστρωτής» των μονοπωλιακών πρακτικών στα λιμάνια της χώρας και... «Η κυβέρνηση, ως «ενορχηστρωτής» των μονοπωλιακών πρακτικών στα λιμάνια της χώρας και ιδίως στον ΟΛΠ / Cosco, αγνοεί το ΣτΕ και εγκαθιστά μονοπώλιο στη διαχείριση των στερεών αποβλήτων των πλοίων για 15 και πλέον χρόνια»

Αθήνα 10 Μαΐου 2021

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

ΘΕΜΑ: «Η κυβέρνηση, ως«ενορχηστρωτής» των μονοπωλιακών πρακτικών στα λιμάνια της χώρας και ιδίως στονΟΛΠ/Cosco, αγνοεί το ΣτΕ και εγκαθιστά μονοπώλιο στη διαχείριση των στερεών αποβλήτων των πλοίων για 15 και πλέον χρόνια».

Το βράδυ της Μ. Πέμπτης ο  Υπουργός Ναυτιλίας προχώρησε αιφνιδιαστικά και σκανδαλωδώς στην ανάκληση 20 αποφάσεων της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ), επωφελών για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο Λιμάνι του Πειραιά, καθώς ενίσχυαν τον ανταγωνισμό στη διαχείριση λειτουργικών αποβλήτων πλοίων. Μεταξύ αυτών ανακάλεσε και τη νόμιμηακύρωση της προκήρυξης διαγωνισμού 2017 του ΟΛΠ για τα στερεά απόβλητα των πλοίων.

Ο κ. Πλακιωτάκηςμε την εν λόγω ενέργειά του “νομιμοποιεί” ΥΠ’ ΕΥΘΎΝΗ ΤΟΥ, τη Διοίκηση της ΟΛΠ /Cosco, στην επαναφορά του ακυρωθέντα «φωτογραφικού» διαγωνισμού, με τον οποίο πρόκειται να εγκατασταθεί στο Λιμάνι του Πειραιά για 15 και πλέον χρόνια -χωρίς άλλη διαδικασία- η μονοπωλιακή δραστηριοποίηση συγκεκριμένων ιδιωτικών συμφερόντων διαχείρισης των λειτουργικών αποβλήτων. 

Συγκεκριμένα, με την αριθμ. πρωτ.: 1000.0/31277/2021– 29.4.2021 ο Υπουργός ανακάλεσε 20 κανονιστικές πράξεις της ΡΑΛ, αναφορικά με τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων, καθώς και την κρίσιμη διοικητική πράξη αριθμ62/2018 «Διαγωνισμός για την παροχή υπηρεσιών παραλαβής στερεών αποβλήτων και καταλοίπων φορτίου πλοίων που προσεγγίσουν τη λιμενική ζώνη του  Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Α.Ε. δια της χρήσεως αδειοδοτημένης ολοκληρωμένης μονάδας διαχείρισης αποβλήτων».

Η ανάκληση της απόφασης 62/2018 αποτελεί προκλητική ικανοποίηση του σχετικού αιτήματος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος προς τον Υπουργό, για τη διατήρηση του υφιστάμενου μονοπωλιακού καθεστώτος διαχείρισης των στερεών αποβλήτων.Το γεγονός δε, ότι η ανακληθείσα απόφαση του Υπουργού έχει κριθεί νόμιμη από το Διοικητικό Εφετείο Πειραιά καθιστά ακόμη πιο εκτεθειμένη την κυβέρνηση και τον Υπουργό.Με την κατάφορα αντιθεσμική παρέμβασή του αυτή ο κ. Πλακιωτάκης, αδιαφορεί πλήρως για κρίση της δικαστικής εξουσίας, επιχειρώντας να καταστήσει άνευ αντικειμένου και την τελική κρίση του ΣτΕτον Οκτώβριο 2021, για την υπόθεση αυτή.

Το πόσο σκανδαλώδης είναι η συγκεκριμένη απόφαση ανάκλησης αποκαλύπτεται και από το γεγονός, ότι ανακαλεί αποφάσεις που σχετίζονται με το άρθρο 105 του Ν.4504/2017 αλλά το κάνει μόνο για τον Πειραιά. Γιατί, άραγε, δεν το κάνει για την Ηγουμενίτσα ή την Πάτρα που και εκεί έχει εκδώσει αποφάσεις η ΡΑΛ με βάση το άρθρο 105; Μήπως διότι τα ίδια συμφέροντα που θίγονται από τις αποφάσεις της ΡΑΛ στον Πειραιά, ευνοούνται στην Ηγουμενίτσα, γι’ αυτό για εκεί δεν τις ανακάλεσε;

Με αυτό τον τρόποολοκληρώνει την επί ένα χρόνο μεθόδευσή του για παγίωση των μονοπωλιακών πρακτικών στη διαχείριση των στερεών αποβλήτων πλοίων, ετήσιου προϋπολογισμού πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

Πρόκειται, λοιπόν, για αποφασιστικό πλήγμα στον ανταγωνισμό,στην εθνική οικονομία, στην ακτοπλοΐα, στις τοπικές παραλιμένιες κοινωνίες της Λιμενικής Ζώνης Πειραιά και άλλων Λιμανιών της χώρας και κατ’ επέκταση τη ναυπηγοεπισκευή με τους εργαζομένους τους, καθώς το ανέλεγκτα υπέρμετρο κόστος των υπηρεσιών εξυπηρέτησης των πλοίων, είναι βέβαιο πως θα τα εκτρέπει σε ανταγωνιστικά λιμάνια άλλων χωρών και ιδίως προς την Τουρκία.

Με βάση τα παραπάνω 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Για ποιο λόγο και με βάση ποια κίνητρα, κατά παράβαση του υγιούς ανταγωνισμού, του δημοσίου συμφέροντος – καθώς και των αρχών ελευθερίας της αγοράς, που δήθεν πρεσβεύει ο ίδιος και το κόμμα του- εγκαθιστά για 15 και πλέον χρόνια μονοπώλιο στη διαχείριση των στερεών αποβλήτων των πλοίων, επιτρέποντας την τελεσφόρηση του «φωτογραφικού» διαγωνισμού του 2017;
  2. Γιατί αγνοεί την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά, καθώς  και γιατί δεν ανέμενε την τελική κρίση του ΣτΕ, σεβόμενος την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης, παρά έσπευσε να ακυρώσει τις νόμιμες πράξεις της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων;
  3. Γιατί δεν ανακαλεί τις αντίστοιχες αποφάσεις που έχει εκδώσει η ΡΑΛ, με βάση το άρθρο 105, για τα Λιμάνια της Ηγουμενίτσας ή της Πάτρας;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Ραγκούσης Γιάννης
Σαντορινιός Νεκτάριος
Αλεξιάδης Τρύφωνας
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος
Βαρδάκης Σωκράτης
Γκιόλας Γιάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ηγουμενίδης Νίκος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καλαματιανός Διονύσιος – Χαράλαμπος
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Κουρουμπλής Παναγιώτης
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Σπίρτζης Χρήστος
Συρμαλένιος Νίκος
Τσίπρας Γιώργος
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νίκος
Φωτίου Θεανώ
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γεώργιος

error: Content is protected !!