Η εισήγηση Θ.Μπάγιου εκπροσωπώντας το “ΒΗΜΑ στους ΠΟΛΙΤΕΣ”  στο Συμβούλιο για την ζεύξη Η εισήγηση Θ.Μπάγιου εκπροσωπώντας το “ΒΗΜΑ στους ΠΟΛΙΤΕΣ”  στο Συμβούλιο για την ζεύξη
ΕΙΣΗΓΗΣΗ  του Βήματος των Πολιτών για την Ζεύξη. Κύριε πρόεδρε, κύριε Δήμαρχε, κκ Δημοτικοί σύμβουλοι, Εδώ και πολλά χρόνια – πάνω από 30- ακούγαμε... Η εισήγηση Θ.Μπάγιου εκπροσωπώντας το “ΒΗΜΑ στους ΠΟΛΙΤΕΣ”  στο Συμβούλιο για την ζεύξη

ΕΙΣΗΓΗΣΗ  του Βήματος των Πολιτών για την Ζεύξη.

Κύριε πρόεδρε, κύριε Δήμαρχε, κκ Δημοτικοί σύμβουλοι,

Εδώ και πολλά χρόνια – πάνω από 30- ακούγαμε ότι θα γίνει η γέφυρα Περάματος – Σαλαμίνας. Άλλες φορές εντονότερα και άλλοτε λιγότερο. Φτάσαμε σήμερα που συζητάμε η ζεύξη να βρίσκεται προ των πυλών, και να μένουμε με την απορία σε πόσο χρόνο πλέον θα είναι έτοιμη. Αν και αυτό σιγά –  σιγά το ξεχνάμε γιατί είναι πλέον γεγονός ότι σε 3-4 χρόνια η ζεύξη θα είναι έτοιμη. Η απόφαση της κυβέρνησης να κατασκευάσει την γέφυρα θεωρείται ειλημμένη και καμιά παρέμβαση από κανέναν δεν βλέπω να υπάρχει από πλευράς κατοίκων, από πλευράς Δήμου, παραγόντων, εμπόρων και άλλων φορέων του νησιού μας. Το πώς φτάσαμε σήμερα να είμαστε σίγουροι ότι θα κατασκευασθεί η γέφυρα είναι κοινό μυστικό σε όλους μας.

– Είναι η προβληματική σε χρόνο διέλευσης της απόστασης μέσω των φέρυ μποτ; ( μισή ώρα σίγουρα για επιβίβαση, μεταφορά, αποβίβαση ).

– Είναι η αυξημένη τιμή των εισιτηρίων:

– Είναι η αραίωση των δρομολογίων κυρίως σήμερα λόγω covid 19;

– είναι η μη ύπαρξη ηλεκτρονικού εισιτηρίου η μιας κάρτας μηνιαίων διαδρομών;

– Είναι η μη ύπαρξη μειωμένης τιμής σε κατοίκους της Σαλαμίνας που πηγαινοέρχονται καθημερινά στις δουλειές τους;

– είναι η πενιχρή συνδρομή των κοινοπραξιών στις ανάγκες των ηλικιωμένων και των ΑμΕΑ αφού δεν υπάρχει ένας καθιστικός χώρος στο ισόγειο των φέρυ μποτ η ένα ασανσέρ η κυλιόμενες σκάλες για την εξυπηρέτησή τους;

-Είναι η ενόχληση όλων όσων μετακινούνται καθημερινά η περιστασιακά για αυτή την ταλαιπωρία και το κόστος;

– Είναι τα χρήματα που κερδίζουν οι κοινοπραξίες από την επιβατική κίνηση;

– Είναι επειδή η γραμμή Περάματος -Παλουκίων η δεύτερη σε εισπρακτική κίνηση σε όλη την Ευρώπη, και οι  κατασκευαστικές εταιρίες θέλουν να αποκομίσουν μεγάλα κέρδη;

Θα μπορούσαν κυρίες και κύριοι όλα αυτά να αποφευχθούν και να μην ενδιέφερε κανέναν η ζεύξη ΑΝ σε όλα τα προαναφερθέντα έδιναν λύση οι υπεύθυνοι των προηγούμενων διοικήσεων του Δήμου Σαλαμίνας του Υπουργείου Ναυτιλίας, της Περιφέρειας,του Λιμενικού ταμείου και πρωτίστως οι υπεύθυνοι των κοινοπραξιών των φέρυ μπότ. Αν τόσα χρόνια οι εκάστοτε Δήμαρχοι μέχρι σήμερα έκαναν και ένα έργο υποδομής με όραμα την ζεύξη.

Έτσι φτάσαμε σήμερα να συζητάμε για την ζεύξη Περάματος- Σαλαμίνας και να το θεωρούμε τελειωμένη υπόθεση. Λέω ζεύξη γιατί καθ όσον γνωρίζω πρόκειται περί μονής ζεύξης και όχι διπλής όπως νομίζουν οι περισσότεροι οι οποίοι και θεωρούν ότι η cosco σπρώχνει το έργο για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της.

Μονή ζεύξη λοιπόν και τα ερωτήματα είναι αμείλικτα.

–  Πρέπει να ερωτηθούν οι μόνιμοι κάτοικοι της Σαλαμίνας για την ζεύξη; Γνώμη μου είναι ότι πρέπει να γίνει δημοψήφισμα και να ψηφίσουν μόνο όσοι είναι γραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους της Σαλαμίνας αφού είναι γνωστό ότι όλες οι επιχορηγήσεις , προγράμματα, επιδοτήσεις κ.α βασίζονται στον αριθμό των μονίμων κατοίκων του κάθε τόπου. Αν θέλουν να έχουν λόγο οι οικιστές να φέρουν τα εκλογικά τους δικαιώματα στην Σαλαμίνα.

– Θέλουμε να ζούμε σε νησί η σε κάποιο προάστιο της Δυτ. Αττικής και του Πειραιά;

– Ποιους θα εξυπηρετεί η γέφυρα. Τους 40.000 μόνιμους κατοίκους της Σαλαμίνας η τα 2.000.000 κατοίκους της Δυτ. Αττικήςκαι του Πειραιά;

-Ποιοι θα κερδίσουν από την κατασκευή της ζεύξης;

– Θα υπάρχει διάβαση για πεζούς και ποιο θα είναι το κόστος των διοδίων της ζεύξης για οχήματα, δίκυκλα, φορτηγά και πεζών;

-Ποιες θα είναι οι οικονομικές επιπτώσεις στα μαγαζιά της Λ. Σαλαμίνας από τα Παλούκια έως την διασταύρωση του ΙΚΑ όταν ο κόμβος που θα κατασκευασθεί θα την παρακάμπτει;

– Ποιες θα είναι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις και η ποιότητα ζωής των κατοίκων από την αυξημένη σε καθημερινή βάση κίνηση των οχημάτων;

– Ποιο είναι το όφελος των κατοίκων της Σαλαμίνας όταν το ελαφρύ τραμ που προέβλεπε το ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας να έλθει ως την Σαλαμίνα καταργήθηκε και δεν προβλέπετε να κατασκευασθεί;

Κύριε πρόεδρε, κύριε Δήμαρχε, κκ συνάδελφοι,

Με βάσει τα όσα προαναφέρθηκαν μπορεί η Δημοτική αρχή και οι πολίτες ακόμη και τώρα να αποφασίσουν για την ζεύξη και για τα έργα υποδομής που πρέπει να διεκδικήσουμε. Εμείς ζούμε στο νησί και εμείς γνωρίζουμε καλύτερα από τον καθένα τι χρειαζόμαστε για να απολαμβάνουμε τις ομορφιές και την ιστορία του νησιού μας. Δεν πρέπει να είμαστε μοιρολάτρες. Δεν πρέπει να σκύψουμε το κεφάλι και να αρκεστούμε σε ότι μας προτείνουν οι ενδιαφερόμενες κατασκευαστικές εταιρίες. Πρέπει να απαιτήσουμε να γίνουν τα παρακάτω:

– Ενημέρωση των κατοίκων από έγκριτους πανεπιστημιακούς καθηγητές σχετικά με τις επιπτώσεις θετικές και αρνητικές που θα έχει το νησί από την ζεύξη.

– Δημοψήφισμα για την ζεύξη.

– Αναθεώρηση του Γενικού Πολεοδομικού σχεδιασμού με διατήρηση του νησιωτικού χαρακτήρα, χρήση γης, οριοθέτηση περιοχών για ήπια τουριστική ανάπτυξη, χαμηλό συντελεστή δόμησης , προστασία της αγροτικής γης.

– Επέκταση του αποχετευτικού δικτύου για Αιάντειο, Βασιλικά, Ρέστη κ.α.

– Επέκταση του Ο.Α.Σ μέχρι τα Παλούκια η την Σαλαμίνα.

– Βελτίωση του οδικού δικτύου και κατασκευή παράπλευρων δρόμων.

– Ενίσχυση του στόλου της καθαριότητας – ηλεκτροφωτισμού- πρασίνου με ανθρώπινο δυναμικό, αυτοκίνητα, μηχανήματα, κα.

– Ενίσχυση της Αστυνομίας , Τροχαίας, πυροσβεστικής για την καλύτερη ασφάλεια των πολιτών και για την  αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών.

– Επαναφορά δημόσιων υπηρεσιών στο νησί. Στελέχωση με επαρκή προσωπικό του Κ. Υγείας Σαλαμίνας,  ίδρυση νοσοκομειακής μονάδας και μονάδας αιμοκάθαρσης.

Τα έργα αυτά έπρεπε να είχαν αρχίσει να προγραμματίζονται εδώ και αρκετά χρόνια πριν αλλά ακόμη και τώρα δεν είναι αργά να ξεκινήσουν και να αγωνιστούμε όλοι μαζί για να υλοποιηθούν.Να αρχίσουν να γίνονται σιγά σιγά πριν την ολοκλήρωση της ζεύξης. Εάν δεν υλοποιηθούν να αντιδράσουμε στην κατασκευή της ζεύξης. Δημοκρατία έχουμε και πρέπει να ακούγετε η φωνή των πολιτών. Όλων των πολιτών.

Για το Βήμα στους Πολίτες
Μπάγιος Θρασύβουλος
Δημ. Σύμβουλος Σαλαμίνας

error: Content is protected !!