Πόσο ασφαλή είναι τα σχολεία της Σαλαμίνας; Πόσο ασφαλή είναι τα σχολεία της Σαλαμίνας;
Πριν λίγο καιρό, οι γονείς της Παιανίας κινητοποιήθηκαν μετά την δημοσίευση της μελέτης στατικής επάρκειας του 1ου και 2ου Γυμνασίου της περιοχής, που τα... Πόσο ασφαλή είναι τα σχολεία της Σαλαμίνας;

Πριν λίγο καιρό, οι γονείς της Παιανίας κινητοποιήθηκαν μετά την δημοσίευση της μελέτης στατικής επάρκειας του 1ου και 2ου Γυμνασίου της περιοχής, που τα έκρινε στατικά ανεπαρκή. Όλοι συντάχθηκαν με τους γονείς, βλέποντας ένα πρόβλημα ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια των παιδιών που σε λίγες μέρες θα πάνε σχολείο

Η δε δημοτική αρχή της Σαλαμίνας εξέδωσε ένα ακόμη δελτίο τύπου σαν και αυτά που μας έχει συνηθίσει τον τελευταίο καιρό, περιγράφοντας τα όμορφα σχολεία που θα φιλοξενήσουν σε λίγες μέρες τους μαθητές του νησιού. Θέμα του, αυτή τη φορά, το Λύκειο Αμπελακίων. Ιδού το ευφυές αυτό κείμενο:

«Και το ΛΥΚΕΙΟ ΑΜΠΕΛΑΚΙΩΝ έτοιμο πριν την νέα σχολική χρονιά από τον Δήμο Σαλαμίνας

Από την πρώτη ημέρα που αναλάβαμε ένας από τους βασικούς στόχους που θέσαμε ήταν η συντήρηση και αναβάθμιση των σχολικών μας μονάδων για την φοίτηση των παιδιών μας σε ασφαλή και ευπρεπή σχολικά κτίρια.

Ήδη σε έναν πολύ μεγάλο αριθμό τα έχουμε καταφέρει και κάθε φορά αφού πραγματοποιήσουμε αυτοψία στις εγκαταστάσεις και διαπιστώσουμε ότι πρέπει να γίνει μια σειρά εργασιών για την επιδιόρθωση ζημιών, προχωράμε.

Αυτήν την φορά είχε σειρά το ΛΥΚΕΙΟ ΑΜΠΕΛΑΚΙΩΝ.

Πιο συγκεκριμένα, βάψαμε εσωτερικά όλες τις τάξεις του σχολείου καθώς και τα τοιχία περιμετρικά του προαυλίου.

Ένα ανανεωμένο σχολείο θα περιμένει να υποδεχθεί σε λίγες μέρες του μαθητές.

Προσπαθώντας να λύνουμε χρόνια προβλήματα, θέτουμε πάντα τον πήχυ ψηλά διότι τα παιδιά μας είναι η προτεραιότητα μας.

Συνεχίζουμε!

Eκ του Γραφείου Τύπου»

Θα αντιπαρέλθουμε το ζήτημα του ύφους του δελτίου τύπου που θυμίζει ζωηρά στους παλιότερους άρθρο στην «Πράβντα» επί Σοβιετικής Ένωσης – για να μην αναφερθούμε σε άλλα πολύ χειρότερα. Θα μπούμε στα ζητήματα ουσίας.

Ο συντάκτης του κειμένου (φυσικά μαζί με όλους τους εντολείς του) μας μιλούν για «ασφαλείς και ευπρεπείς σχολικές μονάδες». Αναφέρεται συγκεκριμένα στο Λύκειο Αμπελακίων, στο οποίο όπως γράφει πραγματοποιήθηκε και σε αυτό αυτοψία, κατά τη συνήθη πρακτική, για να διαπιστωθεί η ύπαρξη ζημιών και φθορών ώστε να επιδιορθωθούν και να αποκατασταθούν.

Και έδρασαν αμέσως βάφοντας εσωτερικά όλες τις τάξεις και περιμετρικά τα τοιχία.

Λογικό συμπέρασμα λοιπόν: το μόνο πρόβλημα στο Λύκειο Αμπελακίων, ήταν το ζήτημα του ελαιοχρωματισμού. Μόνο που εδώ υπάρχουν κάποια μικρά προβληματάκια…

Στο Δημοτικό Συμβούλιο που έγινε στις 13 Ιουλίου, η δημοτική σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης κα Μαρία Παπαελευθερίου κατήγγειλε ότι αν και επανειλημμένα έχει ζητήσει τις μελέτες στατικής επάρκειας όλων των σχολείων της Σαλαμίνας από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών και αναπληρωτή Δημάρχου, δεν της παραδόθηκαν ποτέ, αν και όπως την διαβεβαίωσαν υπάρχουν. Κανείς δεν την διέψευσε για το αντίθετο. Γιατί λοιπόν δεν παραδόθηκαν;

Αν υπάρχουν αυτές οι μελέτες, τότε γιατί την επόμενη ακριβώς ημέρα, στις 14 Ιουλίου, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος στην ημερίδα για το ΕΣΠΑ της Αντιπεριφέρειας Νήσων ζητούσε από την Περιφέρεια χρηματοδότηση προκειμένου να γίνουν μελέτες στατικής επάρκειας, ανεξαρτήτως αρμοδιότητάς της; Τελικά, ξέρει κανείς υπευθύνως αν υπάρχουν ή δεν υπάρχουν αυτές οι μελέτες;

Για το κτιριακό συγκρότημα του Γυμνασίου & Λυκείου Αμπελακίων όμως σίγουρα υπάρχει μελέτη στατικής επάρκειας. Υπήρξε κάποιο πρόβλημα με τις εισαγγελικές Αρχές και έγινε. Και όχι μόνο αυτό, αλλά εγκρίθηκε πίστωση μέχρι 25.000€ από το Δημοτικό Συμβούλιο για μια ακόμη μελέτη με την οποία θα υποδεικνύεται ο τρόπος με τον οποίο θα μπορέσουν να εφαρμοστούν οι προτάσεις της μελέτης στατικής επάρκειας! Από ότι φαίνεται, ο δήμος θα πληρώσει αν δεν έχει ήδη πληρώσει άνω των 20 χιλιάδων ευρώ για να του πουν ότι απλώς πρέπει να βάψει αίθουσες και τοιχία στο Λύκειο; Ή θέλουν να αποκρύψουν με αυτό τον καλλωπισμό κάτι άλλο; Ποια σοβαρά προβλήματα βρήκε η μελέτη στατικής επάρκειας ώστε να είναι απαραίτητη ακόμη μια μελέτη για να υποδείξει το τρόπο να επιλυθούν;

Μετά από όλα αυτά, αδυνατούμε να κατανοήσουμε με ποιο κριτήριο οι υπεύθυνοι της τωρινής, έως τις επόμενες εκλογές, δημοτικής αρχής θεωρούν κλινικώς ηλιθίους αυτούς που δια της ψήφου τους, τους έφεραν σε αυτή τη θέση. Τα παραπάνω δείγματα της απαράμιλλης σοφίας της δημοτικής αρχής μας δεν δείχνουν έναν δείκτη νοημοσύνης τόσο μεγάλο που θα δικαιολογούσε “εν τινί μέτρω” να υποβλέπει την αντιληπτική ικανότητα των πολιτών. Και αυτό για έναν απλό λόγο.

Αν υπήρχε ψήγμα σοβαρότητας, ο δήμος θα φρόντιζε όλο αυτόν τον καιρό, ιδιαίτερα την περίοδο της πανδημίας όπου τα σχολεία υπολειτουργούσαν, να προχωρήσει σε όλες τις διαδικασίες για την πραγματοποίηση μελετών στατικής επάρκειας όλων των σχολείων, έχοντας ως προτεραιότητα αυτές τις μονάδες που όλοι γνωρίζουμε ότι αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα. Δεν θα χρειαζόταν να ψάξουν πολύ – όλοι ξέρουν πού πέφτουν σοβάδες στα κεφάλια των μαθητών!

Αλλά όχι.

Αυτό που γίνεται είναι να φτιάχνεται ότι φαίνεται ωραίο προκειμένου να βγαίνουν οι τοπικοί ταγοί υπερήφανοι σε φωτογραφίες αναρτημένες σε κοινωνικά δίκτυα. Αυτό που γίνεται είναι πομπώδεις μονόλογοι, με στοιχεία ενός μίγματος δραματικής ποίησης και δακρύβρεκτου έργου του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, για το πόσο πολύ νοιάζεται τα παιδιά αυτή η Δημοτική Αρχή. Προ τοιαύτης πολιτικής “ωριμότητας” βρισκόμαστε.

Και όπως λένε «συνεχίζουν».

Και όπως κάποιοι άλλοι, οι περισσότεροι, λένε “ Ο Θεός να βάλει το χέρι του να περάσει ο καιρός”

Επειδή όμως, το ζήτημα αυτό δεν είναι καθόλου αστείο και κανείς μας δεν θέλει να γίνει η Σαλαμίνα για άλλη μια φορά θέμα δελτίων ειδήσεων με αφορμή κάποια τραγωδία, επιβάλλεται να απαντηθεί και μάλιστα άμεσα το εξής ερώτημα – σοβαρά όμως, και με την παράθεση των σχετικών μελετών και όχι με τις ακατάσχετες πολιτικές μπουρδολογίες που μας έχει συνηθίσει αυτή η Δημοτική Αρχή:

Είναι ασφαλή τα παιδιά μας στα σχολεία που θα πάνε κύριε δήμαρχε και κύριε αντιδήμαρχε;

Νικόλας ο Ψαράς

και για την αντιγραφή

Νίκος Γιαννόπουλος

error: Content is protected !!