Αποκλεισμένη η Σαλαμίνα από το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου Αποκλεισμένη η Σαλαμίνα από το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου
Στην από 17/12/2019 ερώτησή μου αναφορικά με το αίτημα των κατοίκων της Σαλαμίνα για «Εφαρμογή Μεταφορικού Ισοδύναμου (ΜΙ) στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια μόνιμων κατοίκων Σαλαμίνας» Αποκλεισμένη η Σαλαμίνα από το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Θέμα: «Αποκλεισμένη η Σαλαμίνα από το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου»
Στην από 17/12/2019 ερώτησή μου αναφορικά με το αίτημα των κατοίκων της Σαλαμίνα για «Εφαρμογή Μεταφορικού Ισοδύναμου (ΜΙ) στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια μόνιμων κατοίκων Σαλαμίνας» (Α.Π.2679) με το από 10/01/2020 Α.Π. 1500.1/1471/2019/166 έγγραφο του Υπουργείου Ναυτιλίας ενημερωνόμασταν πως «τελεί υπό επεξεργασία σχέδιο π.δ. όπου, μεταξύ άλλων προβλέπεται και η έκδοση εισιτηρίων επιβατών μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων και στις δρομολογιακές γραμμές της Σαλαμίνας. Κατόπιν τούτου, θα είναι δυνατόν, σύμφωνα με το άρθρο 8 της κ.υ.α 4796/21-12-2018 (Β΄6124/2018) «Πλήρης εφαρμογή του μέτρου «Μεταφορικό Ισοδύναμο» (Μ.Ι.) στις ωφελούμενες μονάδες (επιβάτες)», ο κατάλογος με τους δικαιούχους Α.ΝΗ.ΚΟ., οι οποίοι πραγματοποίησαν ταξίδι, να διαβιβάζεται από την εκάστοτε ακτοπλοϊκή εταιρεία στη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Επικοινωνιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής – Τμήμα Β΄ Η.Σ.Κ.Θ.Ε.Ε.Α., η οποία θα ενημερώνει σχετικά τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.»
Ένα χρόνο μετά και δύο χρόνια από την εφαρμογή του μέτρου, οι κάτοικοι και οι επιχειρήσεις της Σαλαμίνας δεν μπορούν να κάνουν χρήση του, καθώς η εφαρμογή απαιτεί τη χρήση ηλεκτρονικού εισιτηρίου μέσω του Ηλεκτρονικού Συστήματος Κράτησης Θέσεων και Έκδοσης Εισιτηρίων Επιβατών και Αποδείξεων Μεταφοράς Οχημάτων (ΗΣΚΘΕΕΑ), κάτι που δεν διαθέτουν τα φέριμποτ που χρησιμοποιούν καθημερινά.
Παράλληλα, είναι πολλές οι καταγγελίες κατοίκων της Σαλαμίνας πως δεν γίνονται δεκτά για την ένταξη στο μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου τα χειρόγραφα εισιτήρια ως απόδειξη του κόστους της θαλάσσιας μεταφοράς ώστε να κάνουν χρήση του Μεταφορικού Ισοδύναμου, παρόλο που ο ΗΣΚΘΕΕΑ, όπως προβλέπεται στο άρθρο 7 του Π.Δ. 120/97 (Α’ 110), αναγνωρίζει τα χειρόγραφα εισιτήρια.
Κατόπιν των παραπάνω και με δεδομένο πως, σύμφωνα με το άρθρο 10 του ν. 4551/2018, από 1.1.2019 το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου για τη θαλάσσια μεταφορά επιβατών και οχημάτων έχει τεθεί σε πλήρη εφαρμογή για όλα τα νησιά της ελληνικής επικράτειας, επομένως και για τον νησιωτικό Δήμο Σαλαμίνας,

Ερωτάται ο κ Υπουργός:

  1. Για ποιο λόγο δεν εφαρμόζεται το Μεταφορικό Ισοδύναμο για τους κατοίκους της Σαλαμίνας;
  2. Ποιες πρωτοβουλίες θα ληφθούν ώστε να εκδίδονται ηλεκτρονικά εισιτήρια στα επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία με τα οποία μετακινούνται καθημερινά οι κάτοικοι της Σαλαμίνας;
  3. Ποιες άμεσες ενέργειες θα γίνουν ώστε να γίνονται αποδεκτά για την ένταξη στο Μεταφορικό Ισοδύναμο τα χειρόγραφα εισιτήρια και τα εκτυπωμένα παραστατικά των εισιτηρίων επιβατών και των αποδείξεων μεταφοράς οχημάτων πολιτών και επιχειρήσεων, ως μέσα απόδειξης του κόστους μεταφοράς;
    Η ερωτώσα βουλευτής
    του ΜΕΡΑ25
    Φωτεινή Μπακαδήμα
error: Content is protected !!