«Αγκαζέ» με τα ΚΤΕΟ οι κάτοχοι παλιών ΙΧ – Σκέψεις για πιο συχνό έλεγχο «Αγκαζέ» με τα ΚΤΕΟ οι κάτοχοι παλιών ΙΧ – Σκέψεις για πιο συχνό έλεγχο
Σκέψεις του υπουργείου Μεταφορών για συχνότερο έλεγχο ΚΤΕΟ των παλαιών αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, εξετάζεται αντί για δύο να περνούν έλεχγο κάθε χρόνο όσα αυτοκίνητα συμπληρώνουν... «Αγκαζέ» με τα ΚΤΕΟ οι κάτοχοι παλιών ΙΧ – Σκέψεις για πιο συχνό έλεγχο

Σκέψεις του υπουργείου Μεταφορών για συχνότερο έλεγχο ΚΤΕΟ των παλαιών αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, εξετάζεται αντί για δύο να περνούν έλεχγο κάθε χρόνο όσα αυτοκίνητα συμπληρώνουν τα 10 ή τα 15 χρόνια ζωής.

Αυστηροποιούνται οι έλεγχοι τους προσεχείς μήνες οπότε και προβλέπεται να εφαρμοστούν αλλαγές στο Σύστημα Μηχανογράφησης των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.



Το σύστημα θα αποστέλλει στο μητρώο του υπουργείου σε πραγματικό χρόνο τα στοιχεία των οχημάτων και των ελέγχων, ενώ σε αυτά πλέον θα συγκαταλέγονται περισσότερες φωτογραφίες από τη διαδικασία του ελέγχου σε κάθε στάδιο, αλλά και στατιστικά των ελέγχων, των ελλείψεων και των αποτελεσμάτων ανά όχημα, ανά ημέρα, ανά ιδιοκτήτη και ανά υπάλληλο του ΚΤΕΟ.

Στο υπουργείο Μεταφορών σκέπτονται σοβαρό το ενδεχόμενο την πιθανότητα της μείωσης του χρόνου επανελέγχου των οχημάτων από τα δύο στον ένα χρόνο τουλάχιστον για όσα είναι ηλικίας άνω των 10 ή 15 ετών. Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που εξετάζεται το συγκεκριμένο μέτρο δεδομένου ότι η χώρα εξαντλεί τις σχετικές προθεσμίες της ευρωπαϊκής νομοθεσίας τόσο για τον πρώτο έλεγχο όσο και για τους επανελέγχους, αλλά έως τώρα δεν έχει ληφθεί κάποια απόφαση.



Υπενθυμίζεται ότι στη χώρα μας ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ σε ένα καινούριο αυτοκίνητο πραγματοποιείται μετά από 4 χρόνια κυκλοφορίας, ενώ στη συνέχεια το όχημα υποχρεούται σε έλεγχο ανά διετία.

Ωστόσο είναι κοινό μυστικό ότι εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες έχουν πολύ περισσότερα χρόνια να επισκεφτούν ΚΤΕΟ. Σε απόλυτους αριθμούς εκτιμάται ότι περίπου 1,8 εκατομμύρια οχήματα εκ των οποίων περίπου 600.000 – 700.000 είναι δίκυκλα, είναι εκπρόθεσμα των ελέγχων, ενώ συνολικά υπολογίζεται πως 4 στα 10 οχήματα είναι ανέλεγκτα είτε «στρατηγικά», ή τα τελευταία χρόνια.

Και αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα, καθώς και από εκείνα που προσέρχονται για έλεγχο, μόλις το …4,5% «κόβεται», σύμφωνα με στοιχεία που είχε δώσει παλαιότερα το υπουργείο Μεταφορών. Την ίδια ώρα στη Γερμανία, η οποία διαθέτει έναν αρκετά νεότερο στόλο αυτοκινήτων συγκριτικά με την Ελλάδα από τα ΚΤΕΟ της χώρας απορρίπτεται το 35,5% των αυτοκινήτων που φτάνουν στα υπόστεγα για έλεγχο.

Υπενθυμίζεται πως εάν ένα όχημα δεν περάσει εντός προθεσμίας από τεχνικό έλεγχο, επιβαρύνεται με πρόστιμο που για τα επιβατικά αυτοκίνητα για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης είναι 16 ευρώ, για μέχρι έξι μήνες 33 ευρώ και για πάνω από έξι μήνες 67 ευρώ.

dikaiologitika.gr

error: Content is protected !!