Ας ασχοληθούν κάποιοι με τον τόπο το δικό τους Ας ασχοληθούν κάποιοι με τον τόπο το δικό τους
«Διαφωνώ με ότι λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες». Ας ασχοληθούν κάποιοι με τον τόπο το δικό τους

«Διαφωνώ με ότι λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες». Με αυτές τις δεκαπέντε λέξεις ο Βολταίρος συνόψισε ένα από τα μεγαλύτερα δικαιώματα της ελευθερίας του ατόμου, την ελευθερία του λόγου. Η χειρότερη όμως αντίληψη και άσκηση του αγαθού της ελευθερίας και πιο συγκεκριμένα του δικαιώματος της ελευθερίας του λόγου είναι πάντα η ανεξέλεγκτη εκδοχή της. Για αυτό υπάρχει και μια αλληλένδετη έννοια που δεν είναι άλλη από την ευθύνη. Η ευθύνη αποτελεί τον απαραίτητο ηθικό κυρίως αλλά και νομικό φραγμό που αποτρέπει την μετακύλιση της ελευθερίας στην ασυδοσία. Αν ψάξουμε ετυμολογικά την ασυδοσία θα βρούμε πως είναι απλά η ανεξέλεγκτη ελευθερία λόγου ή πράξεων ενός ατόμου ή οργανισμού, η οποία να δεν περιορίζεται από κάποιον ηθικό ή νομικό φραγμό. Πρέπει λοιπόν να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί και να βρούμε τη χρυσή τομή ανάμεσα στην ελευθερία, από τη μία πλευρά, και την ασυδοσία, από την άλλη, ανάμεσα στον κόσμο των δικαιωμάτων του ατόμου και τον κόσμο των υποχρεώσεων του απέναντι στο κοινωνικό σύνολο. Με την άνοδο του διαδικτύου και την εξάπλωση του κάποια όρια έγιναν δυσθεώρητα. Έννοιες παρερμηνεύονται και χρησιμοποιούνται κατά το δοκούν και ανάλογα με το πως συμφέρει τον καθένα. Τα φαινόμενα παραπληροφόρησης ή ακόμα χειρότερα σκόπιμης παραπληροφόρησης δίνουν και παίρνουν στον χαώδη κόσμο του παγκόσμιου ιστού. Ο κάθε τυχάρπαστος χρησιμοποιώντας σαν πρόσχημα την ελευθερία του λόγου μπορεί ασύδοτα να λέει ότι του καπνίσει. Πόσο όμως σωστό μπορεί να είναι αυτό και τελικά μήπως αν τέτοιες καταστάσεις αντιμετωπιστούν με ανοχή παγιώνονται και συστηματικά διαβρώνουν το κύρος και την δυναμική των θεσμών. Με βάση τα παραπάνω θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε την ουσία ενός δημοσιεύματος Πριν από όλα όμως πρέπει προσπαθήσουμε να καταλάβουμε, με ποιο τινά τρόπο οι εκρήξεις από το νταμάρι στα Βασιλικά “ακούστηκαν” στο Κερατσίνι. Πριν κάποιες μέρες υπήρξε ένα δημοσίευμα στο facebook, κάποιου πολίτη για εκρήξεις στο νταμάρι συνοδευόμενο από φωτογραφίες που έδειχναν στήλη σκόνης. Θα πρέπει, στο σημείο αυτό, να πούμε ότι παρόμοια δημοσιεύματα υπάρχουν πολλά τα τελευταία χρόνια. Όπως, επίσης, θα πρέπει και να αναφέρουμε ότι οι Δημοτικές αρχές των τελευταίων ετών έχουν ασχοληθεί με το συγκεκριμένο νταμάρι και πρωτοστατούσας της περιφέρειας και της αντιπεριφέρειας έχουν πράξει τα δέοντα, ώστε να δώσουν τέλος στην καταγγελλόμενη από τους πολίτες παραβατικότητα. Τον λόγο πλέον έχουν άλλοι θεσμοί και υπηρεσίες. Το δημοσίευμα από το facebook ,μάλλον το είδαν από το Κερατσίνι και θεώρησαν σκόπιμο να ασχοληθούν με την Σαλαμίνα αντί με τον τόπο τους και τα δικά τους δεινά και προβλήματα, τα οποία μάλλον τα έχουν όλα λυμένα. Αποφάσισαν λοιπόν να σώσουν και εμάς εδώ από τα δικά μας. Προχώρησαν όμως και παρακάτω. Εμμέσως, πλην όμως σαφώς, κατηγόρησαν την νυν Δημοτική αρχή και πιο συγκεκριμένα τον Δήμαρχο για διαπλοκή στο θέμα που υποκρύπτει σκοπιμότητα έναντι ανταλλαγμάτων. Παρόμοια φαινόμενα είχαμε για κάποιους που θυμούνται και στις μέρες της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τη σκοπιμότητα τέτοιων δημοσιευμάτων, από ανώνυμους ιστότοπους εκτός Σαλαμίνας αλλά και εμείς με την σειρά μας μπορούμε να υποθέσουμε πολλά.Όπως και δεν θα μπούμε στη διαδικασία να πούμε για το ορθό η μη της αντίδρασης της Δημοτικής Αρχής. Να θυμίσουμε όμως, ότι στο παρελθόν η πιο απλή κριτική οδηγούσε απευθείας στη Σκουζέ με ότι συνεπαγόταν αυτό, ηθικά και οικονομικά. Αυτό όμως που θα πούμε σίγουρα είναι ότι τέτοιου είδους επιθέσεις δεν είναι επιθέσεις σε πρόσωπο αλλά στην πραγματικότητα είναι επιθέσεις σε όλο το νησί μας και σε όλους όσους ασχολούνται με τα κοινά σε αυτόν τον τόπο. Για σκεφτείτε το…

Νικόλας ο ψαράς
και για την αντιγραφή
Νίκος Γιαννόπουλος

error: Content is protected !!