«Στα όριά τους οι Αστυνομικοί Υπάλληλοι του Πειραιά λόγω υποστελέχωσης των τμημάτων τους» «Στα όριά τους οι Αστυνομικοί Υπάλληλοι του Πειραιά λόγω υποστελέχωσης των τμημάτων τους»
ΕΡΩΤΗΣΗ Του: Κυριάκου Βελόπουλου, Προέδρου Κόμματος, Βουλευτή ΛάρισαςΠΡΟΣ: Τoν κ. Υπουργό Προστασίας του Πολίτη ΘΕΜΑ: «Στα όριά τους οι Αστυνομικοί Υπάλληλοι του Πειραιά λόγω... «Στα όριά τους οι Αστυνομικοί Υπάλληλοι του Πειραιά λόγω υποστελέχωσης των τμημάτων τους»

ΕΡΩΤΗΣΗ

Του: Κυριάκου Βελόπουλου, Προέδρου Κόμματος, Βουλευτή Λάρισας
ΠΡΟΣ: Τoν κ. Υπουργό Προστασίας του Πολίτη

ΘΕΜΑ: «Στα όριά τους οι Αστυνομικοί Υπάλληλοι του Πειραιά λόγω υποστελέχωσης των τμημάτων τους»

Κύριε Υπουργέ,
Σύμφωνα με ενημέρωση από αστυνομικούς υπαλλήλους υπηρετούντες στον Πειραιά και σύμφωνα με αναρτήσεις σε τοπικές ιστοσελίδες του Διαδικτύου, παρατηρείται μια άνευ προηγουμένου υποστελέχωση των αστυνομικών τμημάτων του Πειραιά. Η έλλειψη προσωπικού στα αστυνομικά τμήματα του Πειραιά αποτελεί χρόνιο πρόβλημα. Η «σταγόνα στο ποτήρι που ξεχείλισε», ήταν η φετινή τοποθέτηση μόλις 27 νεοεξερχόμενων Αστυφυλάκων σε μια περιοχή με υπερπολλαπλάσιες ανάγκες σε προσωπικό. Σήμερα, ο Πειραιάς διαθέτει μόλις 248 Αστυνομικούς παρούσα παρατακτή δύναμη, που ανήκουν στα χερσαία Αστυνομικά Τμήματα (συμπεριλαμβανομένων και των αστυνομικών Σαλαμίνας), ενώ θα έπρεπε να έχει σύμφωνα με την οργανική του ανάγκη 651 άτομα. Αξίζει να σημειωθεί ότι, η Αστυνομική Διεύθυνση Πειραιά έχει στην εδαφική της αρμοδιότητα τον Δήμο Πειραιά (5ο μεγαλύτερο της χώρας) και τέσσερις ακόμη Δήμους (Νίκαιας – Αγίου Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Κερατσινίου – Δραπετσώνας – Περάματος και τον Δήμο Μοσχάτου – Ταύρου), συνολικού πληθυσμού μόνιμων κατοίκων περίπου 653.000. Αυτή η τεράστια εδαφική και πληθυσμιακή περιφέρεια καλείται να ελεγχθεί και να προστατευτεί με μόλις 248 Αστυνομικούς. Στην δύναμη αυτή, οι Αστυνομικοί υπολογίζονται μέχρι τον βαθμό του Υπαστυνόμου Α΄, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται όσοι βρίσκονται σε μακρά αναρρωτική άδεια, άδεια ανατροφής τέκνου, εκείνοι που τελούν σε Υπηρεσία Γραφείου, οι Δόκιμοι Υπαστυνόμοι και Αστυφύλακες, καθώς και το πολιτικό προσωπικό. Γίνεται εύκολα κατανοητό ότι το σύνολο των δυνάμεων που απαιτείται να διατεθεί, προκειμένου για αξιόπιστη αστυνόμευση, σε καθημερινή βάση, υπερβαίνει την συνολική παρούσα δύναμη.
Αποτέλεσμα όλου αυτού είναι να δημιουργούνται προβλήματα ως προς την αστυνόμευση της περιοχής, την ασφάλεια των πολιτών και των Αστυνομικών, ενώ έχουμε και καταστρατήγηση του Π.Δ. 394/2001 «Χρόνος εργασίας προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ. (Φ.Ε.Κ. 274/Α/3-12-2001)» με πληθώρα καταγγελιών για μη χορήγηση Ημερησίων Αναπαύσεων, για διάθεση σε διπλή νυχτερινή εργασία κλπ. Η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων καταγγέλλει ότι έχει καταστρατηγηθεί κάθε έννοια δικαίου, όσον αφορά στα εργασιακά δικαιώματα και στις συνθήκες υγιεινής των Αστυνομικών και καλεί την Πολιτεία να πάρει μέτρα, ώστε να προκύψει άμεση ενίσχυση με μόνιμο Αστυνομικό Προσωπικό, να καλυφθούν άμεσα τα επιπλέον κενά και ταυτόχρονα να αποδεσμευτεί η Διεύθυνση Πειραιά από μέτρα τάξης, διαθέσεις, αποσπάσεις, προσωρινές μετακινήσεις κλπ. σε άλλες Αστυνομικές Διευθύνσεις.
Μόνο με ατομικές υπερβάσεις, το ζήλο και το φιλότιμο η τοπική κοινωνία του Πειραιά δεν μπορεί να υπηρετηθεί και να προστατευτεί. Απαιτείται, συνάμα και το ενδιαφέρον της Πολιτείας να ενισχύσει και να στελεχώσει το υπάρχον αστυνομικό προσωπικό, που έχει ήδη φτάσει στα όριά του.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Προτίθεσθε να επιλύσετε το πρόβλημα της υποστελέχωσης των Αστυνομικών Τμημάτων του Πειραιά;
  2. Αναφορικά με τη μετάβαση στην επόμενη μέρα, σκοπεύετε να εκπονήσετε σχέδιο δράσης, ώστε μέσω κάλυψης των αυξανόμενων σε προσωπικό αναγκών, η κοινωνία του Πειραιά να νιώσει πιο ασφαλής και πιο προστατευμένη;
  3. Έχετε λάβει την απαραίτητη πρόνοια, ώστε να υπάρχει έλεγχος τήρησης των νόμων και των εργασιακών δικαιωμάτων στις Υπηρεσίες του Κράτους, όπως είναι η Αστυνομία, κατά τα παραπάνω;
  4. Για ποιον λόγο, ως τώρα, δεν λάβατε υπόψη σας τις καταγγελίες για καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων των Αστυνομικών, που έγιναν από την Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Πειραιά;

Ο ερωτών Βουλευτής
ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ


ΑΠΑΝΤΗΣΗ Ι:

ΠΡΟΣ: ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ

ΘΕΜΑ : Απάντηση στην από 23-10-2021 με αριθμό 615 Ερώτηση του Βουλευτή κ. Κ. ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΥ.

Σε απάντηση του ανωτέρω μέσου κοινοβουλευτικού ελέγχου και πλέον των
διαλαμβανόμενων στα υπ’ αριθ. 7017/4/25647-γ’ από 02-11-2021, 7017/4/25292-γ’ από 28-06-2021 (παράγραφος β’) και 7017/4/23070-γ’ από 20-09-2019 (παράγραφοι α’ και β’) Έγγραφά μας, επί των με αριθμούς 171/ 08-10-2021, 6883/ 26-05-2021 και 473/ 03-09-2019 Ερωτήσεων, αντίστοιχα, του ιδίου Βουλευτή, γνωρίζεται ότι το Αρχηγείο καταβάλλει προσπάθειες για την πλέον επαρκή στελέχωση των περιφερειακών αστυνομικών Υπηρεσιών,
αξιοποιώντας όλες τις παρεχόμενες δυνατότητες που προκύπτουν από την ισόρροπη κατανομή της συνολικής δύναμης του Σώματος, σε συνάρτηση με τις ειδικές προβλέψεις του κανονισμού που διέπει τις μεταθέσεις και τις εν γένει μετακινήσεις του ένστολου προσωπικού.
Στο πλαίσιο αυτό, για τη στελέχωση της Γ.Α.Δ.Α. και των υφιστάμενων αυτής Υπηρεσιών, πέραν των πραγματοποιηθεισών, εντός του έτους 2021, λοιπών τοποθετήσεων – μετακινήσεων αστυνομικού προσωπικού, προκηρύχθηκε, κατά τις τακτικές μεταθέσεις του ίδιου έτους, ικανός αριθμός θέσεων προσωπικού διαφόρων βαθμών, οι οποίες καλύφθηκαν σχεδόν στο σύνολό τους, ενώ ενισχύθηκε με 306 (τριακόσιους έξι) Αστυφύλακες και 112 (εκατόν δώδεκα) Υπαστυνόμους Β’ -προσφάτως εξερχόμενων της Αστυνομικής Ακαδημίας-, εκ των οποίων 27 (είκοσι επτά) και 7 (επτά), αντίστοιχα, τοποθετήθηκαν στη Διεύθυνση Αστυνομίας (Δ.Α.) Πειραιώς.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τα άρθρα 19 του π.δ/τος 100/ 2003 και 15 του π.δ/τος 211/ 2005, παρέχεται η δυνατότητα στον Γενικό Αστυνομικό Διευθυντή Αττικής, καθώς και τους Διευθυντές των υφιστάμενων Διευθύνσεων, να αποσπούν το προσωπικό τους μέχρι τον βαθμό του Αστυνόμου Α’, ανάλογα με τις εκάστοτε υπηρεσιακές ανάγκες. Περαιτέρω, η Ελληνική Αστυνομία -στο πλαίσιο της αποστολής της- αναπτύσσει συγκεκριμένες στρατηγικές και στοχευμένες δράσεις για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας. Ειδικότερα, το Αρχηγείο, λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες προκλήσεις και την ανάγκη ύπαρξης ουσιαστικής αποτελεσματικότητας στους τομείς τόσο της πρόληψης και αποτροπής, όσο και της εξιχνίασης των διαπραττομένων εγκλημάτων, έχει εκπονήσει κεντρικό πρόγραμμα αντεγκληματικής δράσης.

Για την υλοποίηση της εφαρμοζόμενης Αντεγκληματικής Πολιτικής, οι περιφερειακές αστυνομικές Υπηρεσίες έχουν διαμορφώσει Ειδικά Επιχειρησιακά Σχέδια με σκοπό την πλέον αποτελεσματική αστυνόμευση σε όλες τις περιοχές εδαφικής τους αρμοδιότητας και ιδίως στα σημεία εκείνα όπου παρουσιάζεται εντονότερη παραβατικότητα. Όπου δε απαιτείται, αναβαθμίζεται το επίπεδο των λαμβανόμενων μέτρων, σε συνάρτηση με τις χρονικές και τοπικές απαιτήσεις και ανάγκες, οι οποίες διαρκώς αξιολογούνται και επανεκτιμώνται.

Κατόπιν τούτου, τονίζεται ότι, από το Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας έχουν δοθεί, στις αρμόδιες περιφερειακές του Υπηρεσίες, κατευθυντήριες εντολές και οδηγίες αφενός μεν για την αυξημένη, εμφανή, αστυνόμευση μέσω της πραγματοποίησης εποχούμενων περιπολιών – μικτών εξορμήσεων, αφετέρου δε για τη διενέργεια επισταμένων και ουσιαστικών ελέγχων, με στόχο την ολιστική αντιμετώπιση, κατά τον πλέον ουσιαστικό και αποτελεσματικό τρόπο, των όποιων τοπικών ζητημάτων αστυνομικής φύσης.

Προσέτι, στην προσπάθεια διασφάλισης του υψηλότερου δυνατού επιπέδου απόδοσης των αστυνομικών Υπηρεσιών, το Υπουργείο και το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας επεξεργάζονται και μελετούν όλες τις επισημάνσεις και προτάσεις του αστυνομικού προσωπικού που εκφράζονται τόσο σε ατομικό, όσο και σε συλλογικό επίπεδο.
Όσον αφορά στα διαλαμβανόμενα στην εν θέματι Ερώτηση, επισημαίνεται ότι το ζήτημα του χρόνου εργασίας του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας ρυθμίζεται με τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 7 του π.δ. 394/2001 (Φ.Ε.Κ. Α’ – 274), όπως τροποποιήθηκε με το π.δ. 173/2013 (Φ.Ε.Κ. Α’ – 274) και ισχύει. Η πιστή δε τήρηση του ως άνω κανονιστικού πλαισίου, η σημασία της οποίας έχει αναδειχθεί με Εγκύκλιο διαταγή του κ. Αρχηγού Ελληνικής Αστυνομίας και με επιμέρους διαταγές των κεντρικών Υπηρεσιών του Σώματος προς τις περιφερειακές αστυνομικές Υπηρεσίες, αποτελεί υπηρεσιακό καθήκον για τους εκάστοτε Διοικητές – Διευθυντές Υπηρεσιών.
Τέλος, χρήζει επισήμανσης το γεγονός ότι στρατηγική προτεραιότητα του
Υπουργείου μας αποτελεί -μεταξύ άλλων- η εκτεταμένη ψηφιοποίηση των παρεχόμενων εκ μέρους της Ελληνικής Αστυνομίας υπηρεσιών, προκειμένου να απελευθερωθεί ένα σημαντικό κομμάτι του αστυνομικού προσωπικού από την εκτέλεση ξένων προς την αποστολή της Ελληνικής Αστυνομίας έργων, πάντα με γνώμονα τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες. Προς πληρέστερη ενημέρωσή σας, σχετικά τυγχάνουν τα από 31-10-2021 και 23 & 19-09-2021 Δελτία Τύπου του Υπουργείου (www.mopocp.gov.gr ).

O ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΙΙ:

ΠΡΟΣ: ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ

ΘΕΜΑ : Απάντηση στην από 26-05-2021 με αριθμό 6883 Ερώτηση του Βουλευτή κ. Κ. ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΥ.

Σε απάντηση του ανωτέρω μέσου κοινοβουλευτικού ελέγχου, σε ό,τι μας αφορά και πλέον των διαλαμβανόμενων στο υπ’ αριθ. 7017/4/24726-γ’ από 28-12-2020 Έγγραφό μας, επί της με αριθμό 2413/ 07-12-2020 Ερώτησης του ιδίου Βουλευτή, σας γνωρίζουμε ότι, για την υλοποίηση της εφαρμοζόμενης Αντεγκληματικής Πολιτικής, οι περιφερειακές αστυνομικές Υπηρεσίες έχουν διαμορφώσει Ειδικά Επιχειρησιακά Σχέδια με σκοπό την πλέον αποτελεσματική αστυνόμευση σε όλες τις περιοχές εδαφικής τους αρμοδιότητας και ιδίως στα σημεία εκείνα όπου παρουσιάζεται εντονότερη παραβατικότητα. Όπου δε απαιτείται, αναβαθμίζεται το επίπεδο των λαμβανόμενων μέτρων, σε συνάρτηση με τις χρονικές και τοπικές απαιτήσεις και ανάγκες, οι οποίες διαρκώς αξιολογούνται και επανεκτιμώνται.
Κατόπιν τούτου, τονίζεται ότι, από το Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας έχουν δοθεί, στις αρμόδιες περιφερειακές του Υπηρεσίες, κατευθυντήριες εντολές και οδηγίες αφενός μεν για την αυξημένη, εμφανή, αστυνόμευση μέσω της πραγματοποίησης εποχούμενων περιπολιών – μικτών εξορμήσεων, αφετέρου δε για τη διενέργεια επισταμένων και ουσιαστικών ελέγχων, με στόχο την ολιστική αντιμετώπιση, κατά τον πλέον ουσιαστικό και αποτελεσματικό τρόπο, των όποιων τοπικών ζητημάτων αστυνομικής φύσης.
Τέλος, αναφορικά με το πλήθος των επιστροφών υπηκόων τρίτων χωρών, τόσο κατά το παρελθόν έτος (01-01-2020 έως 31-12-2020), όσο και κατά το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου τ.ε. (01-01-2021 έως 30-04-2021), επισυνάπτονται σχετικοί πίνακες.

O ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΙΙΙ:

ΠΡΟΣ: ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ

ΘΕΜΑ : Απάντηση στην από 03-09-2019 με αριθμό 473 ερώτηση του Βουλευτή κ. Κ. ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΥ.

Σε απάντηση του ανωτέρω μέσου κοινοβουλευτικού ελέγχου, σας γνωρίζουμε ότι, στην προσπάθεια διασφάλισης του υψηλότερου δυνατού επιπέδου απόδοσης των αστυνομικών Υπηρεσιών, το Υπουργείο και το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας επεξεργάζονται και μελετούν όλες τις επισημάνσεις και προτάσεις του αστυνομικού προσωπικού που εκφράζονται τόσο σε ατομικό, όσο και σε συλλογικό επίπεδο.
Όσον αφορά στα διαλαμβανόμενα στην εν θέματι ερώτηση, επισημαίνεται ότι το ζήτημα του χρόνου εργασίας του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας ρυθμίζεται με τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 7 του π.δ. 394/2001 (Φ.Ε.Κ. Α’ – 274), όπως τροποποιήθηκε με το π.δ. 173/2013 (Φ.Ε.Κ. Α’ – 274) και ισχύει. Η πιστή δε τήρηση του ως άνω κανονιστικού πλαισίου, η σημασία της οποίας έχει αναδειχθεί με Εγκύκλιο διαταγή του κ. Αρχηγού
Ελληνικής Αστυνομίας και με επιμέρους διαταγές των κεντρικών Υπηρεσιών του Σώματος προς τις περιφερειακές αστυνομικές Υπηρεσίες, αποτελεί υπηρεσιακό καθήκον για τους εκάστοτε Διοικητές – Διευθυντές Υπηρεσιών.
Τονίζεται δε, ότι από την Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης έχουν δοθεί προς τις υφιστάμενες Διευθύνσεις της οι προσήκουσες κατευθυντήριες εντολές για τον έγκαιρο και ορθολογικό επιχειρησιακό σχεδιασμό και προγραμματισμό τους, εφαρμόζοντας στο ακέραιο την κείμενη νομοθεσία, ενώ, ενδεικτικό της βαρύνουσας σημασίας, που
αποδίδεται στην αντιμετώπιση των προβλημάτων, που αντιμετωπίζει το προσωπικό της εν λόγω Διεύθυνσης, αποτελεί και η πρόσφατη συνάντηση του υπογράφοντος στην Θεσσαλονίκη με την Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι, με γνώμονα την ορθολογική κατανομή του
ανθρώπινου δυναμικού, καταβάλλεται, από το Αρχηγείο, προσπάθεια αποδέσμευσης αστυνομικού προσωπικού και μέσων από την προστασία/φρούρηση ευπαθών «στόχων» (πρόσωπα, κτίρια/εγκαταστάσεις κ.λπ.) και η αντίστοιχη διάθεσή τους στο πεδίο της αστυνόμευσης. Ειδικότερα, για την επίτευξη του ανωτέρω σκοπού και λαμβάνοντας υπόψη τη διεθνή και εσωτερική επικαιρότητα προβαίνει, μέσω των προβλεπόμενων από το άρθρο 70 του π.δ/τος 141/1991 -όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει- αρμόδιων Επιτροπών, στη διαρκή επανεκτίμηση και επανεξέταση των υφιστάμενων, κάθε φορά, προϋποθέσεων.
Πέραν των ανωτέρω, από τις διατάξεις του άρθρου 41Δ του ν. 2725/1999 (Φ.Ε.Κ. Α’ – 121) περί Ερασιτεχνικού και Επαγγελματικού Αθλητισμού, ως τροποποιήθηκε, συμπληρώθηκε και ισχύει, προβλέπεται, πλέον των άλλων, ότι η αρμοδιότητα για την τήρηση της τάξης κατά τις αθλητικές συναντήσεις, εντός και εκτός των αγωνιστικών χώρων, ανήκει στην Ελληνική Αστυνομία, η οποία διαθέτει στην περιοχή της δικαιοδοσίας της το κατά την κρίση της αναγκαίο προσωπικό. Ωστόσο, σύμφωνα με το άρθρο 105 παρ. 1 του π.δ/τος 141/1991 (Φ.Ε.Κ. Α΄- 58), όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 3 του π.δ/τος 309/2001 (Φ.Ε.Κ. Α΄ – 209), σε αθλητικές εκδηλώσεις μικρότερων (ερασιτεχνικών) κατηγοριών, η παρουσία της Ελληνικής Αστυνομίας δεν είναι υποχρεωτική, με εξαίρεση τους αγώνες εκείνους που παρουσιάζουν επικινδυνότητα ή άλλη ιδιαιτερότητα.
Ειδικότερα θέματα οργάνωσης της ασφάλειας κατά τη διεξαγωγή αθλητικών
εκδηλώσεων, με σκοπό τον καθορισμό των καθηκόντων και των υποχρεώσεων, της συνεργασίας και του συντονισμού όλων των εμπλεκομένων Φορέων, συμπεριλαμβανομένης της Ελληνικής Αστυνομίας, ρυθμίζονται με τις διατάξεις της υπ’ αριθ. 38404 από 18-08-2009 Κ.Υ.Α. (Φ.Ε.Κ. Β’ – 1780) περί Έγκρισης του Ενιαίου Κανονισμού Ασφάλειας Αθλητικών Εκδηλώσεων.
Τέλος, υπογραμμίζεται ότι το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, αναγνωρίζοντας την ουσιαστική και επίπονη προσπάθεια που καταβάλλει το προσωπικό, κατά την άσκηση των καθηκόντων του, αναλαμβάνουν κάθε αναγκαία πρωτοβουλία για την προστασία των εργασιακών και λοιπών δικαιωμάτων του, καθώς και για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡYΣΟΧΟΪΔΗΣ


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΙV:

ΠΡΟΣ: ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ

ΘΕΜΑ : Απάντηση στην από 08-10-2021 με αριθμό 171 Ερώτηση του Βουλευτή κ. Κ. ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΥ.

Σε απάντηση του ανωτέρω μέσου κοινοβουλευτικού ελέγχου, σε ό,τι μας αφορά και πλέον των ειρηθέντων κατά την ενημέρωση της Εθνικής Αντιπροσωπείας επί της υπ’ αριθ. 46/ 08-10-2021 (Ι’ Συνεδρίαση της 18-10-2021) Επίκαιρης Ερώτησης της Βουλευτή κας Χ. (Χ.) ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ, καθώς και των διαλαμβανόμενων στο υπ’ αριθ. 7017/4/25608-γ’ από 12-10-2021 (παράγραφοι β’ και στ’) Έγγραφό μας, επί της με αριθμό 9102/ 17-09-2021 Ερώτησης του ιδίου Βουλευτή, σας γνωρίζουμε ότι οι αρμόδιες αστυνομικές Υπηρεσίες της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής (Γ.Α.Δ.Α.) (Διεύθυνση Άμεσης Δράσης Αττικής, Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Πειραιώς, Αστυνομικό Τμήμα Νίκαιας και Τμήμα Ασφαλείας Νίκαιας – Αγίου Ιωάννου Ρέντη) υλοποιούν Ειδικά Σχέδια Επιχειρησιακής Δράσης, με σκοπό την πρόληψη και ουσιαστική αντιμετώπιση των οποιασδήποτε μορφής αναφυομένων ζητημάτων αστυνομικής φύσεως στις περιοχές εδαφικής τους αρμοδιότητας, μεταξύ των οποίων και αυτή του Δήμου Νίκαιας – Αγίου Ιωάννη Ρέντη. Ειδικότερα, επιχειρούν μέσω της διενέργειας εποχούμενων περιπολιών και της πραγματοποίησης συνεχών, ουσιαστικών και συστηματικών ελέγχων, προκειμένου να επιτυγχάνεται η δημιουργία του απαιτούμενου περιβάλλοντος ευνομίας.
Χρήζει δε επισήμανσης το γεγονός ότι, εισέτι (14-10-2021), ουδεμία αναφορά ή καταγγελία σχετιζόμενη με τα διαλαμβανόμενα στην εν θέματι Ερώτηση συμβάντα, είχε περιέλθει προς τις υφιστάμενες Υπηρεσίες της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Πειραιώς.

Προς πληρέστερη ενημέρωση σας, αναφορικά με τους δείκτες εγκληματικότητας στην εδαφική αρμοδιότητα του Τμήματος Ασφαλείας Νίκαιας – Αγίου Ιωάννου Ρέντη, κατά το παρελθόν έτος, σε σύγκριση με το έτος 2019, καθώς και κατά το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2021, σε σύγκριση με το αντίστοιχο του έτους 2020, επισυνάπτονται σχετικοί πίνακες.
Περαιτέρω, για τη στελέχωση της Γ.Α.Δ.Α. και των υφιστάμενων αυτής Υπηρεσιών, επισημαίνεται ότι, πέραν των πραγματοποιηθεισών, εντός του έτους 2021, λοιπών τοποθετήσεων – μετακινήσεων αστυνομικού προσωπικού, προκηρύχθηκε, κατά τις τακτικές μεταθέσεις του ίδιου έτους, ικανός αριθμός θέσεων προσωπικού διαφόρων βαθμών, οι οποίες καλύφθηκαν σχεδόν στο σύνολό τους, ενώ ενισχύθηκε με 306 (τριακόσιους έξι) -προσφάτως εξερχόμενων της Αστυνομικής Ακαδημίας- Αστυφύλακες, 27 (είκοσι επτά) εκ των οποίων τοποθετήθηκαν στη Διεύθυνση Αστυνομίας Πειραιώς.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τα άρθρα 19 του π.δ/τος 100/ 2003 και 15 του
π.δ/τος 211/ 2005, παρέχεται η δυνατότητα στον Γενικό Αστυνομικό Διευθυντή Αττικής, καθώς και τους Διευθυντές των υφιστάμενων Διευθύνσεων, να αποσπούν το προσωπικό τους μέχρι τον βαθμό του Αστυνόμου Α’, ανάλογα με τις εκάστοτε υπηρεσιακές ανάγκες.
Τέλος, δυνάμει του άρθρου 30 του ν. 4760/ 2020 (Φ.Ε.Κ. Α’ – 247) και κατόπιν της υπ’ αριθ. 42/ 30-09-2020 Πράξης του Υπουργικού Συμβουλίου, εγκρίθηκε η πρόσληψη 40 (σαράντα) Δοκίμων Υπαστυνόμων και 320 (τριακοσίων είκοσι) Δοκίμων Αστυφυλάκων για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022, η οποία και ολοκληρώθηκε -κατόπιν προκήρυξης διαγωνισμού (ΑΔΑ: ΨΔΧΟ46ΜΤΛΒ-7ΓΖ)- την 08-10-2021.

O ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

error: Content is protected !!