Κερδίζουν έδαφος τα ηλεκτρικά και άλλα οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα Κερδίζουν έδαφος τα ηλεκτρικά και άλλα οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα
Ο χάρτης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη Αυξάνονται συνεχώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Νέα στοιχεία από τους κατασκευαστές έδειξαν ότι το σύνολο... Κερδίζουν έδαφος τα ηλεκτρικά και άλλα οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα

Ο χάρτης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Αυξάνονται συνεχώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Νέα στοιχεία από τους κατασκευαστές έδειξαν ότι το σύνολο των καινούργιων τέτοιων οχημάτων που πουλήθηκαν στην Γηραιά Ήπειρο έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ το τελευταίο τρίμηνο του 2022 καθώς διαμορφώθηκε στο 12,1% των 9,1 εκατ οχημάτων που πουλήθηκαν συνολικά. Ειδικά όσον αφορά την Ελλάδα, το δ’ τρίμηνο του 2022 πουλήθηκαν συνολικά 834 ηλεκτρικά οχήματα από 687 οχήματα που είχαν πουληθεί το ίδιο τρίμηνο του 2021. Πρόκειται για αύξηση 21,4%. Συνολικά όλο το 2022 πουλήθηκαν στην Ελλάδα 2.827 ηλεκτρικά οχήματα, ή σχεδόν 30% περισσότερα από το 2021 σύμφωνα με στοιχεία της ACEA.

Τις αναλυτικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη παρουσιάζει σήμερα ο Οικονομικός Ταχυδρόμος με βάση τα στοιχεία από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) στην Ευρώπη

EE Δ’ 3μηνο 2022 406.890 Δ’ 3μηνο 2021 309.167 μβλ % 2022/21 +31,6 Α’ – Δ’ 3μηνο 2022 1.123.778 Α’ -Δ’ 3μηνο 2022 877.985 μβλ % +28,0

Σύμφωνα την ACEA μάλιστα, το τελευταίο περσινό τρίμηνο οι πωλήσεις οχημάτων με εναλλακτικές μορφές ενέργειας πλησίασαν πολύ κοντά για πρώτη φορά στην Ευρώπη τις πωλήσεις οχημάτων με βενζίνη και πετρέλαιο.

Το 2022 οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων (τα λεγόμενα BEV) συνέχισαν να αυξάνονται, παρά τη συνολική πτώση της αγοράς αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των BEV αυξήθηκε στο 12,1%, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2021. Ήταν μια ισχυρή χρονιά και για τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία πέτυχαν μερίδιο αγοράς 22,6%. Αντίθετα, οι παραδοσιακοί τύποι καυσίμων βενζίνης και ντίζελ συνέχισαν να χάνουν έδαφος. Ωστόσο, σε συνδυασμό, εξακολουθούν να αντιστοιχούν σε περισσότερες από τις μισές πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2022, ανέφερε η ACEA.

Τα οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα

Τα οχήματα με τη λεγόμενη εναλλακτική κίνηση (APV) τα οποία είναι όσα δεν κινούνται μόνο με βενζίνη ή ντίζελ, αντιπροσώπευαν περισσότερο από το μισό (53,1%) της αγοράς αυτοκινήτου της ΕΕ κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, με περισσότερα από 1,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα ταξινομημένα συνολικά. Σε τριμηνιαία βάση, αυτή είναι η πρώτη φορά που τα APV ξεπερνούν τους παραδοσιακούς τύπους καυσίμου βενζίνης και ντίζελ.

Το τελευταίο τρίμηνο του 2022 οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 31,6% στις 406.890 μονάδες, καθώς οι περισσότερες από τις αγορές της ηπείρου κατέγραψαν ανάπτυξη. Η Γερμανία πρωτοστάτησε με 198.293 πωλήσεις τέτοιων οχημάτων και αύξηση 66,1%, ακολουθούμενη από τη Γαλλία όπου οι σχετικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12,6% στις 62.155 μονάδες. Μετά από ένα αδύναμο τρίτο τρίμηνο, το τελευταίο τρίμηνο του 2022 οι πωλήσεις των λεγόμενων plug-in υβριδικών αυτοκινήτων (PHEV) στην ΕΕ σημείωσαν ισχυρή άνοδο (+29,5%) καθώς ενισχύθηκαν από την αύξηση πωλήσεων κατά 73,5% στη Γερμανία, η οποία από μόνη της αντιπροσώπευε περισσότερες από τις μισές ταξινομήσεις της περιοχής σε αυτή την κατηγορία.

Οι πωλήσεις σε καινούργια υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) έφτασαν συνολικά τις 545.316 μονάδες στην ΕΕ από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους (αύξηση 22,2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021), καθιστώντας τα τον δεύτερο τύπο καυσίμου με τις περισσότερες πωλήσεις. Αυτό οδήγησε σε συνολική αύξηση 8,6% πωλήσεων σε όλη τη διάρκεια του έτους και σε συνολικό μερίδιο αγοράς 22,6%.

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση 4,1% κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022. Και οι τέσσερις βασικές αγορές συνέβαλαν σε αυτή τη βελτίωση, ιδίως η Ιταλία (+17,4%) και η Γαλλία (+3,5%). Παρόλα αυτά, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης μειώθηκε στο 32,5%, από 35,5% την ίδια περίοδο το 2021, αναφέρεται.

Αντίθετα, τα οχήματα με κινητήρες ντίζελ κατέγραψαν μικρή πτώση τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους (-0,4%), ενώ το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε στο 14,4%, έναντι 16,4% που ήταν το τέταρτο τρίμηνο του 2021. Ως αποτέλεσμα, στα αυτοκίνητα ντίζελ για ολόκληρο το έτος οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 19,7% σε 1,5 εκατομμύρια μονάδες, με μερίδιο αγοράς 16,4% -ή 3,1 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερο από το 2021.

Πέφτουν οι πωλήσεις οχημάτων με φυσικό αέριο

Η αγορά της ΕΕ για οχήματα φυσικού αερίου (NGV) παρουσίασε σημαντική πτώση κατά τους τελευταίους τρεις μήνες του 2022 (-56,6%), καθώς οι πωλήσεις στην Ιταλία – η μεγαλύτερη αγορά της περιοχής για αυτόν τον τύπο καυσίμου – σημείωσαν βουτιά 71,3%. Τα οχήματα με υγραέριο, από την άλλη πλευρά, αυξήθηκαν κατά 16,7% από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, δείχνουν τα στοιχεία της ACEA.

ot.gr

error: Content is protected !!