Εντός του 2027 η ζεύξη στόχος του Υπουργείου Εντός του 2027 η ζεύξη στόχος του Υπουργείου
Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ και την υποθαλάσσια σύνδεση Σαλαμίνας-Περάματος – Ποιοι τα διεκδικούν Σε λιγότερο από ένα μήνα ύστερα από... Εντός του 2027 η ζεύξη στόχος του Υπουργείου

Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ και την υποθαλάσσια σύνδεση Σαλαμίνας-Περάματος – Ποιοι τα διεκδικούν

Σε λιγότερο από ένα μήνα ύστερα από την τριπλή δημοπράτηση των οδικών έργων αξίας 830 εκατ. ευρώ, το Υπουργείο Υποδομών πατάει «γκάζι» για την επόμενη φουρνιά έργων που αναμένεται να δημοπρατηθούν εντός του έτους.

Πρόκειται για τα υπό δημοπράτηση έργα στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), καθώς και την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας. Είναι δύο έργα τα οποία δημοπρατούνται ως παραχωρήσεις και η αξία  τους ξεπερνάει τα 1,6 δισ. ευρώ και έχουν ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων εγχώριων και διεθνών ομίλων.

Σύμφωνα με τις πρόσφατες αποφάσεις που αναρτήθηκαν στη Διαύγεια και υπογράφονται από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, αποσφραγίστηκαν οι φάκελοι για τους τεχνικούς συμβούλους, οι οποίοι θα αναλάβουν την υποστήριξη της αναθέτουσας αρχής, η οποία είναι η Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών, και θα συνδράμουν στην ωρίμανση των δύο διαγωνισμών.

Όσον αφορά τον διαγωνισμό για το τεχνικό σύμβουλο για το τμήμα του ΒΟΑΚ,  ο προσωρινός ανάδοχος με προσφορά αξίας 69.500 ευρώ  είναι το γραφείο «Δοξιάδη Σύμβουλοι για Ανάπτυξη και Οικιστική Α.Ε»., το οποίο έδωσε καλύτερη προσφορά από τους άλλους δύο ενδιαφερόμενους, οι οποίοι ήταν τα γραφεία «ΝΑΜΑ Α.Ε. Σύμβουλοι Μηχανικοί και Μελετητές» και «Ροϊκός Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε.».

Στον αντίστοιχο διαγωνισμό για την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας ανάδοχος αναδείχθηκε το γραφείο  «ΤΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε» με προσφορά ύψους 138,7 χιλιάδων ευρώ επικρατώντας της «OBERMEYER ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ».

Χανιά-Ηράκλειο

Πρόκειται για το πιο «ακριβό» από τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ, το οποίο δημοπρατείται μέσω της μεθόδου της παραχώρησης. Το έργο αφορά στην κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία για ένα διάστημα διάρκειας 30 ετών, εκ των οποίων τα τέσσερα θα αποτελέσουν την κατασκευαστική περίοδο.

Το μήκος του υπό δημοπράτηση οδικού έργου ανέρχεται στα 157 χιλιόμετρα και η αξία του ανέρχεται στα 1,1 δισ. ευρώ. Σημειώνεται πως εκτός από το βασικό κατασκευαστικό αντικείμενο περιλαμβάνεται και η προαίρεση για την  κατασκευή του τμήματος Κίσσαμος-Χανιά.

Πρόκειται για ένα έργο, το οποίο μαγνητίζει μεγάλους Έλληνες και διεθνείς κατασκευαστές, καθώς όπως έχει φανεί από την εκδήλωση ενδιαφέροντος, δηλαδή την Α’ Φάση του διαγωνισμού, τα σχήματα που κοντράρονται για την εν λόγω σύμβαση είναι ο Όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ΑΒΑΞ, η Ελλάκτωρ (μέσω της θυγατρικής της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις), η Κοινοπραξία Mytilineos-Acciona-Intertoll, καθώς και η γαλλική Vinci.

Υπενθυμίζεται πως το Υπουργείο Υποδομών έχει ήδη δημοπρατήσει ως δημόσιο έργο το τμήμα Άγιος Νικόλαος-Νέαπολη αξίας 186 εκατ. ευρώ με προσωρινό μειοδότη την ΑΚΤΩΡ. Επίσης, τρέχει και ο διαγωνισμός για το ΣΔΙΤ Νεάπολη-Χερσόνησος αξίας 360, για το οποίο και έχει κατατεθεί μία προσφορά από την Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat.

Από την πορεία των παραπάνω διαγωνισμών φαίνεται πως το Υπουργείο Υποδομών παραμένει εντός χρονοδιαγράμματος για την υλοποίηση του σημαντικού οδικού άξονα που θα διευκολύνει τις μετακινήσεις στην Κρήτη, αυξάνοντας επίσης και τα επίπεδα οδικής ασφάλειας.

Εφόσον, οι διαγωνισμοί προχωρήσουν χωρίς εμπόδια, δηλαδή προσφυγές στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), τότε εκτιμάται πως τα εργοτάξια θα έχουν στηθεί κατά μήκους του ΒΟΑΚ από τις αρχές του 2023.

Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας

Πρόκειται για έναν διαγωνισμό που τρέχει από το 2016 και αφορά στην παραχώρηση για την κατασκευή, τη λειτουργία και τη συντήρηση του υποθαλάσσιου δρόμου που θα συνδέει το Πέραμα με τη Σαλαμίνα.

Όπως φαίνεται και από την πρώτη φάση του διαγωνισμού το έργο έχει προσελκύσει τους μεγάλους ελληνικούς κατασκευαστικούς  και γαλλικούς ομίλους, καθώς τη σύμβαση διάρκειας 35 ετών διεκδικούν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Mytilineos, η Ελλάκτωρ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) και η Vinci.

Προς το παρόν το έργο βρίσκεται στο αδειοδοτικό στάδιο, καθώς αναμένεται η έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) από το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος, καθώς και οι γνωμοδοτήσεις της Περιφέρειας Αττικής.

Εφόσον εξασφαλιστούν τα παραπάνω, τότε το Υπουργείο Υποδομών με τη συνδρομή του νέου τεχνικού συμβούλου θα μπορέσει να περάσει στο επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Στόχος του Υπουργείου είναι το έργο να έχει υπογραφεί έως τα τέλη του τρέχοντος έτους, γεγονός και το οποίο σημαίνει πως ο οδικός άξονας θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2027.

www.mononews.gr

error: Content is protected !!