Αντίστροφη μέτρηση για τις θαλάσσιες δοκιμές των δυο πρώτων περιπολικών Island: Παραχωρήθηκαν από τις Ηνωμένες Πολιτείες στην Ελλάδα Αντίστροφη μέτρηση για τις θαλάσσιες δοκιμές των δυο πρώτων περιπολικών Island: Παραχωρήθηκαν από τις Ηνωμένες Πολιτείες στην Ελλάδα
Το Ρ 197, Υποκελευστής Β’ Μαντούβαλος Ιωάννης και το Ρ 198 Υποκελευστής Α’ Γαλάνης Γεώργιος, βρίσκονται ήδη στα νερά της Σαλαμίνας. Από το λευκό που... Αντίστροφη μέτρηση για τις θαλάσσιες δοκιμές των δυο πρώτων περιπολικών Island: Παραχωρήθηκαν από τις Ηνωμένες Πολιτείες στην Ελλάδα
Τα δυο παράκτια περιπολικά Island στα ελληνικά χρώματα βαμμένα, ενώ το επόμενο βήμα θα είναι η τοποθέτηση συστημάτων και του οπλισμού, πριν ξεκινήσουν οι θαλάσσιες δοκιμές από το πλήρωμα του ναυτικού. Πηγή: Hellasjournal

Το Ρ 197, Υποκελευστής Β’ Μαντούβαλος Ιωάννης και το Ρ 198 Υποκελευστής Α’ Γαλάνης Γεώργιος, βρίσκονται ήδη στα νερά της Σαλαμίνας.

Από το λευκό που ήταν το κύριο χρώμα όσο έπλεαν με αμερικανική σημαία της Ακτοφυλακής στον Περσικό Κόλπο, πλέον «ποζάρουν» με το γκρι που χαρακτηρίζει τις μονάδες επιφανείας του πολεμικού ναυτικού.

Στις εικόνες απαθανατίζονται οι εργαζόμενοι των ναυπηγείων Σαλαμίνας ενώ βρίσκονται στον προβλήτα, κατά τον αποδεξαμενισμό του Νο2 περιπολικού.



Αν κοιτάξει κανείς προσεκτικά ίσως διακρίνει συσκευασίες που είναι στην πλώρη του περιπολικού, οι οποίες περιέχουν συστήματα προς τοποθέτηση.

Άλλωστε αρκετά από εκείνα που είχαν σε χρήση οι Αμερικανοί, πριν την παράδοσή τους στο ελληνικό ναυτικό, αφαιρέθηκαν. Σημαντική θεωρείται η λεπτομέρεια ότι αρκετά από τα συστήματα επικοινωνιών κι άλλα ηλεκτρονικά, προέρχονται από ελληνικές εταιρείες.

Επόμενο βήμα στα παράκτια περιπολικά είναι η τοποθέτηση τηλεχειριζόμενου σταθμού οπλισμού (Remoted Weapon System – RWS) LIONFISH των 20 χιλ.

Για την πρόοδο των εργασιών στα ναυπηγεία Σαλαμίνας, σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, υπάρχει ικανοποίηση από τα εντεταλμένα στελέχη του ναυτικού.

Να θυμίσουμε ότι τα συγκεκριμένα ναυπηγεία κατασκευάζουν τμήματα (blocks) για τις γαλλικές FDI, ανάμεσά τους και για τις νέες ελληνικές φρεγάτες. Και παράλληλα φαίνεται ότι προκρίνονται, λόγω των πιστοποιήσεων που έχουν λάβει για την επικείμενη- εφόσον κλειδώσει η συμφωνία- αναβάθμιση των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ.



Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι στις αρχές Ιουνίου τα ΠΠ Ρ 197, Υποκελευστής Β’ Μαντούβαλος Ιωάννης και το Ρ 198 Υποκελευστής Α’ Γαλάνης Γεώργιος αναμένεται ότι θα ξεκινήσουν τις εν πλω θαλάσσιες δοκιμές και παράλληλα τα επόμενα δυο θα τοποθετηθούν στις δεξαμενές της Σαλαμίνας.

Tο Ρ 198 Υποκελευστής Α’ Γαλάνης Γεώργιος και ακριβώς πίσω του το WPB-1326 USCGC Monomoy, κλάσης Island που και αυτό θα βαφτεί στα ελληνικά χρώματα το επόμενο διάστημα. Πηγή: Salamis Shipyard

Κατά τις δοκιμές τα πληρώματα των δυο περιπολικών θα δοκιμάσουν όλα όσα πρέπει για την αποδοχή τους στον στόλο.

Από τις εικόνες προκύπτει ότι τα περιπολικά P 288 Υποκελευστής Β΄ Λιάσκος Αντώνιος & P 289 Αρχικελευστής Γιαλοψός Έκτορας, το τελευταίο θα φέρει τ’ όνομα του ήρωα των Ιμίων, είναι ακόμη «ντυμένα» στο λευκό χρώμα με το οποίο υπηρετούσαν στον Κόλπο.

Θ’ απαιτηθεί ανάλογο χρονικό διάστημα για την βαφή τους σε ελληνικά χρώματα και για τις απαραίτητες μετασκευές- συντηρήσεις, κτλ, ώστε στη συνέχεια να εισέλθουν κι αυτά τα δυο πλοία στην φάση των δοκιμών πριν την απόδοσή τους στο πολεμικό ναυτικό.

Βεβαίως δεν μπορεί να παραλειφθεί ότι για τα τέσσερα περιπολικά Island, ηλικίας από 32 έως 39 ετών, δαπανήθηκαν 40 εκατομμύρια, ενώ ο οπλισμός και τα συστήματα που πρόκειται να τοποθετηθούν κόστισαν περίπου 60 εκατομμύρια.

Και το ερώτημα που παραμένει αναπάντητο είναι αν σε κάποιο ελληνικό ναυπηγείο, είτε από τα κύρια, είτε από τα μικρότερα, θα μπορούσαν ν’ αναλάβουν το έργο κατασκευής αυτού του μεγέθους περιπολικών, ώστε ν’ αντικατασταθούν τα υπέργηρα του τύπου που υπηρετούν στο Αν. Αιγαίο ως μόνιμες μονάδες επιτήρησης.



Απάντηση στο παραπάνω, ίσως ρητορικό, ερώτημα μπορεί να δώσει η απόφαση του Ναυτικού να κινηθεί και πάλι στα προς παραχώρηση αμερικανικά περιπολικά της ακτοφυλακής.

Μετά από την αυτοψία που είχε κάνει τον περασμένο Σεπτέμβριο κλιμάκιο του ναυτικού στις ΗΠΑ για τα Marine Protector, φαίνεται ότι το αρμόδιο επιτελείο καταλήγει στο να αιτηθεί την παραχώρηση μέσω EDA και το απαραίτητο «συμβολικό τίμημα» δυο τέτοιων μονάδων.



Το επόμενο βήμα που έγινε μετά την ελληνική αυτοψία, ήταν το πρόγραμμα απόκτησης από το πολεμικό ναυτικό να λάβει την έγκριση του Κογκρέσου.

Περιπολικά Island & Marine Protector, θ΄ αντικαταστήσουν τα ξύλινα σκαριά, κλάσης Nasty που είχαν ναυπηγηθεί την δεκαετία του 1960. Και που ακόμη υπηρετούν στο Αν. Αιγαίο, χάρις την διαρκή συντήρηση που τους προσφέρουν τα έμπειρα πληρώματά τους αλλά και το προσωπικό ξηράς του πολεμικού ναυτικού.

Στην εικόνα αυτή απαθανατίζονται οι φορτοεκφορτωτές που εργάζονται και τοποθετούν συσκευασίες με συστήματα για το περιπολικό Ρ 197, Υποκελευστής Β’ Μαντούβαλος Ιωάννης, ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται στον προβλήτα. Πίσω αριστερά “ποζάρουν” τα δυο ακόμη Island. Πηγή: Hellas Journal
Τα δυο περιπολικά δεμένα μαζί στον προβλήτα των ναυπηγείων Σαλαμίνας. Πηγή: Hellas Journal

Σε αυτή την εικόνα είναι η στιγμή που το Ρ 198 Υποκελευστής Α’ Γαλάνης Γεώργιος μετακινείται με την χρήση γερανού από την ξηρά, προς την θάλασσα.Πηγή: Hellas Journal

hellasjournal.com



error: Content is protected !!