Χαράτσι στα παλιά αυτοκίνητα, νέα Τέλη Κυκλοφορίας Χαράτσι στα παλιά αυτοκίνητα, νέα Τέλη Κυκλοφορίας
Η παλαιότητα του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων στη χώρα μας είναι το… αγκάθι στην υποχρέωση μείωσης του Ευρωπαϊκού περιαυτολογικού αποτυπώματος της χώρα μας. Όταν... Χαράτσι στα παλιά αυτοκίνητα, νέα Τέλη Κυκλοφορίας

Η παλαιότητα του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων στη χώρα μας είναι το… αγκάθι στην υποχρέωση μείωσης του Ευρωπαϊκού περιαυτολογικού αποτυπώματος της χώρα μας.



Όταν η Ελλάδα έχει κάνει τα πιο δραστικά βήματα τα τελευταία τέσσερα χρόνια, για την απεξάρτησή της -για την παραγωγή ρεύματος- από τον λιγνίτη, το πετρέλαιο και το κάρβουνο (οι πρώτες ύλες καύσης για την παραγωγή) και έχοντας καταφέρει μία ενεργειακή αυτονομία με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) ακόμα και κατά 70%, δεν μπορεί να έχει 16 ετών μέσο όρο ηλικίας τα Ι.Χ. της και πάνω από 20 τα φορτηγά.





Σαφώς και η ανανέωση των αυτοκινήτων έχει σχέση και με την οικονομική δυνατότητα των πολιτών της χώρας. Αυτός είναι ο λόγος που εξετάζονται σοβαρά κίνητρα αλλαγής των παλιών αυτοκινήτων με νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και κυρίως ηλεκτρικών, παράλληλα με τη σταδιακή εφαρμογή αντικινήτρων χρήσης των παλιών, αρχής γενομένης με τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2025.



Η κυβέρνηση λοιπόν, μετα και τις πρόσφατες ευρωπαϊκές οδηγίες για την περιβαλλοντική νομοθεσία, έχει θέσει υπό συζήτηση την επιβολή ενός νέου τέλους στα οχήματα μεγαλύτερης ηλικίας.



Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, τα οχήματα που θα επηρεαστούν άμεσα θα είναι κυρίως εκείνα με ηλικία άνω των δέκα ετών, με στόχο την απομάκρυνση των πιο ρυπογόνων οχημάτων από τους δρόμους.



Μια Τεχνική Ομάδα Εργασίας θα συσταθεί τις επόμενες ημέρες από την Κυβέρνηση, με αποστολή της, την ανάλυση όλων των δεδομένων και τη διαμόρφωση ενός δίκαιου και βιώσιμου σχεδίου τιμολόγησης, που θα λαμβάνει υπόψιν τις οικονομικές και τις περιβαλλοντικές πτυχές.
Ο σκοπός είναι όσο το δυνατόν να μην επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός, με τα εισπραττόμενα ποσά (φόροι, Τέλη, κλπ) να χρηματοδοτούν τα κίνητρα για αγορά νέου αυτοκινήτου.



Η ήδη νομοθετημένη ενθάρρυνση για την αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων μέσω κινήτρων, όπως μειωμένα τέλη κυκλοφορίας , φορολογικές ελαφρύνσεις και την επιδότηση των +8.000€, έχει συμβάλλει σε απόσυρση παλαιότερων αυτοκινήτων. Ομως δείχνει οτι δεν αρκούν αυτ’α τα μέτρα.

ergasiakanea.eu

error: Content is protected !!